Massa: Strategie wciąż są niewiadomą
"W Chinach widzieliśmy wiele różnych kombinacji opon oraz strategii i wiele z nich działało"
25.04.1112:47
1482wyświetlenia
Felipe Massa twierdzi, że kierowcy F1 będą dalej rozwijać swoje strategie kwalifikacyjne, jak i wyścigowe przed kolejnymi grand prix sezonu 2011.
Firma Pirelli została poproszona o stworzenie opon, które szybciej się zużywają w porównaniu do ogumienia Bridgestone z ostatnich lat, aby wyścigi stały się bardziej widowiskowe. Po trzech tegorocznych rundach widać, że zamierzenie to zostało osiągnięte - GP Chin zostało nawet uznane za jeden z najlepszych wyścigów ostatnich lat.
Massa był jednym z sześciu kierowców, którzy prowadzili w tym wyścigu, jednak dwustopowa strategia ostatecznie okazała się mniej skuteczna i w ostatniej części wyścigu Brazylijczyk stracił parę miejsc ze względu na bardziej zużyte opony w jego Ferrari 150 Italia. Dla porównania Mark Webber zadziwił wszystkich absolutnie fantastycznym tempem, startując z osiemnastego pola i dojeżdżając do mety na trzeciej pozycji.
Massa jest zdania, że oprócz bardzo dobrego tempa bolidu Red Bull RB7, do sukcesu Webbera w największym stopniu przyczynił się brak obecności Australijczyka w Q2 i Q3, dzięki czemu oszczędził on trzy zestawy nowych miękkich opon. W istocie biorąc pod uwagę fakt, że kwalifikacje wydają się być mniej ważne niż w 2010 roku, Brazylijczyk sądzi, iż Ferrari musi dokonać ponownej oceny, jak podejść do tego zagadnienia, aby strategia podczas wyścigu była jak najbardziej efektywna.
Ludzie wskazują na Webbera mówiąc, że pojechał fantastyczny wyścig wykorzystując strategię trzech postojów, ale trzeba też pamiętać o tym, że nie wziął on udziału w całych kwalifikacjach, a więc miał sporo świeżych opon do dyspozycji; wszyscy chcieliby znaleźć się w takiej sytuacji, ale należy wciąć pod uwagę, że Mark ma też bardzo dobry samochód, najszybszy w tym roku- napisał Felipe na swoim blogu na oficjalnej stronie Ferrari.
Tak czy owak, w tym momencie mistrzostw dużo się uczymy i musimy przeanalizować wszystko bardzo uważnie, aby być pewnym, jaką drogę wybrać; może trzeba zmodyfikować nasza strategie kwalifikacyjne, aby mieć świeże opony na wyścig. Nawet po tych trzech wyścigach ciężko stwierdzić, która droga jest najlepsza, ponieważ w Chinach widzieliśmy wiele różnych kombinacji opon oraz strategii i wiele z nich działało. Nic nie jest w stu procentach pewne, ale musimy wybrać najlepszy kierunek. Możliwe, że w kolejnych wyścigach znów zobaczymy wiele innych różnych strategii w zależności od charakterystyki torów.
Źródło: itv.com
KOMENTARZE