Wymarzona Formuła Jeden - Rubens Barichello
Kierowca Williamsa opowiada o swoim wyśnionym obliczu F1
28.04.1121:27
3814wyświetlenia
Rubens Barrichello to najbardziej doświadczony kierowca z całej stawki. W tym wywiadzie jak w żadnym innym nie pojawią się pytania o jego relacje z Michaelem Schumacherem i odczucia z jazdy w Ferrari.
To czas człowieka, który kocha Interlagos - choć nie pogardziłby też wyścigiem w Rio. Człowieka, który ceni Ayrtona Sennę, za jego zdolności do motywacji partnerów zespołowych. Wiecie czym jest Churrascaria? Dokładnie to danie Rubens zjadłby po wygraniu swego pierwszego tytułu mistrzowskiego. Oto kolejny z grupy wielkich marzycieli Formuły 1...
Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
Chciałbym z powrotem zobaczyć F1 w jednym z miast USA. Dlatego wierzę, że Austin będzie świetne. W przeszłości były już wyścigi w Las Vegas i Dallas - oglądałem je w TV i wyglądały świetnie.
Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
Ayrtona Sennę. Bardzo chciałbym go mieć za mojego kolegę z zespołu. To byłaby nauka i walka, bo nigdy nie nauczysz się bez walki. Nigdy nie byłbym szczęśliwy będąc za nim, więc stale naciskałbym do granic możliwości. Myślę, że Ayrton był fantastyczny w naciskaniu do granic możliwości.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
Myślę, że silniki turbo - 1000 KM w kwalifikacjach, aby przejechać najszybsze okrążenie! Chłopie, chciałbym poprowadzić jeden z tych samochodów.
Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
To bardzo trudne, aby dostrzec coś innego w przyszłości, ale jako ludzie musimy być gotowi aby zaakceptować różne rzeczy, o których w tej chwili mówimy: «nie, nie lubię tego», ale które mogą okazać się dla nas bezpieczniejsze w przyszłości. Wszystko co czyni nas bezpieczniejszymi - i pozwala nam pokonywać szalone zakręty - będzie mile widziane!
Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia, Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
To proste. Chciałbym już ciągle jeździć po Interlagos. Zostać w domu i ścigać się po Interlagos. To byłoby niesamowite - to fantastyczna trasa.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
Kocham moje pierwsze wspomnienie z Formuły 1 i tym wspomnieniem jest Lotus - Lotus Colina Chapmana. To było niesamowite i prawdopodobnie dlatego zdecydowałem się rozpocząć karierę w wyścigach.
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z torów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
Powiedziałbym że Eau Rouge ze Spa, zakręty Becketts z Silverstone i zakręt 6 z Interlagos - niewidoczny prawy zakręt. To byłby mój wybór.
Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
1980, gdyż z tego okresu mam moje pierwsze wspomnienia z Formuły 1 i to wtedy narodziły się moje pragnienia. Dostałem się do F1 w 1993 roku i wtedy samochody wyglądały o wiele bardziej nowocześnie niż dziś. W latach 80' wyglądały zaś zupełnie inaczej. Wyglądały jak piekielne maszyny - szybkie i wściekłe.
Co w obecnych regulaminach Formuły 1 chciałbyś zmienić i dlaczego?
Jestem elastyczny i bardzo dobrze dostosowuję się do nowych zasad, więc niewiele bym zmienił. Zbyt wiele rzeczy w samochodzie nie jest idealnych, ale mogę powiedzieć, że ruchome tylne skrzydło i to wszystko - możesz się do tego przyzwyczaić. Jedyną rzeczą jakiej kierowcy prawdopodobnie nie lubią - dlatego, że chcesz być szybki - jest fakt ciężkiego samochodu na starcie wyścigu. Tankowania w pit stopach były świetne, lecz może nie aż tak bezpieczne, ale jeśli rozbijasz się z pełnym bakiem tym bardziej nie jest to bezpieczniejsze. Myślę, że samochody są lepsze do prowadzenia i w dodatku szybsze, jeśli mają mniej paliwa.
Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
To co możesz zobaczyć dziś na YouTube - i chciałbym zobaczyć to na żywo - gdy Gilles Villeneuve jechał koło w koło z Rene Arnoux. To było fantastyczne, więc chciałbym wybrać tych dwóch i powiedzieć im «jedźcie!»
Gdybyś był szefem zespołu, których z obecnych kierowców F1 wybrałbyś do swojego zespołu? (wyłączając ciebie i twojego partnera z zespołu)
Jestem fanem Lewisa Hamiltona i chciałbym zobaczyć obok niego Roberta Kubicę. Myślę, że mogliby być wielkim duetem kierowców.
Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
Zdecydowanie wyścig w USA. Powinniśmy także wrócić do Argentyny i Rio, jednocześnie zachowując wyścig na Interlagos.
Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
Miałem tyle zabawy oglądając Gerharda Bergera i Ayrtona Sennę, więc na pewno zaprosiłbym ich dwóch. Następnie chciałbym wybrać Felipe Massę, aby dać mu okazję do zabawy z tą dwójką. Do tego Juan Manuel Fangio - arcymistrz we własnej osobie.
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
Pierwszym samochodem, który poprowadziłem gdy miałem 5 lat było Renault - mój tato zabrał mnie na jego test na torze Interlagos. Chciałbym raz jeszcze poprowadzić ten samochód, to moje pierwsze wspomnienie. Kiedy jesteś tak młody marzysz o tym, że przychodzi do ciebie facet i pyta się: «Chcesz pojeździć?» Wtedy ja powiedziałem: «Oczywiście!». Mam jeszcze w domu model tego samochodu.
Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
Gdybyśmy mieli basen na jednym z dachów motorhome'ów to domyślam się, że publiczność nigdy nie zobaczyłaby kierowców, więc prawdopodobnie nie byłby to najlepszy pomysł. Myślę, że padok jest niesamowitym miejscem. To fantastyczne środowisko pracy, centrum prasowe i pomieszczenia gościnne na samej górze - to jest perfekcyjne już teraz.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
Chciałbym wtedy jak najszybciej wrócić do Brazylii, pójść na churrascaria (brazylijskie steki) i postawić je wszystkim moim znajomym - mam ich około trzystu. Churrascaria byłoby na pewno najlepsze na tego rodzaju przyjęcie.
Źródło: formula1.com
KOMENTARZE