Power wygrał opóźniony wyścig IndyCar w Sao Paulo

Przez sporą część zawodów zanosiło się jednak na to, że wygra Takuma Sato
02.05.1117:13
Marek Roczniak
4493wyświetlenia

Will Power (Penske) odniósł swoje drugie zwycięstwo na torze ulicznym w Sao Paulo w przeniesionym z niedzieli z powodu ulewnych opadów deszczu wyścigu IndyCar Series.

Przez sporą część zawodów zanosiło się na to, że były kierowca F1 - Takuma Sato zwycięży po raz pierwszy w karierze w tych mistrzostwach, jednak zespół KV zaryzykował odmienną strategię i skrócony dystans wyścigu próbował pokonać bez postoju, licząc na kolejne okresy żółtej flagi.

Tak się jednak nie stało i Power bez konieczności walki odzyskał prowadzenie po 23 okrążeniach jazdy za Japończykiem, odkąd ten ładnym manewrem wyprzedził go podczas jednego z wczesnych wznowień jeszcze przy dość mokrym torze i do mety dojechał niezagrożony z przewagą ponad czterech sekund nad drugim Grahamem Rahalem (Ganassi). Trzecie miejsce zajął kolega zespołowy Powera - Ryan Briscoe.

Wyścig został dzisiaj wznowiony przy stanie, w jakim nastąpiło wczoraj ostatnie wywieszenie czerwonej flagi, z czołówką w kolejności Power-Briscoe-Sato-Rahal. Tuż po wywieszeniu zielonej flagi zaczął padać deszcz, zmuszając całą stawkę do zmiany opon na deszczowe. Power zaczął początkowo odjeżdżać innym, ale Sato szybko przedarł się na drugą pozycję i przy kolejnym restarcie po incydentach z udziałem Ryana Hunter-Reaya i Sebastiena Bourdaisa awansował na prowadzenie.

Podczas ostatniej neutralizacji dzisiejszego dnia większość kierowców zjechało do alei serwisowej po zapas paliwa na resztę dystansu, jako że zbliżał się upływ limitu czasu na dokończenie wyścigu. Stratedzy Sato, EJ Viso (także KV) i Marco Andrettiego (Andretti Autosport) pomyśleli jednak, że będzie jeszcze kilka incydentów i wystarczy paliwa bądź tor osuszy się na tyle, by umożliwić jazdę na slickach, dlatego w tym momencie nie ściągnęli swoich kierowców do boksów.

Skończyło się na tym, że Viso dostał później karę przejazdu przez boksy za blokowanie innych kierowców, Andretti z desperacji założył w końcu slicki, choć tor był dalej dość mokry i stracił przez to mnóstwo czasu, a Sato po zjechaniu najpóźniej po paliwo wrócił na tor w okolicy piątego miejsca, ale popełnił błąd na zimnych oponach i spadł na ósmą lokatę, na której dojechał do mety.

Wygrał Power, odzyskując jednocześnie prowadzenie w mistrzostwach, jako że dotychczasowy lider Dario Franchitti (Ganassi) po kilku przygodach zajął czwarte miejsce. Teraz kierowcy IndyCar przez cztery tygodnie będą przygotowywali się do prestiżowego wyścigu Indianapolis 500.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Will Power (12)Dallara Honda552h04m05,29650
2Graham Rahal (38)Dallara Honda55+0:04,67340
3Ryan Briscoe (6)Dallara Honda55+0:07,90435
4Dario Franchitti (10)Dallara Honda55+0:10,14732
5Oriol Servia (2)Dallara Honda55+0:15,81930
6Mike Conway (27)Dallara Honda55+0:16,67828
7Justin Wilson (22)Dallara Honda55+0:20,01426
8Takuma Sato (5)Dallara Honda55+0:23,06924
9James Hinchcliffe (06)Dallara Honda55+0:25,29322
10John R. Hildebrand (4)Dallara Honda55+0:31,31820
11Sebastian Saavedra (34)Dallara Honda55+0:36,42619
12Scott Dixon (9)Dallara Honda55+0:42,19818
13Ernesto Viso (59)Dallara Honda55+0:45,82717
14Marco Andretti (26)Dallara Honda55+1:14,56416
15James Jakes (18)Dallara Honda55+1:16,27915
16Charlie Kimball (83)Dallara Honda54+1 okr.14
17Vitor Meira (14)Dallara Honda53+2 okr.13
18Ryan Hunter-Reay (28)Dallara Honda50+5 okr.12
19Alex Tagliani (77)Dallara Honda48+7 okr.12
20Simona de Silvestro (78)Dallara Honda46+9 okr.12
21Helio Castroneves (3)Dallara Honda46+9 okr.12
22Tony Kanaan (82)Dallara Honda46+9 okr.12
23Danica Patrick (7)Dallara Honda46+9 okr.12
24Ana Beatriz (24)Dallara Honda31+24 okr.12
25Raphael Matos (17)Dallara Honda28+27 okr.10
26Sebastien Bourdais (19)Dallara Honda20+35 okr.10
Pole position: Will Power - 1:21,896 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Simona de Silvestro - 1:39,823 na 36 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+2 pkt.)

KOMENTARZE

17
mbg
02.05.2011 07:39
Bourdais ma chyba tylko zakontraktowane wyścigi na torach ulicznych i klasycznych.
Baroner
02.05.2011 07:30
We wczorajszym newsie napisałem "Z tego co wyczytałem na autosport.com to kolejność jest taka: [...] 3. Sato(oj, żeby na tu Takuma nie narozrabiał)" Prawie moja słowa by się spełniły :) Teraz czekamy na Indy. Tam będzie na bank jazda i może Bourdais po raz pierwszy nie będzie ostatni.
mbg
02.05.2011 07:17
i tu zgadzam się z tobą w 100%. Stawka i auto Dalarki są super, a za rok dojdą nowe bodykity, inni dostawcy silników i zrobi się nieczytelnie. O tym że HVM ma super inżyniera to niewiedziałem. Ty to renegade kurcze wszystko wyszperasz. ;)
renegade
02.05.2011 07:13
Gdyby miala strate tylko jednego okrazenia z wczoraj mysle, ze by to wygrala, miala jednak strate ogromna i tak sie skonczylo. Niesamowita byla Jej walka o "zwyciestwo" z Sato a potem ucieczka od Powera. Ponoc HVM przejelo jakies dobrego inzyniera z czolowego zespolu, takze setupy maja... Jest dobrze! Niech nikt sie teraz nie dziwi, ze nie chce zmiany aktualnego auta na nowa generacje. Stawke jest najsilniejsza w calej historii IRL.
mbg
02.05.2011 07:05
nie oglądałem ale chyba kolizja wczoraj z Charliem Kimballem. Dzisiaj startowała ze stratą 9okr. a czasy miała lepsze od reszty stawki.
yaper
02.05.2011 07:01
Czołówka w większości i nie zawodzi i zgarnia wszystko. Dixonowi tylko się nie powiodło. Servia od początku sezonu mnie zaskakuje. Cichaczem zgarnia mocne punkty, teraz patrzę, a tu P3 w generalce. Not bad, isn't it? :D Conway dociera się i wielce prawdopodobne, że będzie z niego solidny driver w Indy. Ciekawe co pokaże na owalach, ale może być ciężko, bo to europejska szkoła jazdy. Chwalicie Simonę, a coś nisko - może ktoś nakreślić dlaczego? Jakiś incydent? Niestety, nie miałem czasu obejrzeć.
mbg
02.05.2011 05:28
zobaczymy. Mam taką nadzieję że w tym roku będzie lepiej. Ogólnie Castroneves (i jego inżynierowie) dobrze ustawiają samochód na większości owalach. Bodykit jest nieco inny na Indy to też ma jakiś tam wpływ. Rok temu Power popisał się fastest lapem na 500ce tak że nie powinno być najgorzej. A i po roku startów powinno być lepiej.
renegade
02.05.2011 05:08
Zobaczymy, nie brylowali rok temu. Problem numer 2, poza Castronevesem setting Penskego na Indy nie pasuje ani Briscoe ani Powerowi.
mbg
02.05.2011 04:47
@K2000 Kłopot z tym że zaczynają się "rondelki". Tu ani Power ani Simona nie brylują ;)
Kamikadze2000
02.05.2011 04:41
No Simona to na prawdę niezła kobitka - w każdej, w jakiej startowała, się wyróżniała! Też chciałbym ją zobaczyć na testach. Co do wyników, cieszę się ze zwycięstwa Willia i mam nadzieje, że wygra wreszcie te mistrzostwa! Bo to, że jest najlepszy, nie ulega wątpliwości. Musi to jednak potwierdzić tytułem!!! :))
mbg
02.05.2011 04:38
@krzysiek aleks Nie ma Hondy - nie ma Sato. ;)
krzysiek_aleks
02.05.2011 04:33
@Maraz: "Sato wygrywa w IndyCar" - SZOK Od razu by dostałby się z powrotem do F1 :D
mbg
02.05.2011 04:15
@renegade to właśnie sprawia że chciałbym ją kiedyś zobaczyć na testach w F1. Ogólnie w jednym z wywiadów mówiła o tym że najbardziej czeka na wyścig w Brazyli. Szkoda że tak pechowo jej się potoczył. Po ostatnim treningu miałem nadzieje na podium.
renegade
02.05.2011 03:53
"Zwyciesca" wyscigu byla De SIlvestro, masakrowala stawke pod koniec wyscigu majac te 9 okrazen straty. Niesamowite tempo, przynajmniej 0.8 s.+ na kazdym kolku.
mbg
02.05.2011 03:41
Will zwycięża to super, ale chyba Taku gwiazda wyścigu "Najszybsze okrążenie: Simona de Silvestro (HVM Racing #78) - 1:39,823 na 36 okrążeniu" to mnie bardzo pocieszyło. nie oglądałem dzisiejszego wyścigu. Natomiast wczorajszą część MASAKRA.
Maraz
02.05.2011 03:34
Ogólnie warunki przerosły chyba połowę stawki. Szkoda przekombinowania strategii przez Vassera, w przypadku Sato nie musieli ryzykować i byłby news miesiąca :D
Adakar
02.05.2011 03:27
Sebastian Bourdais ... ciągle pod górkę i ciągle wypadki No i kierowcy z Brazyli zmasakrowani :/