Dallara przedstawiła wstępną wersję pakietów aero IndyCar na 2012
"Jest wiele miejsca na rozwój aerodynamicznych pakietów i o to właśnie chodzi w tej platformie"
11.05.1113:04
4099wyświetlenia
Dallara zaprezentowała w Indianapolis koncepcyjne wersje pakietów aerodynamicznych (tzw. aero kits) do nowego podwozia IndyCar Series na sezon 2012, które będzie produkowała dla owali i torów drogowych/ulicznych.
Zgodnie z nowymi zasadami na przyszły rok, włoski producent będzie zaopatrywał wszystkie zespoły IndyCar w bazowe podwozie (chassis) z centralną strukturą chroniącą kierowcę, do którego będą mogły być zakładane aero-kity różnych producentów.
Dallara także będzie oferować swoje karoserie, a zespoły chcą nawet, aby w 2012 roku były dostępne tylko te fabryczne pakiety, zanim w 2013 wkroczą inni producenci, gdyż sama zmiana podwozia i nowi dostawcy silników już wystarczająco skomplikują im życie. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, a tymczasem od wczoraj na torze Indianapolis można oglądać dwie makiety aero-kitów Dallary na przyszły sezon.
Celem tej prezentacji jest pokazanie dwóch zupełnie inaczej wyglądających samochodów, które mają pod karoserią takie samo podwozie- powiedział Tony Cotman odpowiedzialny za pakiet nowych przepisów na rok 2012.
Jest wiele miejsca na rozwój aerodynamicznych pakietów i o to właśnie chodzi w tej platformie - umożliwić ludziom wolność w projektowaniu i stworzenie lepszego produktu od innych. To właśnie napędza rywalizację.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że wprowadzenie różnorodności aero-kitów nie spowoduje wzrostu kosztów rywalizacji ani nagłej dominacji jednego zespołu nad resztą stawki, bowiem producent danego pakietu nie może sprzedawać go po wyższej cenie niż 70 tysięcy USD i będzie musiał również być przygotowany na dostarczenie go dowolnej ekipie, która zechce go nabyć.
Sam Garrett odpowiedzialny za kontrolę jakości części Dallary produkowanych w Stanach Zjednoczonych dodał, że zaprezentowane pakiety nie są ostateczną wersją i mogą jeszcze ulec zmianie. Nowe auto ma rozpocząć testy w sierpniu bieżącego roku. Oprócz Hondy silniki od przyszłego sezonu mają dostarczać zespołom IndyCar także Chevrolet i Lotus.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE