Kolejny start Giermaziaka w F3 (aktualizacja)

Czwarta runda mistrzostw F3 Euro Series odbędzie się na zmodernizowanym torze Red Bull Ring
02.06.1113:22
Inf. prasowa
3253wyświetlenia

Z Warszawy, gdzie Kuba Giermaziak za kierownicą swojego bolidu F3 sprawdzał szykowaną na VERVA Street Racing trasę, zespół STAR Racing Team udał się prosto do Austrii. Tam na zmodernizowanym torze Red Bull Ring, gdzie jeszcze nie tak dawno ścigali się kierowcy Formuły 1, odbędzie się czwarta runda mistrzostw Formula 3 Euro Series.

Kuba Giermaziak: W ten weekend będziemy ścigać się na Red Bull Ring. Miałem już okazję testować na tym torze, ale nie Formułą 3, tylko Formułą ADAC. Trasa wydaje się stosunkowo prosta, ale to oczywiście może być tylko złudzenie. Myślę, że będziemy dosyć dobrze przygotowani na ten wyścig. Mam nagrania z kamery pokładowej Edoardo Mortary, czyli aktualnego mistrza F3 Euro Series, który testował na tym torze razem z zespołem fabrycznym Volkswagena. Mamy też jego dane telemetryczne, więc powinno nam to pomóc przed wyścigiem.

Dosyć mocno pracujemy nad bolidem, nawet poza weekendami wyścigowymi. Zdajemy sobie sprawę, że brakuje nam trochę szybkości. Myślę, że z samochodem nie jest tak źle, ale tę szybkość trzeba gdzieś odnaleźć. Jeśli chodzi o mnie, to jest to mój pierwszy rok startów w F3, a stawka jest bardzo wyrównana. W związku z tym mój cel na ten wyścig jest taki jak zawsze - pierwsza ósemka na mecie, szczególnie w pierwszym z trzech odbywających się w weekend wyścigów. W Zandvoort mogliśmy się przekonać, że dzięki zasadzie o odwróceniu kolejności startu do drugiego wyścigu pierwszych ośmiu kierowców z pierwszego wyścigu, mając nawet średnie tempo, można dojechać na podium, a nawet wygrać wyścig. Właśnie o to będziemy walczyć. Dobrze, że mamy również wyścigowe weekendy w Porsche Supercup, które pokazują, że szybkość jest, ale w Formule 3 brakuje nam jeszcze trochę doświadczenia
.

Raimondo przechodzi do Premy



Przy okazji warto dodać, że jeden z dotychczasowych kolegów zespołowych Kuby Giermaziaka - Gianmarco Raimondo postanowił zmienić barwy przed rundą w Austrii. Kanadyjczyk przeszedł z Motoparku do prowadzącego w mistrzostwach zespołu Prema Powerteam. Stawka w Austrii ma obejmować 13 samochodów, bowiem w Motoparku gościnnie zamiast Raimondo wystartuje Tom Dillmann.

Źródło: Informacja prasowa Verva Racing Team, italiaracing.net

KOMENTARZE

13
tomato
03.06.2011 10:47
Charakterystyka toru - to wszystko wyjaśnia. A w razie czego znajdzie się inne wytłumaczenie.
jednooki_cyklop
03.06.2011 10:12
Nie zauważyłem, żeby ktokolwiek tu pisał "gdyby Kuba miał lepszą maszynę to wszystkich by objechał". Poza tym jak już mówiłem, Raimondo DA nam jakieś pojęcie o formie Motoparku. Powiedziałeś, że jedzie raz lepiej, raz gorzej. W zasadzie pojechał tylko jeden wyścig lepiej - P2 w Zandvoort, gdzie tak dobry wynik był w dużej mierze zasługą charakterystyki toru, na którym bardzo trudno się wyprzedza. Poza tym jednym wyjątkiem Raimondo miał stałą formę, bardzo podobną do Giermaziaka, czyli jazda w ogonie stawki. Jeśli nadal Kanadyjczyk będzie kontynuował swoją jazdę w takim stylu to widocznie to skład Motoparku jest słaby, a nie przygotowanie bolidu. W przypadku jazdy bliżej czołówki, nawet gdy będzie to "raz lepiej, raz gorzej", to na przestrzeni całego sezonu będzie można ocenić jego progres po zmianie zespołu. I nie, wcale to nie będzie oznaczało, że Giermaziak w Premie by wszystkich objechał. Nie uważam Giermaziaka za ukrytego dominatora serii, ale także myślę, że w lepszym zespole walczyłby o większe punkty. Jeśli ty tego wszystkiego nie dostrzegasz, to znaczy że nie chcesz tego zobaczyć i nie uczynisz tego. W takim przypadku dalsza wymiana zdań będzie się mijała z celem.
tomato
03.06.2011 09:18
A jaki to obiektywny sprawdzian - co do tego ma Raimondo - raz pojedzie lepiej, raz gorzej - a w Motoparku i tak miał lepsze wyniki niż Giermaziak. Wygląda na to, że gdyby Kuba miał (zdaniem miejscowych specjalistów) lepszą maszyną to wszystkich by objechał.
jednooki_cyklop
03.06.2011 09:00
@tomato Czy maszyny Motoparku są gorzej przygotowane od innych to się okaże po wynikach Raimondo.
tomato
03.06.2011 08:16
@Damos, a czym maszyny Motoparku odstają od czołówki. Maja odstające uszy? A po drugie to nie ja wywołałem temat kolejności wyścigów F3, nie wspominając o wcześniejszych doświadczeniach. Ważne jest natomiast wypowidź Kuby na temat ustawienia w drugim wyścigu. Zapewne usłyszymy ją jeszcze przed kolejnymi zawodami na Norisringu, Nurburgringu itd.
Damos
03.06.2011 07:31
@tomato, skoro tak wyliczasz "pierwszy wyścig" to zapewne pamiętasz, że Melker: w 2008 ścigał się w Renault 2.0 (seria NEC i Italian) w 2009 ścigał się w Renault 2.0 (Eurocup i NEC) w 2010 ścigał się w GP3 (ok, tylko 4 wyścigi, ale 2 PP) A Kuba miał solidną przerwę w single seaterach. Czy nadal chcesz porównywać ich przygotowanie do ścigania się w F3? Pomijam już, że maszyny Motoparku nieco odstają od czołówki. Cóż takiego jest w Polakach, że obcego będą wychwalać a swojemu skaczą do gardła? :(
renegade
02.06.2011 05:45
Widze tomato ciety na orly wyscigowe i sokoly piarowe ;-)
tomato
02.06.2011 05:15
@Kojaq, skoro jesteś tak pamiętliwy, to pewnie pamietasz, że pierwszy wyścig w Paul Ricard wygrał Melker i to był jego pierwszy wyścig w F3. Zresztą zerknij do wypowiedzi Giermaziaka przed Zandvoort - mówił to samo, a wyniki jak wiadomo.
jednooki_cyklop
02.06.2011 03:55
A do tego na Paul Ricard jest długa prosta i podobno jego bolid był źle ustawiony - miał niskie prędkości na prostej, przez co był łatwo wyprzedzany. W Zandvoort wyprzedzanie okazało się dużo trudniejsze. Rzeczywiście bardzo ciekawie będzie obserwować poczynania Raimondo. Jego postawa może dać odpowiedź na kilka pytań dotyczących Kuby i jego zespołu.
Kojag
02.06.2011 03:44
@tomato Pamiętaj, że to był dopiero jego drugi wyścig w F3...
tomato
02.06.2011 02:44
"W Zandvoort mogliśmy się przekonać, że dzięki zasadzie o odwróceniu kolejności startu do drugiego wyścigu pierwszych ośmiu kierowców z pierwszego wyścigu, mając nawet średnie tempo, można dojechać na podium, a nawet wygrać wyścig. Właśnie o to będziemy walczyć." Już powalczyliśmy na Paul Ricard - z drugiego miejsca na ósme.
Karol26
02.06.2011 01:26
Kuba da radę :) Widać Porsche bardziej odpowiada ;)
Kojag
02.06.2011 12:55
Teraz będziemy mogli zobaczyć, jak bardzo Moropark odbiega od Premy. Jeśli Kanadyjczyk ciągle będzie w dole stawki to będzie to kiepsko świadczyło zarówno o nim, jak i o pozostałych kierowcach Motoparku...