Czterech kandydatów do zajęcia drugiego fotela w HRT

Media sugerują, że kandydatami są Liuzzi, Ricciardo, Vergne oraz Clos.
22.11.1108:32
Nataniel Piórkowski
2034wyświetlenia

Po tym, jak zespół HRT ogłosił pozyskanie Pedro de la Rosy, uwaga skupia się obecnie nad drugim kierowcą, który w sezonie 2012 zostanie partnerem Hiszpana.

Jeszcze w Abu Zabi Vitantonio Liuzzi ujawnił, że posiada ważny kontrakt ze stajnią na sezon 2012. Kiedy zaczynaliśmy, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jeśli chcemy coś poprawić, to nie może to być tylko jednoroczna współpraca. Zespół zatrudnił mnie, abym pomógł im w rozwoju i wniósł doświadczenie. Wydaje mi się, że wszystko idzie tak, jak powinno i przyszłość rysuje się w pozytywnych barwach.

Kolegą Włocha jest w tej chwili protegowany Red Bulla - Daniel Ricciardo, który w połowie roku otrzymał miejsce w HRT, aby zmaksymalizować rozwój swego doświadczenia za kierownicą bolidu F1. Sugeruje się, że obecne porozumienie z teamem z Walencji obowiązuje tylko do końca sezonu 2011, a konsultant Red Bulla - Helmut Marko nie zdecydował jeszcze, czy zostanie ono rozszerzone także na kolejny rok. Australijczyk może więc pozostać w HRT, choć w jego przypadku możliwy jest również scenariusz awansu do Toro Rosso. Analogicznie jego miejsce mógłby wtedy zająć inny kierowca z juniorskiego programu Red Bulla, Jean-Eric Vergne.

Kolejnym kandydatem do fotela wyścigowego w HRT jest rodak de la Rosy - Dani Clos. Ważnym atutem jest jego narodowość, ponieważ kierownictwo zespołu od jakiegoś czasu zapowiadało, że pragnie stać się jak najbardziej hiszpańską stajnią. W ubiegłym tygodniu Clos testował w Abu Zabi bolid F111, a po odbyciu jazd podkreślał, że jest przygotowany do awansu do Formuły 1. Jest jednak wiele czynników decydujących o tym, czy kierowca dostanie się do F1, czy nie. Nie jest to niemożliwe i chciałbym być w to zaangażowany na pewnym poziomie. Myślę, że HRT zmienia swój samochód, siedzibę i jeszcze kilka innych rzeczy, co sprawia, że zespół jest bardziej stabilny i atrakcyjny. Bez wątpienia są to zmiany na lepsze.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

15
yaper
22.11.2011 06:58
Najlepszą opcją byłoby zesłanie Alguersuariego do HRT - hiszpański kierowca w hiszpańskim zespole, nie wykluczone, że z kasą Red Bulla. Sezon 2012 w STR byłby wielkim sprawdzianem i porównaniem możliwości Ricciardo i Vergne. Taki rozwój wypadków byłby jak marzenie.
Kamikadze2000
22.11.2011 04:13
Już myślałem, że VDG się załapie. ;] Cóż, jeżeli mam wybierac, to Ricciardo. To rozwojowy kierowca, dla którego starty w tej ekipie to nabieranie doświadczenia pod starty w RBR. Vergne powinien spędzic sezon w roli piątkowego. Clos w przeciwieństwie do Australijczyka nie ma perspektyw, poza HRT. Starty w tej ekipie tylko niszczyłyby jego karierę. Liuzzi to płatny kierowca, a zespół już posiada doświadczonego kierowcę. ;) Suma sumarum jestem za Ricciardo (i pozostaniem BUEmiego i ALGiego w STR!). :))
Kojag
22.11.2011 03:13
@arahja HRT mogłoby nawet kombajnem dostosowanym do regulaminu F1 jeździć, ale mimo wszystko to ciągle byłoby F1 i kierowcy w HRT zdobędą więcej doświadczenia niż w niższych seriach.
IceMan11
22.11.2011 02:26
@arahja Po co mają jeździć w niższych seriach skoro Helmut Marko widzi, że są utalentowani i wcześniej czy później wejdą do F1. Szkoda czasu na GP2 i inne. Lepiej pojeździć w takim HRT poznać tory, padok itd.
arahja
22.11.2011 01:59
Red Bull doszedl do absurdu i chyba pogubił sie w swoim programie juniorskim. dlaczego pakuja swoich kierowcow do HRT, nie pojmuje. Liuzzi w zeszlym roku tez byl pewny posady FI
MatiXF1
22.11.2011 01:55
Clos - kasa od sponsorów Vergne i Riciardo - Red Bull sypnie kasą A co ma Liuzzi? Doświadczenie, ale w tym sporcie i szczególnie w takiej ekipie to nie ma znaczenia jeśli nie masz zielonych.
+AS+
22.11.2011 01:22
Ja tylko prosze aby nie usadzili jakiegos mlodego kierowcy, bez wiedzy co robic dalej... Bo nastepny talent pojdzie. :/
jpslotus72
22.11.2011 01:04
[quote]Vitantonio Liuzzi ujawnił, że posiada ważny kontrakt ze stajnią na sezon 2012.[/quote]W Force India też miał ważny kontrakt na kolejny sezon...[quote]konsulat Red Bulla – Helmut Marko nie zdecydował jeszcze, czy zostanie ono rozszerzone także na kolejny rok[/quote]Marko decyduje o obsadzie foteli w Toro Rosso i połowie HRT (będzie też miał sporo do powiedzenia w sprawie następcy Webbera w RBR) - wyrasta on na "naczelnego personalnego" w stawce. :)
Kojag
22.11.2011 12:50
Ja bym jeszcze dodał Buemiego, bo może mieć ciężko znaleść inną opcję jeśli straci posadę w STR i może nawet Barichello/Maldonado - jeśli mają kontrakty a Kimi zdecydowałby się na przyjście do Williamsa, to któryś z zakontraktowanych kirowców mógłby trafić tam w pakiecie z KERS...
IceMan11
22.11.2011 12:34
@Simi Zgadzam się. Daniel do STR, a Vergne do HRT to byłaby IMO najlepsza opcja. Albo Daniel do STR, a Vergne nadal piątkowym testerem i w 2013 przechodzi do powiedzmy HRT. Po roku czyli w 2014 jeden z STR wylatuję bądź też awansuje i na jego miejsce wchodzi właśnie Jean Eric Verge. Bo w 1-szym sezonie startów w STR Daniel raczej przegra z Jaime, za to w drugim może być inaczej, więc dałbym Danielowi 2 sezony na sprawdzenie się u boku Algiego :)
Simi
22.11.2011 11:19
Dobra, Vergne do HRT, Ricciardo do Toro Rosso! Cóż, zobaczymy jak to będzie. Na razie HRT ani przez rok nie miało dwóch stałych kierowców i tak jak mówi Sar Trek - zawsze lubili zaskakiwać.
Sar trek
22.11.2011 11:13
Ja stawiam, że wśród tych czterech kierowców za sterami F112 zasiądzie ten piąty. HRT lubi zaskakiwać ze składem kierowców. Pamiętacie? Karthikeyan, Yamamoto, de la Rosa. Może Raikkonen? To by była niespodzianka. Albo Alonso, w końcu Hiszpan :) Tak na poważnie, to myślę, że Liuzzi zostanie, a Ricciardo przejdzie do STR. Ale to wiadomo, nikt się chyba nie spodziewał powrotu de la Rosy.
katinka
22.11.2011 09:09
Jak widac HRT tez zmienilo podejscie i biora sie na powaznie za sciganie ;) I ok, moze byc ciekawa walka w 2012 na te dziesiate sekundy z Team Lotus i Virgin. Oby tylko Ricciardo nie zostal na lodzie, bo na STR zasluguje, a im dluzej Pan Marko mysli, tym gorzej. A Tonio Liuzzi razem z Pedro de la Rosa to mogloby byc na poczatek naprawde dobre rozwiazanie, na pewno by pomogli porozwijac ten bolid, oby tylko w zespole na to znalazly sie pieniadze.
Adakar
22.11.2011 09:02
jeżeli Clos albo Red Bull za jednego ze swoich podopiecznych posmaruje dużo, to Liuzzi nie ma czego szukać w F1
ari2k5
22.11.2011 07:47
Jeżeli wszystko się ustabilizuje to HRT może mieć podobny duet do Caterhama - 2 doświadczonych kierowców. Nie obraziłbym się, a jeżeli jeszcze do tego znajdą sponsorów to może być całkiem ciekawie. Tylko Marussia ciągle eksperymentuje :D