Dwóch kierowców nadal nie używa zmodyfikowanych wizjerów

To rozwiązanie nie jest jednak obligatoryjne
24.11.1115:50
Igor Szmidt
2214wyświetlenia

Co najmniej dwóch kierowców ze stawki F1 wciąż nie chce wprowadzić nowej modyfikacji do swoich kasków, jaka została zastosowana po wypadku Felipe Massy w 2009 roku, gdy Brazylijczyk doznał rozległych urazów głowy.

Miesiąc temu na torze Suzuka wydawało się, że wszyscy kierowcy korzystają z kasków zmodyfikowanych o kuloodporny pasek zylonu na samym szczycie ich wizjerów. Jednakże, ta modyfikacja czyni kask 50 gram cięższym, ma wpływ na zabarwienie oraz zrywną folię, co sprawia, że niektórzy kierowcy wciąż nie chcą zgodzić się na jego używanie.

Schumacher i Hamilton ich nie używają, ponieważ daje im to oszczędność 50 gramów - powiedział producent japońskich kasków Arai, Peter Burger. Prawdopodobnie gdy dojdą do tego przeciążenia, będzie to nieco więcej niż 50 gram - przyznał.

Przyznał jednak, że z drugiej strony mistrz świata Sebastian Vettel korzysta z takiego rozwiązania. Musiałem uważnie wyjaśnić mu, po co używać czegoś, co nie jest właściwie obligatoryjne - powiedział Burger. Miało to zostać wprowadzone obowiązkowo w Japonii, jednak FIA wysłała każdemu kierowcy list, w którym mocno rekomendowała jego użycie.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

19
schuey
25.11.2011 09:05
co za banialuki to polowa wypisuje. Mowicie o przeciazeniu chwilowym a na koniec wychodzi wam po 400kg...hahah fizycy od F1 bo pekne 400kg glowe urywa po przejechaniu mety
yaper
24.11.2011 10:49
Hamilton i Schumi to prawdziwi twardziele w stawce i żadnych sprężynek się nie boją, taka prawda ;)
kemek
24.11.2011 09:29
http://www.youtube.com/watch?v=Ky5ZoiEKtgU
Xjumpaytech
24.11.2011 07:17
To niech Hamilton zetrze farbę z kasku to może też z 50g zaoszczędzi ;).
Dante
24.11.2011 06:52
@aronek - Niby racja, ale patrząc na to z perspektywy tych wszystkich przeciążeń działających na głowie - to chyba Button ma bardziej przerąbane niż Hamilton prawda?
aronek
24.11.2011 05:41
ale macie dylematy... jak nie chca to niech nie mają. robicie wiekszy problem niz FIA w tej kwestii
sas
24.11.2011 04:47
@IceMan11 ale ja się w ogóle na temat komu to odpowiada a komu nie, nie wypowiadałem. Odpowiedziałem jedynie na durny komentarz bambuchy, który sądził (sądziła), że chodzi o przyspeszenie zapominając o czymś takim jak przeciążenia....tylko tyle.
Kamikadze2000
24.11.2011 04:40
Stąd Hamilton jest szybki, natomiast MSC nie odstaje od Rosbierga. ;)
Dante
24.11.2011 04:31
@konradosf1 - Tutaj nikt nie pyta o wygodę... chodzi o bezpieczeństwo a nie o to czy jakiś wygodniś w stylu Hamiltona łaskawie założy taki kask. Skoro coś ma być standardem to ma być tym standardem dla wszystkich bez wyjątku.
konradosf1
24.11.2011 04:13
może i 50g jest sporym obciążeniem przy zmianach przeciążeń, ale kierowcy powinni być nazwijmy to ''odporni'' na przeciążenia przy większej masie kasku. Na 'ósemce' toru w Turcji przeciążenia potrafią sięgać nawet 8G, co daje dodatkowe 400g na szyi kierowcy. Myślę, że FIA pozwoliła kierowcom zdecydować, ze względu na wygodę. Jak narazie nikt się nhe skarżył na ten pasek zylonu na kasku
Dante
24.11.2011 04:11
No tak... Hamilton to w końcu ekspert ds. bezpieczeństwa na torze.
IceMan11
24.11.2011 04:09
@sas Tylko, że wszyscy mają i nikt nie narzeka, więc o co C'mon? Lewis ma gorsze mięśnie szyi od np. Maldonado?
sas
24.11.2011 03:39
@bambucha4 szczytem nie powiem czego to jest Twój komentarz. Jak słusznie zauważył Lukas, 50 gramów przy przeciążeniu rzędu 5G to już 250 gramów. W takim zakręcie nr 8 w Turcji nie jest to jakiś niezauważalny szczegół dla mięśni karku. Zresztą wszędzie nie jest.
zoolwik
24.11.2011 03:18
250g przy hamowaniu, skrecaniu i przyspieszaniu to tak na oko 250x 12 zakrętów x 50 okrążeń = 150kg obciążenia szyi więcej w przeciągu wyścigu ;) To tak jakby na głowie usiało ci jeszcze dwóch innych kierowców
IceMan11
24.11.2011 03:08
Pewnie dlatego poprawił swoją formę... ;)
Huckleberry
24.11.2011 03:05
Miętcy są. ;) Twardziele jeżdżą z kaskami z metalu ;)
Lukas
24.11.2011 02:58
Przy 5G daje gdzieś 250 gram więcej na mięśnie szyi :)
gornik
24.11.2011 02:58
hmm problem w tym że Schumacher używa kasków shuberta ;]
bambucha4
24.11.2011 02:56
Szczyt idiotyzmu... Czy 50 g więcej powoduje zmniejszenie przyśpieszenia rzędu 0.0001 sekundy ?