Toro Rosso przedstawiło STR7

Samochód stajni z Faenzy ma umożliwić częstszą walkę o punkty w tegorocznych wyścigach.
06.02.1217:45
Nataniel Piórkowski
7869wyświetlenia

W poniedziałkowe, późne popołudnie, swą tegoroczną konstrukcję zaprezentowała Scuderia Toro Rosso.

Za projekt STR7 odpowiada Giorgio Ascanelli, a kierowcami włoskiej stajni będą w tym roku dwaj wychowankowie juniorskiego programu Red Bulla - Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne. W przypadku tej dwójki rywalizacja nie sprowadza się wyłącznie do utrzymania miejsca w zespole, ale przede wszystkim zaimponowania szefostwu Red Bull Racing i w rezultacie otrzymania sterów topowego bolidu.

Team z Faenzy nie ogranicza się jednak wyłącznie do współpracy z Red Bullem, czego doskonałym dowodem był rok 2011, gdy Toro Rosso udało się podpisać lukratywne kontrakty sponsorskie z koncernem naftowym CEPSA oraz szwajcarskim bankiem Falcon, których logotypy są widoczne także na STR7. Po średnio udanym ubiegłym roku, niedoścignięciu Saubera w mistrzostwach konstruktorów oraz całkowitej wymianie składu kierowców, włoski zespół pragnie częściej dojeżdżać do mety na punktowanych miejscach i poprawić słabą dyspozycję w sesjach kwalifikacyjnych.

^galeria,450

W sobotę o dziesiątej rano, gdy pakowaliśmy samochód w drogę do Jerez, nie byłem przekonany, czy zdążymy na czas przez tak duże ilości śniegu, ale udało się. STR7 jest naszym trzecim zaprojektowanym, wykonanym i złożonym samochodem. Zainwestowaliśmy dużo pieniędzy, aby zbudować infrastrukturę i mam nadzieję, że w nadchodzącym sezonie osiągniemy dobre rezultaty. Ta inwestycja była możliwa tylko dlatego, że posiadamy silnych partnerów. Jutro nowy samochód wyjedzie po raz pierwszy na tor, co zawsze jest wyjątkową chwilą. Mamy dwóch, kierowców z dużymi umiejętnościami i jestem przekonany, że obaj wykonają dobrą robotę. W ubiegłym roku zakończyliśmy sezon na ósmym miejscu. W tym liczymy na siódme lub wyższe - powiedział szef Toro Rosso, Franz Tost.

Jako pierwszy STR7 sprawdzi na torze Ricciardo, który otrzymał do dyspozycji wtorkową i środową sesję. Kolejne dwa dni będą należeć do Vergne.

KOMENTARZE

23
nuciula
07.02.2012 08:40
Z dziobaków wygląda najlepiej, chociaż bardziej przypomina kajmana.
IcemanF1
07.02.2012 08:31
toro rosso ma wkoncu troche agresywne ksztalty moze to im pozwoli troche awansowac w gore stawki moze bedzie im latwiej z nowymi kierowcami zycze im powodzenia:)
oxiplegatz
06.02.2012 11:16
@p33ro [quote]Daniel szczerzy się bo zderzaki zamontował :D[/quote] Tu obaj są nieźle wyszczerzeni :D http://i201.photobucket.com/albums/aa85/saarka/fotky/tumblr_lyir5t1sl21r87ztco1_1280.jpg?t=1327963012
czorny90
06.02.2012 10:07
Elegancko wygląda :), bardziej mi się podoba od RB8 :].
p33ro
06.02.2012 09:14
Daniel szczerzy się bo zderzaki zamontował :D
konradosf1
06.02.2012 08:33
@mbg skrzydło HRT równie toporne jak w Lotusie T125. Tam jest 'szczytem techniki', ale w bolidzie F1? To chyba pomyłka :P STR wygląda ciekawie, jednak czegoś mu tu brakuje, ale niewiem czego. Może to ta mina Ricciardo?
oxiplegatz
06.02.2012 07:58
STR i RBR nawet ładnie z tymi nosami wyglądają (Lotus też), choć McLaren najlepszy. Ferki jak na razie wyglądają najbiedniej ze swoim dziobem, może malowanie by im tylko pomogło: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lywtabtLS41r4s5mvo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1328554753&Signature=SFlVtxZLfNVwJKNYoeZEId7qqII%3D :D
Karol26
06.02.2012 07:43
Ładnie się prezentuje :)
Falarek
06.02.2012 06:51
Jedno jest pewne że samochody F1 poszczególnych ekip przez te "nosy" jeszcze bardziej się do siebie upodobniły. Ciekawe co wykombinuje Ross Brawn.
jpslotus72
06.02.2012 06:21
Jak w przypadku RBR, malowania STR bardzo zgrabnie "maskują" osobliwość tegorocznego "dziobonosa". Jednolita czerwień Ferrari czy czerń Saubera z kolei "obnażają" toporność tego rozwiązania. Są oczywiście faktyczne różnice w liniach tych nosów - ale tak się składa, że właśnie te bardziej "kanciaste" są właśnie jednokolorowe a te oparte na łagodniejszych krzywiznach dodatkowo "gubią się" w bogatszych wzorach i kolorach malowań. To tak na marginesie "wrażeń wzrokowych" - bo, jak już wielokrotnie tutaj podkreślano, liczyć się będzie ostatecznie nie estetyczna efektowność a wyścigowa efektywność nowych konstrukcji.
PatrykW
06.02.2012 06:16
Najśmieszniejszy jest Ricciardo na 5 zdjęciu :D Bolid specjalnie od zeszłorocznego się nie różni , ale jak każdy jutro pokaże więcej ;)
kamil_zmc
06.02.2012 05:59
Nie jest ani specjalnie ładny, ani brzydki. Mam tylko nadzieję że będzie wolniejszy od Caterhama i Williamsa.
chinoMoreno
06.02.2012 05:59
za ten uśmiech Ricciardo u mnie już jest na straconej pozycji jeśli chodzi o sympatię :)
Dante
06.02.2012 05:58
@Iceman94 - No przecież McLaren wyskoczył z czymś podobnym. A jeżeli chodzi o STR - coraz więcej złota w malowaniu... i to jedyne o czym mogę powiedzieć. Ot taki bolid środka stawki bez perspektyw byle by przez przypadek RB8 nie dogonić.
nicker007
06.02.2012 05:47
Bolid jak każdy inny "dziobak" . Na 3 zdjęciu zobaczyłem Jaime, ale to Vergne xD Naprawdę podobni ! :P
Amalio
06.02.2012 05:26
Jak dla mnie STR ma szanse być najładniejszym bolidem tegorocznej stawki :)
Piru
06.02.2012 05:19
Akurat STR bardzo ładnie wpasował się w obecne kształty.
leni93
06.02.2012 05:19
no HRT po raz kolejny z tym samym skrzydłem, powodzenia w walce o punkty haha EDIT: tyle że HRT dopiero ma przedstawić nowy bolid więc spoko ale nie o HRT news, co do bolidu STR to średnio mi sie podoba, dużo zmian nie widze
Iceman94
06.02.2012 05:17
po tej zmianie przepisów o wysokości nosa myślałem że jakiś zespół zdecyduje się na nos w stylu Brawna z 2009 albo Mercedesa z 2010. ale jak na razie się nie zanosi na takie eksperymenty. no może poza HRT. ale oni to przecież jeden wielki eksperyment
mbg
06.02.2012 05:10
Ja obstawiam 8-9. zeszłoroczne "gołe" HRT F111 jest w Jerez ;) http://photos.gpupdate.net/large/191986.jpg
Adam2iak
06.02.2012 05:00
Toro Rosso, udanej walki o 10 miejsce życzę!
leni93
06.02.2012 04:51
przez tego RBR zupełnie zapomniałem o tej prezentacji. . . narazie mało widac na tej fotce, czekam na jakies bardziej szczególowe
Loxley
06.02.2012 04:48
Hoho, zatrzymali głęboko podcięte boczne sekcje. Świetnie to wygląda, oby było równie szybkie.