FIA potwierdza legalność tylnego skrzydła Mercedesa
Red Bull i Lotus będą musiały podjąć teraz decyzję, czy zaskarżyć projekt drogą prostestu.
22.03.1217:50
2561wyświetlenia
FIA odrzuciła skargi Lotusa i Red Bulla dotyczące domniemanej niezgodności z regulaminem innowacyjnego kanału F z bolidów Mercedesa.
Oba zespoły chciały wyjaśnić sprawę jeszcze przed startem weekendu o Grand Prix Malezji twierdząc, że do obsługi systemu poprawiającego prędkość na prostych potrzebne jest działanie kierowcy, czego zabraniają obowiązujące regulaminy techniczne Formuły 1.
Rozmowy na linii FIA i zespoły trwały przez cały czwartek na padoku toru Sepang, jednak organ zarządzający nie zmienił swego pierwotnego zdania informując ekipy, iż jest przekonany, że przepisy nie wspominają nic o aktywacji systemu poprawiającego właściwości aerodynamiczne samochodu przez użycie DRS. Wiadomość ta oznacza, że Red Bull i Lotus, zespoły najbardziej niezadowolone z koncepcji Mercedesa, będą musiały podjąć decyzję o tym, czy zaskarżyć innowację drogą oficjalnego protestu podczas Grand Prix Malezji lub zrezygnować z drogi prawnej i skupić się na rozwoju podobnych systemów do swoich samochodów.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE