FIA potwierdza legalność tylnego skrzydła Mercedesa

Red Bull i Lotus będą musiały podjąć teraz decyzję, czy zaskarżyć projekt drogą prostestu.
22.03.1217:50
Nataniel Piórkowski
2561wyświetlenia

FIA odrzuciła skargi Lotusa i Red Bulla dotyczące domniemanej niezgodności z regulaminem innowacyjnego kanału F z bolidów Mercedesa.

Oba zespoły chciały wyjaśnić sprawę jeszcze przed startem weekendu o Grand Prix Malezji twierdząc, że do obsługi systemu poprawiającego prędkość na prostych potrzebne jest działanie kierowcy, czego zabraniają obowiązujące regulaminy techniczne Formuły 1.

Rozmowy na linii FIA i zespoły trwały przez cały czwartek na padoku toru Sepang, jednak organ zarządzający nie zmienił swego pierwotnego zdania informując ekipy, iż jest przekonany, że przepisy nie wspominają nic o aktywacji systemu poprawiającego właściwości aerodynamiczne samochodu przez użycie DRS. Wiadomość ta oznacza, że Red Bull i Lotus, zespoły najbardziej niezadowolone z koncepcji Mercedesa, będą musiały podjąć decyzję o tym, czy zaskarżyć innowację drogą oficjalnego protestu podczas Grand Prix Malezji lub zrezygnować z drogi prawnej i skupić się na rozwoju podobnych systemów do swoich samochodów.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
kemek
23.03.2012 09:19
Dobrze zrozumiałem, że wraz z DRSem można dowolnie poprawiać właściwości aerodynamiczne samochodu? Toż to można transformersa jakiegoś zbudować.
jpslotus72
22.03.2012 06:10
Może będzie tak jak podwójnym dyfuzorem - najpierw sporo kontrowersji, później zatwierdzenie i kopiowanie przez konkurencję, po czym zakaz... Rossowi udało się chyba znowu nagiąć przepisy do oporu bez ich złamania - mistrz elastyczności?
Q_be_2
22.03.2012 05:52
Dlatego teraz dadzą już spokój, szału nie było więc nie ma o co kruszyć kopii.
Adakar
22.03.2012 05:33
ja rozumiem gdyby Mercedes rozgromił wszystkich największych (RBR, Mcl) w GP Australii w qualu o załóżmy 1 sekundę i później dał pokaz niezagrożonej jazdy po dublet 1-2 w niedzielę ... ale tak się nie stało. Ta ekipa ma ZERO punktów ! :-/
Aeromis
22.03.2012 05:24
Żadnego zaskoczenia na szczęście nie było, zresztą RBR i Lotus na pewno nie są zdziwieni decyzją FIA. Jak dla mnie ich skargi to coś pomiędzy sianiem zamętu a ewentualnym usprawiedliwianiem się przed kibicami. Bądź co bądź ten niby "kanał F" to nie to samo co system stabilizacji bolidu podczas hamowania w wersji Lotusa (gdzie sam Lotus nie ominął przepisów a FIA nawaliła wstępnie pozwalając na użycie tego). @WooQash Oczywiście że może tak być, jednak musiałyby się zmienić przepisy, co w końcu nie byłoby niczym zaskakującym...
Bambek
22.03.2012 05:16
@Lukas No raczej tak jak nie ma "dmuchanych dyfuzorów" @edit Cytat z innej strony: [quote]Z podobnymi kontrowersjami nie spotkamy się w przyszłym sezonie, ponieważ regulamin techniczny za rok 2012 nakazuje wykorzystanie peryskopowych wydechów z końcówkami umieszczonymi w górnych częściach sekcji bocznych. „Zespoły wyraziły już zgodę na zaostrzenie przepisów dotyczących umiejscowienia wylotu rury wydechowej, co oznacza, że znajdować się on będzie zdecydowanie wyżej i nie będzie sąsiadował z dyfuzorem. W ten sposób jakiekolwiek korzyści aerodynamiczne wynikające z przepływu gazów wydechowych zostaną ograniczone do absolutnego minimum”. „Mapowanie silnika pozostanie dowolne (w granicach obowiązujących ograniczeń FIA SECU), ponieważ nowa pozycja zakończeń rury wydechowej sprawi, że jakiekolwiek korzyści aerodynamiczne będą przypadkowe”. [/quote]
adnowseb
22.03.2012 05:15
Ktoś kiedyś napisał ''To powinna być raczej analiza oczywistej nielegalności...'' Ciekawe co teraz ma do powiedzenia. Caterham według tej osoby również miał byc rewelacyjny. Bardzo nietrafne spostrzeżenia!!!! Merc zmiażdzy......Cieszę się z legalności tego rozwiązania
Lukas
22.03.2012 05:05
A wydech Lotusa został ogłoszony nielegalnym?
WooQash
22.03.2012 04:57
Założę się, że prędzej czy później okaże się nielegalne i będą te same perypetie co z wydechem LRGP rok temu...
jednooki_cyklop
22.03.2012 04:53
Oficjalny protest raczej nie zmieni nagle decyzji FIA. Nie pozostaje im nic innego, jak skopiować to rozwiązanie.