Mercedes poprosił FIA o wyjaśnienia ws. mapowania silników Red Bulla

Sędziowie nie stwierdzili jednak żadnych nieścisłości sugerujących naruszenie regulaminu.
23.03.1209:05
Nataniel Piórkowski
2869wyświetlenia

Mercedes-Benz zażądał od FIA wyjaśnień dotyczących zachowania silników Renault w bolidach zespołu Red Bull Racing podejrzewając, że mistrzowska stajnia eksperymentuje z ich mapowaniem.

Autosport donosi, że niemiecki dostawca jednostek napędowych zaprezentował FIA analizę dźwiękową samochodu Red Bulla na torze, którą argumentował, że zespół z Milton Keynes może odcinać zapłon w większej liczbie cylindrów niż pozwalają na to przepisy, w sytuacji gdy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia.

Podejrzewa się, że analiza dźwiękowa wykazała, iż Red Bull mógł zmniejszyć tę liczbę do trzech, wskutek czego FIA dokonała szczegółowej analizy dostarczonego materiału oraz przyjrzała się mapom silnika Renault nie stwierdzając żadnych uchybień sugerujących naruszenie przepisów.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug przyznał, że problem został przedstawiony pod analizę, aby zrozumieć i lepiej zobrazować to, co inne zespoły dokonują w obszarze zachowania jednostek napędowych. Sądzę że to zwyczajna strona tego biznesu. Jeśli czujesz, że czegoś nie rozumiesz, to prosisz o wyjaśnienia. Mogę zrozumieć ludzi, którzy robili to samo w przypadku naszego tylnego skrzydła. My nie grozimy jednak protestami. Chcemy tylko zrozumieć, co się dzieje. Jeśli nie odbijałoby się to na czasach okrążeń, to nie robilibyśmy tego. To nie jest kwestia nielegalności, tylko wyjaśnienia. Jestem pod tym względem niezwykle otwarty i bezpośredni.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

6
katinka
23.03.2012 06:13
@Aeromis, a no faktycznie zapomnialam o Lotusie i ich systemie regulacji zawieszenia, co to dla FIA byl legalny/nielegalny (*niepotrzebne skreslic);) Ale wyglada na to, ze mapowanie silnikow w Red Bullu jest ok, regulamin niezłamany i sprawa zamknieta, ale Ross Brawn troche postraszyl...
lispir
23.03.2012 11:56
Powiem tak FIA zawsze przegrywa, tylko jakim stopniu to zależy od nowinki np. podwójny dyfuzor była totalnie porażka bo przy okazji topowe zespoły skazali do zwiększania pracy nad tym, a przy tym ubili BMW:)
Aeromis
23.03.2012 08:58
@katinka Jakie 2:0, skoro Lotusowi nie poszło (1:1), a sprawa ewentualnego mapowania jeszcze nie rozstrzygnięta? Chyba, że coś przegapiłem. RBR życzę, aby się "udało" a mimo to i tak nie radzili sobie z McLarenem
BlindWolf
23.03.2012 08:33
Protesty nie są prostą sprawą - należy udokumentować, iż dana część czy ich zespół nie są zgodne z przepisami dopiero złożyć protest . Dlatego też nie można było oprotestować , a tylko poprosić o wyjaśnienie . Po złożeniu protestu z reguły komisja wyjaśnia stronie protestującej na czym polega problem - w tym wypadku Merc dowiedział się tylko ,że wszystko jest OK.
katinka
23.03.2012 08:29
@sneer, i jak na razie w tej wojnie na legalność RBR - Merc 1:1, a FIA - zespoly 2:0 :)
sneer
23.03.2012 08:09
Wojna na nielegalne ustawienia hehe :)