Ecclestone chce limitu budżetów
Szef Formuły 1 uważa, że to najlepszy sposób kontroli kosztów
30.10.1221:21
1727wyświetlenia

Szef Formuły 1, Bernie Ecclestone uważa, że limit wydatków budżetowych w zespołach jest najlepszą metodą na doprowadzenie do kontroli kosztów w tym sporcie.
Ecclestone zaproponował limit budżetów podczas ostatniego spotkania szefów zespołów w Paryżu, jak i wspomniał o tym ponownie podczas zebrania w czasie GP Indii.
Zespoły obecnie rozważają taki pomysł, jednak Ecclestone nie ma wątpliwości, że ograniczenie budżetu, które chce ustalić na poziomie 155 mln funtów (250mln dolarów) od 2014 roku, jest lepszą metodą niż inne sposoby cięcia kosztów.
Pracujemy we właściwym kierunku, by to wprowadzić- wyjaśnił Ecclestone.
Nienawidzę słowa «cięcie», nie tędy droga. Chcemy ograniczyć konieczność wydawania pieniędzy, by być konkurencyjnym, tak by ktoś mógł wejść do F1 z rozsądnym budżetem i być konkurencyjnym bez wydawania fortuny.
Ecclestone powiedział, że idealnie byłoby wyznaczyć limit budżetu, który obejmuje wszystkie wydatki zespołów, włączając w to płace dla kierowców i ma to być limit w wysokości 155 milionów funtów, wprowadzony w najbliższych latach.
Mówię o maksymalnych wydatkach, wszystkim, włączając w to wypłaty- wyjaśnił.
Gdy dojdziemy do porozumienia w ogólnej idei, wtedy będziemy mogli ograniczyć tą wartość.
Pomimo tego, że niektórzy szefowie popierają ograniczenie budżetów, to nie wszyscy zgadzają się na taką koncepcję pracy. Szef McLarena, Martin Whitmarsh powiedział.
Wydaje mi się, że 155 milionów funtów to dość dużo pieniędzy, wiec nie wiem jak bardzo pomoże to wielu zespołom. Filozofia kontrolowania kosztów w F1 jest ważna i z tym wszyscy się zgadzamy.
Jednak istnieją różne opinie co do tego jak to osiągnąć. Bernie chce jedną metodę, która kontroluje wynagrodzenia kierowców i wszystko inne, jednak moim zdaniem powinniśmy się upewnić, że wydajemy pieniądze w odpowiednich miejscach, powinniśmy kontrolować powiększanie wydatków w obszarze rozwoju. To nieco nierealistyczne, by mieć pełne ograniczenie budżetu, ponieważ ciężko jest wyciągnąć od wszystkich informacje, w jakich kwotach wszyscy operują.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE