GPMA bliska dojścia do porozumienia z Ecclestone'em?

Obie strony mogą dojść do porozumienia jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2006
02.02.0619:05
Marek Roczniak
834wyświetlenia

Wygląda na to, że pięć koncernów samochodowych tworzących stowarzyszenie Grand Prix Manufacturers' Association (GPMA): BMW, DaimlerChrysler (Mercedes), Honda, Renault i Toyota, jest coraz bliższych zawarcia umowy z szefem administracji Formuły 1, Bernie Ecclestone'em. Oznaczałoby to koniec ryzyka utworzenia przez GPMA konkurencyjnej serii wyścigowej i zapewnienie długoterminowej stabilności F1 w jej obecnej formie.

Z zacytowanej w niemieckim magazynie Sportbild wypowiedzi Ecclestone'a wynika, iż obie strony mogą dojść do porozumienia w sprawach finansowych jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2006. Zdecydowany postęp w rozmowach potwierdził także przedstawiciel GPMA, Xander Heijnen, stwierdzając w wywiadzie udzielonym agencji Associated Press, że umowa może zostać zawarta dosyć szybko.

Finansowa strona sportu to oczywiście tylko jeden ze spornych punktów - innym jest niezadowolenie koncernów samochodowych z proponowanych przez FIA zmian w przepisach technicznych na sezon 2008. Koncerny są podobno także niezadowolone z traktowania fanów F1, czego najlepszym przykładem jest niepewny los tegorocznej Grand Prix Belgii, mimo iż wielu kibiców kupiło już bilety na ten wyścig. Tymczasem do tej pory nie pojawił się żaden oficjalny komunikat w tej sprawie.

Ecclestone jak dotąd podchodził bardzo sceptycznie do gróźb związanych z utworzeniem konkurencyjnej serii wyścigowej dla F1, twierdząc, że pomysł ten nie ma najmniejszych szans na realizację. Jednakże samo istnienie takiego ryzyka nie wpływało zbyt dobrze na ogólny wizerunek F1 i stąd prawdopodobnie wzięła się chęć jak najszybszego zakończenia konfliktu.

Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

2
melex
03.02.2006 09:40
Może mnie ktoś oświecić, czemu koncerny nie stworzą własnej "serii"? Chodzi o nazwę F1 (i związany z tym marketing), czy są jeszcze jakieś aspekty prawne (tak jak na naszym podwórku w piłce nożnej...) - obowiązkowa "przynależność" do FIA? Może jakiś artykuł? ...Bo zawsze mnie dziwiło, jak koncerny "psioczą" na zmiany (zwłaszcza wymagania techniczne - pamiętne 4 rowki po slikach w 1997r.), a nie uzgadniają wymagań "pod siebie"...
Mariusz
02.02.2006 08:27
GPMA tworzą: BMW, DaimlerChrysler (Mercedes), Honda, Renault i Toyota. To jest aktualnie 6 zespołó w F1, czyli BMW SAuber, McLaren-Mercedes, Honda, Super Aguri, Renault i Toyota. Na liście startowej jest 11 teamów, więc GPMA ma przewagę ilościową. Niech jeszcze tylko Dietrich Mateschitz się przyłączy i będzie 8 zespołów w GPMA. Logiczne, że Bernie Ecclestone dąży do zawarcia ugody, bo w przeciwnym razie w F1 będzie startować maksimum 5 zespołów, a to oznacza śmierć dla F1 i koniec zysków (także dla samego Ecclestone'a).