GP Australii: opony użyte w wyścigu

Większość zawodników zdecydowała się na strategię trzech postojów
18.03.1300:28
Paweł Zając
3451wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.RaikkonenSMuPn (9)Pn (34)2
2.AlonsoSMuPn (9)Pn (20)Pn (39)3
3.VettelSMuPn (6)Pn (21)Pn (37)3
4.MassaSMuPn (8)Pn (23)Pn (36)3
5.HamiltonSMuPn (13)Pn (31)Pn (42)3
6.WebberSMuPn (5)Pn (18)Pn (38)3
7.SutilPnPn (21)SMn (46)2
8.di RestaSMuPn (8)Pn (33)2
9.ButtonSMuPn (4)Pn (20)Pn (37)3
10.GrosjeanSMuPn (5)Pn (19)Pu (37)3
11.PerezPnSMn (16)Pn (23)Pn (41)3
12.VergneSMnPn (8)Pn (24)Pn (44)3
13.GutierrezSMnPn (5)Pn (27)2
14.BottasSMnPn (6)Pn (24)Pn (40)3
15.BianchiSMnPn (9)Pn (27)SMn (50)3
16.PicSMnPn (8)Pn (33)2
17.ChiltonSMnPn (6)Pn (19)Pn (34)3
18.van der GardeSMnPn (7)Pn (16)Pn (34)3
Niesklasyfikowani
RicciardoPnPn (15)SMn (30)2
RosbergSMuPn (14)1
MaldonadoPnPn (10)1
Hulkenberg0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Świadomie podjęliśmy odważną decyzję, przywożąc tutaj supermiękkie opony w celu dodania zawodom pikanterii. Uważamy, że zadziałało to w bardzo dobry sposób: zgodnie z przewidywaniami stosowano różne strategie dwóch i trzech postojów, a na prowadzeniu znalazło się siedmiu różnych kierowców. Kimi Raikkonen i Lotus doskonale zrozumieli ogumienie i wykorzystali taktykę dwóch pit stopów, której większość rywali nie była w stanie zastosować. Chociaż często znajdowali się w różnych miejscach toru, w końcówce wyścigu Raikkonen i Lotus walczyli z Ferrari i Alonso, stosującym sprinterską taktykę trzech zjazdów. Ciekawie było obserwować, jakie wyniki przyniosły te różne strategie. Byliśmy świadkami spektakularnego finiszu, a na podium zasłużenie stanęło trzech mistrzów świata. Warto też podkreślić, że najlepszy czas okrążenia w wyścigu ustanowił Raikkonen na 56., przedostatnim kółku - jadąc na pośredniej mieszance, która miała za sobą 22 rundy. Jesteśmy zadowoleni z osiągów i wytrzymałości obu mieszanek, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo niską temperaturę nawierzchni i powietrza, powodującej granulkowanie. Jednak za tydzień w Malezji warunki będą już inne!