Mercedes: Renault daje przewagę naszym rywalom
Toto Wolff uważa, że przewaga Red Bulla i Lotusa bierze się z ustawień silnika
15.10.1312:07
3193wyświetlenia
Mercedes uważa, że sprytne mapowanie silnika Renault może stać za ostatnimi osiągami Red Bulla oraz Lotusa.
Po tym jak nadzieje Mercedesa na tytuł wyparowały, gdy Sebastian Vettel wygrał pięć wyścigów z rzędu, niemiecki producent samochodów ma własną teorię na temat tego, dlaczego byli bez szans.
Zespoły napędzane jednostkami Renault zgarnęły całe podium w ostatnich dwóch wyścigach, a dyrektor motosportu w Mercedesie, Toto Wolff uważa, że Red Bull i Lotus mogą korzystać na zaawansowanych ustawieniach mapowania oraz kontroli przepływu gazów w wydechu.
Gdy został zapytany o obecną formę, Wolff odpowiedział:
Myślę, że to widać, iż od Singapuru Red Bull wykonał krok naprzód, a później w Korei Lotus również wykonał duży krok do przodu o 0,2-0,4 sekundy.
Być może musimy sobie zadać pytanie, co robią jeśli chodzi o mapowanie silnika. Czy to na tym polu zyskują? A może dzięki dmuchaniu niektórych partii bolidu? Jeśli chodzi o rozwój w kilku ostatnich wyścigach wygląda na to, że jesteśmy z tyłu. Czy dzieje się tak, bo czegoś nie rozumiemy jeśli chodzi o ustawienia mechaniczne? Albo Red Bull, a potem Lotus robią coś związanego z silnikami?
Wolff powiedział, że zrozumienie poprawy osiągów Red Bulla i Lotusa jest kluczowe dla jego ekipy, jeśli chcą zakończyć mistrzostwa konstruktorów na drugiej pozycji. Jednak przyznaje, że zespół będzie miał trudną decyzję do podjęcia, jeśli chcą się poprawić, bo będzie to oznaczało wycofanie niektórych zasobów z projektu na 2014 rok.
Są trzy aspekty, na które musimy patrzeć- twierdzi Wolff.
Pierwszy, to czy coś przegapiliśmy i jeśli tak to dlaczego? Drugi, potrzebujemy balansu pomiędzy zasobami na przyszły rok, a obecny. Trzeci to fakt, że chcemy ukończyć mistrzostwa na drugiej lokacie. To nasz cel i nie możemy go odpuścić.
Renault już wcześniej było znane z wyrafinowanych map silnika w ostatnich latach, w celu poprawienia ogólnej wydajności bolidu. Legalne użycie odcięcia cylindrów i dmuchania wydechem podłogi bolidu, było często mylnie brane jako dowód na posiadanie kontroli trakcji.
KOMENTARZE