Ferrari zadowolone z nowego tunelu aerodynamicznego
Pat Fry twierdzi, że aerodynamika dalej będzie bardzo ważna w 2014 roku
06.11.1318:10
2308wyświetlenia
Unowocześniony tunel aerodynamiczny Ferrari daje obiecujące wyniki po tym jak został ponownie otwarty w zeszłym miesiącu.
Ferrari zamknęło swój tunel w Maranello w końcówce zeszłego roku, by wyjaśnić problemy z korelacją, które napotkali, a w międzyczasie używali obiektu Toyoty zlokalizowanego w Kolonii. Pomimo tego, ze Ferrari jest ciągle we wstępnej fazie rozwijania swojego nowego tunelu, dyrektor inżynierii w zespole, Pat Fry jest zadowolony z dotychczasowego postępu.
Powróciliśmy do pełnego wykorzystywania go w kilka tygodni- powiedział Fry gdy zapytano go o nowy obiekt.
Teraz jest używany na 100 procent, przez 24 godziny dziennie, siedem dni w tygodniu, jak zwykle bywa w tym wypadku. To normalne, ale tylko czas pokaże jak dobre jest to narzędzie. Zdecydowanie wykonaliśmy krok naprzód. Czas pokaże czy jesteśmy tam gdzie powinniśmy, jednak wstępne znaki są dobre.
By upewnić się, że tunel w Maranello działa odpowiednio, Ferrari przeprowadziło kilka testów mających na celu sprawdzenie, czy obiekt generuje te same dane co tunel Toyoty.
Odbywają się tam powtarzalne rzeczy, więc wykonujemy teraz jeszcze więcej powtórzeń- powiedział Fry.
Niektóre rzeczy, które robiliśmy w Toyocie, wykonaliśmy również tutaj, by sprawdzić, czy efekty są takie same i jak na razie wypada to dobrze.
Pomimo tego, że nowe jednostki napędowe będą znacznym wyznacznikiem osiągów w przyszłym roku, Fry nie ma wątpliwości, że aerodynamika pozostanie w dalszym ciągu bardzo ważna. Oznacza to, że wydajność tunelu Ferrari będzie kluczowa dla rozwoju zespołu w 2014 roku, aczkolwiek Fry zaznacza, że najistotniejszym będzie dobry start z nowym silnikiem.
Aerodynamika pozostanie ważnym czynnikiem w przyszłym roku- powiedział Fry.
Ciągle będzie bardzo ważna, jednakże balans przesunie się w stronę silników, więc trzeba zaliczyć dobry start z nowymi jednostkami. Potrzebujemy pakietu napędowego tak dobrego jak to możliwe w pierwszym wyścigu, ponieważ ciężko będzie go poprawić w trakcie sezonu.
KOMENTARZE