Regulamin sportowy na sezon 2008
Najciekawsze zmiany w zatwierdzonym wczoraj regulaminie sportowym na sezon 2008
23.03.0616:23
1041wyświetlenia
FIA opublikowała wczoraj pełny regulamin sportowy na sezon 2008. Oto najciekawsze ze zmian:
Licencje
Wszyscy kierowcy i inne osoby zaangażowane w mistrzostwa będą musiały corocznie starać się o przyznanie Super Licencji. Zgłoszenia FIA będzie przyjmowała od lokalnych władz sportowych każdego uczestnika (National Sporting Authority, ASN).
Rundy mistrzostw
Maksymalna liczba wyścigów w jednym sezonie wynosi 20, a minimalna 8.
Starty w mistrzostwach
Zgłoszenia mogą by nadsyłane do FIA w dniach 24-31 marca 2006 roku (wpisowe w wysokości 300 000 Euro musi był wpłacone nie później niż 1 listopada 2007 roku). Późniejsze zgłoszenia będą rozpatrywane tylko w przypadku, jeśli będą jeszcze wolne miejsca (limit 12 zespołów, co daje maksymalnie 24 bolidy na starcie) i pozostali uczestnicy mistrzostw wyrażą na to zgodę.
Zespół może zmienić producenta lub typ silnika w dowolnym momencie mistrzostw. Wszystkie punkty zdobyte z innym silnikiem w stosunku do tego, z jakiego korzystało się w pierwszym wyścigu, nie będą jednak zaliczane do klasyfikacji mistrzostw konstruktorów (mogą być tylko zliczane nieoficjalnie, np. w celach komercyjnych). Duży koncern samochodowy (obecny na giełdzie papierów wartościowych lub podlegający takiemu koncernowi) nie może dostarczać swoich silników więcej niż dwóm zespołom bez zgody FIA.
W przypadku gdy jeden z głównych kierowców z jakichś powodów nie może poprowadzić bolidu podczas danej imprezy po wstępnych badaniach kontrolnych i stewardzi zgodzą się na zastąpienie go, w dalszej części imprezy może wziąć udział trzeci kierowca zespołu, ale korzystając z silnika, skrzyni biegów i opon przypisanych oryginalnemu kierowcy.
W trakcie całego roku kalendarzowego każdy zespół uczestniczący w mistrzostwach nie może przejechać podczas testów więcej niż 30 000 km.
Dostawca opon
Pojedynczy dostawca opon zostanie wybrany przez FIA na sezony 2008, 2009 i 2010 spośród producentów, którzy wyrażą chęć zaopatrywania wszystkich samochodów startujących w mistrzostwach w tym okresie. Opony nie będą posiadały rowków.
Zapasowe bolidy i silniki
Tylko zespoły, które poprzedni sezon ukończyły poniżej czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów, mogą korzystać z trzeciego bolidu podczas pierwszego dnia treningów w weekend Grand Prix. W pozostałych przypadkach zespoły nie mogą dysponować więcej niż dwoma bolidami. Pod pojęciem bolidu rozumiana jest klatka bezpieczeństwa (kokpit) z zamontowanym silnikiem, dowolnym elementem przedniego zawieszenia, karoserią, chłodnicami, zbiornikami oleju lub wymiennikami ciepła.
Karą za każdorazową wymianę silnika przed upływem dwóch weekendów Grand Prix będzie zwiększenie minimalnego limitu wagi bolidu danego kierowcy o 15 kilogramów. Tylko w przypadku nieukończenia pierwszego wyścigu w cyklu z powodów niezależnych od zespołu lub kierowcy wymiana silnika nie będzie równoznaczna z otrzymaniem kary.
Tylko silniki z homologacją FIA w zgodzie z Aneksem 6 mogą być używane podczas imprez w sezonach 2008, 2009 i 2010.
Jedna skrzynia biegów musi wystarczyć każdemu kierowcy na cztery weekendy Grand Prix z rzędu. Wymiana skrzyni wcześnie będzie podobnie jak w przypadku silników równoznaczna ze zwiększeniem minimalnego limitu wagi bolidu danego kierowcy o 15 kilogramów. Wyjątek stanowi tylko nieukończenie wyścigu z powodów niezależnych od zespołu lub kierowcy.
Samochód bezpieczeństwa
W przypadku pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa, boksy będą zamknięte aż do momentu, gdy wszystkie bolidy ustawią się za nim w rządku. Zjazd do boksów w momencie gdy będą one jeszcze zamknięte będzie równoznaczny z otrzymaniem 10-sekundowej kary. Kara nie będzie dotyczyła kierowców, którzy w momencie pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa byli już we wjeździe do boksów lub w samych boksach.
W czasie neutralizacji wyścigu każdy kierowca jadący bez potrzeby zbyt wolno po torze, we wjeździe do boksów lub w samej strefie boksów, będzie mógł być ukarany przez stewardów.
Źródło: pitpass.com
Licencje
Wszyscy kierowcy i inne osoby zaangażowane w mistrzostwa będą musiały corocznie starać się o przyznanie Super Licencji. Zgłoszenia FIA będzie przyjmowała od lokalnych władz sportowych każdego uczestnika (National Sporting Authority, ASN).
Rundy mistrzostw
Maksymalna liczba wyścigów w jednym sezonie wynosi 20, a minimalna 8.
Starty w mistrzostwach
Zgłoszenia mogą by nadsyłane do FIA w dniach 24-31 marca 2006 roku (wpisowe w wysokości 300 000 Euro musi był wpłacone nie później niż 1 listopada 2007 roku). Późniejsze zgłoszenia będą rozpatrywane tylko w przypadku, jeśli będą jeszcze wolne miejsca (limit 12 zespołów, co daje maksymalnie 24 bolidy na starcie) i pozostali uczestnicy mistrzostw wyrażą na to zgodę.
Zespół może zmienić producenta lub typ silnika w dowolnym momencie mistrzostw. Wszystkie punkty zdobyte z innym silnikiem w stosunku do tego, z jakiego korzystało się w pierwszym wyścigu, nie będą jednak zaliczane do klasyfikacji mistrzostw konstruktorów (mogą być tylko zliczane nieoficjalnie, np. w celach komercyjnych). Duży koncern samochodowy (obecny na giełdzie papierów wartościowych lub podlegający takiemu koncernowi) nie może dostarczać swoich silników więcej niż dwóm zespołom bez zgody FIA.
W przypadku gdy jeden z głównych kierowców z jakichś powodów nie może poprowadzić bolidu podczas danej imprezy po wstępnych badaniach kontrolnych i stewardzi zgodzą się na zastąpienie go, w dalszej części imprezy może wziąć udział trzeci kierowca zespołu, ale korzystając z silnika, skrzyni biegów i opon przypisanych oryginalnemu kierowcy.
W trakcie całego roku kalendarzowego każdy zespół uczestniczący w mistrzostwach nie może przejechać podczas testów więcej niż 30 000 km.
Dostawca opon
Pojedynczy dostawca opon zostanie wybrany przez FIA na sezony 2008, 2009 i 2010 spośród producentów, którzy wyrażą chęć zaopatrywania wszystkich samochodów startujących w mistrzostwach w tym okresie. Opony nie będą posiadały rowków.
Zapasowe bolidy i silniki
Tylko zespoły, które poprzedni sezon ukończyły poniżej czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów, mogą korzystać z trzeciego bolidu podczas pierwszego dnia treningów w weekend Grand Prix. W pozostałych przypadkach zespoły nie mogą dysponować więcej niż dwoma bolidami. Pod pojęciem bolidu rozumiana jest klatka bezpieczeństwa (kokpit) z zamontowanym silnikiem, dowolnym elementem przedniego zawieszenia, karoserią, chłodnicami, zbiornikami oleju lub wymiennikami ciepła.
Karą za każdorazową wymianę silnika przed upływem dwóch weekendów Grand Prix będzie zwiększenie minimalnego limitu wagi bolidu danego kierowcy o 15 kilogramów. Tylko w przypadku nieukończenia pierwszego wyścigu w cyklu z powodów niezależnych od zespołu lub kierowcy wymiana silnika nie będzie równoznaczna z otrzymaniem kary.
Tylko silniki z homologacją FIA w zgodzie z Aneksem 6 mogą być używane podczas imprez w sezonach 2008, 2009 i 2010.
Jedna skrzynia biegów musi wystarczyć każdemu kierowcy na cztery weekendy Grand Prix z rzędu. Wymiana skrzyni wcześnie będzie podobnie jak w przypadku silników równoznaczna ze zwiększeniem minimalnego limitu wagi bolidu danego kierowcy o 15 kilogramów. Wyjątek stanowi tylko nieukończenie wyścigu z powodów niezależnych od zespołu lub kierowcy.
Samochód bezpieczeństwa
W przypadku pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa, boksy będą zamknięte aż do momentu, gdy wszystkie bolidy ustawią się za nim w rządku. Zjazd do boksów w momencie gdy będą one jeszcze zamknięte będzie równoznaczny z otrzymaniem 10-sekundowej kary. Kara nie będzie dotyczyła kierowców, którzy w momencie pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa byli już we wjeździe do boksów lub w samych boksach.
W czasie neutralizacji wyścigu każdy kierowca jadący bez potrzeby zbyt wolno po torze, we wjeździe do boksów lub w samej strefie boksów, będzie mógł być ukarany przez stewardów.
Źródło: pitpass.com
KOMENTARZE