Grosjean: Lotus to drugi najszybszy zespół korzystający z silników Renault

Gerard Lopez przyznał, że weekend w Chinach był dla jego ekipy dość frustrujący.
24.04.1411:12
Nataniel Piórkowski
2480wyświetlenia

Po obiecującym weekendzie w Szanghaju, Romain Grosjean uważa, że Lotus jest obecnie drugim najszybszym zespołem korzystającym z silników Renault.

Podczas wyścigu o Grand Prix Chin Francuz był na dobrej drodze do zdobycia pierwszych w tym roku punktów dla Lotusa, jednak usterka skrzyni biegów zmusiła go do wycofania się z rywalizacji. Pomimo tego Grosjean sądzi, że Lotus przezwyciężył problemy, jakie trafiły go od początku sezonu.

Myślę że do czasu awarii liczyliśmy się w wyścigu o punktu, ale jeśli spojrzymy na cały weekend, to był on w dziewięćdziesięciu procentach pozytywny. Renault wykonało dobrą robotę. Lotus wykonał dobrą robotę. Nie zaowocowała ona rewolucją - to raczej mały krok we właściwym kierunku. Byliśmy w Chinach drugim najlepszym zespołem z silnikami Renault, w dodatku przed McLarenem i Toro Rosso. Mogliśmy nawiązywać walkę z Force India. To coś pozytywnego - powiedział.

Właściciel i szef stajni z Enstone - Gerard Lopez, zdradził, że Grosjean mógł być jeszcze szybszy, gdyby nie problemy z samochodem, jakie pojawiły się podczas kwalifikacji. W bolidzie Romaina doszło do utraty tylnego docisku. Ten sam problem pojawił się w wyścigu, jeszcze przed awarią przekładni, ale sądzę, że pomimo tego mogliśmy powalczyć o dziewiąte lub dziesiąte miejsce. Gdy straciliśmy czwarty bieg nie było sensu ryzykować silnika. Już teraz korzystamy z trzeciej jednostki napędowej w samochodzie Pastora. Za nami frustrujący weekend w tym sensie, że widzieliśmy, iż mamy tempo, a mimo tego nie udało nam się zdobyć ani jednego punktu.

KOMENTARZE

9
SirKamil
25.04.2014 04:32
[quote="paymey852"]Lubisz się czepiać Lotusa a jest sprawą oczywistą[/quote] Hehe, widzisz lotus, kiedyś strasznie się zaperzyłeś na mnie gdy to napisałem, ale tak zwyczajnie jest, to się strasznie rzuca w oczy, to widać, takie jest szeroki pogląd, niezależnie od ilości zaprzeczeń:)
jpslotus72
24.04.2014 07:14
@paymey852 [quote]Chodzi mi o to że Lotus jest na etapie poznawania bolidu coś co Mercedes zrobił na testach.[/quote]A z czyjej winy tak jest - z mojej?[quote="paymey852"]A twoja wypowiedz tak jak by zabrakło w niej wyrozumiałości przez co przechodzi Lotus, tylko taka surowa ocena, no nie ładnie :)[/quote]Ty zdaje się chcesz, żebym nie oceniał faktów, tylko wyraził współczucie dla Lotusa i przemilczał te fakty, żeby nie ranić uczuć Grosjeana albo Lopeza.... To jest portal poświęcony F1, a nie terapia grupowa dla zapóźnionych w sezonie zespołów. Bądźmy powaźni.
paymey852
24.04.2014 06:14
@jpslotus72 Czytam wypowiedz Lopeza który próbuje znaleźć pozytywne strony ostatniego GP a może raczej gdybanie, a następnie twój komentarz który odebrałem jako kopanie leżącego. [quote]No właśnie, tempo bez niezawodności można sobie oprawić w ramki i powiesić na ścianie garażu.[/quote] Stracili mnóstwo km testowych a teraz powoli zaczynają rozumieć jaki mają bolid. Pastor dojechał ale tempo miał tragiczne 2 okrążenia OK następnie 2 ze stratą +2s i znowu dwa OK. Chodzi mi o to że Lotus jest na etapie poznawania bolidu coś co Mercedes zrobił na testach. A twoja wypowiedz tak jak by zabrakło w niej wyrozumiałości przez co przechodzi Lotus, tylko taka surowa ocena, no nie ładnie :)
jpslotus72
24.04.2014 04:46
@paymey852 Nie o to mi chodziło - nie o budowę zdania, tylko o tak zwane "gdybanie". Bo sensownie można komentować tylko to, co jest - a nie to, co "byłoby gdyby". Gdyby Caterham miał silnik Mercedesa, Newey'a jako konstruktora i zasoby Ferrari, to... I tak dalej. [quote="paymey852"]Lubisz się czepiać Lotusa a jest sprawą oczywistą że Grosjean mówił o potencjale szybkości bolidu a nie o punktach czy niezawodności. [/quote]No, może to ja lepiej wiem, co lubię lub czego nie lubię. A możesz mi wierzyć, że czasem robię rzeczy, których nie lubię (i tego, że muszę to robić, tez nie lubię). Takie życie. Nigdy nie napisałem - nie lubię Lotusa i dlatego źle mu życzę. Zawsze pisałem o konkretnych problemach. W tym przypadku też - nie zauważyłeś, że ja odniosłem się do obu części newsa - a więc także wypowiedzi Lopeza (której fragment zacytowałem - i tu jest mowa o braku puntów i niezawodności, bo problemy ze skrzynią to też kwestia tego rodzaju).
paymey852
24.04.2014 03:34
@jpslotus72 Przepraszam że nie buduje zdań poprawnie, to się raczej nie zmieni. Lubisz się czepiać Lotusa a jest sprawą oczywistą że Grosjean mówił o potencjale szybkości bolidu a nie o punktach czy niezawodności. Fakty są takie że ich niezawodność jest przez silniki co tu więcej pisać.
LH44fan
24.04.2014 03:32
Jest postęp, a to jest najważniejsze. W Hiszpanii może wreszcie będą punkty.
jpslotus72
24.04.2014 03:00
@paymey852 W pierwszym zdaniu dwukrotnie użyłeś słowa "gdyby" - oczywiście, można sobie w ten sposób pogawędzić o wszystkim. Ale nie o faktach.
paymey852
24.04.2014 10:35
@jpslotus72 Pamiętajmy że gdyby nie silniki albo inaczej gdyby Lotus miał silnik Mercedesa to nie stracili by tyle czasu. Moim zdaniem jest z się z czego cieszyć. Dla Lotusa ten sezon tak na prawdę się jeszcze nie zaczął, dostali w miarę poprawiony silnik i co zobaczyli ? że na początku wyścigu mieli tempo Raikkonena. Jest słabo ale nie musi być tak cały czas ja tam trzymam kciuki aby pod koniec sezonu Groszek powalczył o duże punkty.
jpslotus72
24.04.2014 09:47
[quote]Byliśmy w Chinach drugim najlepszym zespołem z silnikami Renault[/quote]Drugim "najlepszym", jak jest w wypowiedzi Grosjeana, to nie zawsze musi oznaczać "najszybszym" - a jeszcze bardziej prawdziwe jest to w odwrotną stronę. Wydaje się, że w Formule 1 to nonsens - najszybszy powinno oznaczać właśnie najlepszy. Ale nie zawsze tak jest. Lauda mówił przed tym sezonem, że w tym roku "czynnikiem decydującym o mistrzostwie nie będzie szybkość, tylko niezawodność". Nawet on nie przewidział, że - jak na razie - Mercedes będzie miał "2 w 1". Lotus musi pracować nie tylko nad szybkością, ale przede wszystkim nad niezawodnością. Niezawodność jest fundamentem, na którym można budować szybkość. Takie podejście miał McLaren - w zimie skupił się przede wszystkim na niezawodności, a w trakcie sezonu chce coraz bardziej poprawiać szybkość. [quote]widzieliśmy, iż mamy tempo, a mimo tego nie udało nam się zdobyć ani jednego punktu[/quote]No właśnie, tempo bez niezawodności można sobie oprawić w ramki i powiesić na ścianie garażu. A tak w ogóle - bycie "drugim najlepszym zespołem z silnikiem Renault" to w tym sezonie marne pocieszenie...