McLaren wystawi w GP Niemiec bolidy bez systemu FRIC

W ślady stajni z Woking powinny pójść niebawem inne zespoły
15.07.1411:06
Mateusz Szymkiewicz
1786wyświetlenia

Zespół McLaren potwierdził, że podczas Grand Prix Niemiec wystawi bolidy bez systemu FRIC.

Po rundzie na torze Silverstone, FIA podjęła decyzję o zakazaniu stosowania zawieszenia wspieranego przez system FRIC, jednakże poinformowała, iż można to odroczyć do 2015 roku. Mimo to wymagana jest jednogłośna zgoda wszystkich zespołów, co jest bardzo mało prawdopodobne do zrealizowania.

W tym wypadku zespoły będą musiały wyposażyć swoje konstrukcje w standardowe zawieszenia, ponieważ będą wolały nie ryzykować protestu ze strony innych i tym samym możliwości poniesienia kary. Mimo to podczas czwartkowej odprawy z delegatem technicznym FIA, Charliem Whitingiem, stajnie będą mogły go poprosić o przedstawienie własnej interpretacji nowych przepisów. Co ważne, Federacja nie opublikowała do tej pory przed rundą w Niemczech żadnego oświadczenia w sprawie statusu systemu FRIC.

Pomimo tego, ekipa McLaren jako pierwsza poinformowała, iż podczas rundy na torze Hockenheim nie będzie korzystała z tego rozwiązania. Obecnie McLaren nie zamierza wykorzystywać systemu zawieszenia FRIC podczas Grand Prix Niemiec. W tym przypadku, McLaren będzie postępował zgodnie z wytycznymi FIA - powiedział rzecznik stajni z Woking.

KOMENTARZE

2
jpslotus72
15.07.2014 01:43
Auto Motor und Sport podaje, że również Mercedes i Red Bull, u których ten system jest z technicznego punktu widzenia najbardziej zaawansowany, wystartują w Niemczech bez FRIC - oba zespoły nie chcą ryzykować protestu z czyjejś strony i ewentualnych konsekwencji. Lauda na tych samych łamach komentuje:[quote]System (FRIC) był używany przez dwa i pół roku, przechodząc przez wszystkie kontrole techniczne. Ciężko jest zrozumieć, dlaczego nagle dochodzi do zmiany spojrzenia na tę rzecz. Nie chcemy dalej inwestować w technologię, którą regulacje sprowadzają do absurdu. Najważniejsze, alby FIA dała nam w tej sprawie jasne wskazówki. Chcemy wiedzieć, co jest legalne a co nie.[/quote] Mercedes rozwinął swój system dzięki inżynierowi, którego w zeszłym roku zyskał z Lotusa (Lotus ex Renault jest uważany za wynalazcę FRIC - eksperymentował z nim już od 2008 roku).
idylla
15.07.2014 12:54
Mamy już pierwszy zespół, który złoży protest jeśli ktoś wystartuje z systemem FRIC