GP Włoch: Drugi trening dla Rosberga

Opis drugiej sesji treningowej na torze Monza
05.09.1415:31
Paweł Zając
5979wyświetlenia

Druga sesja treningowa na torze Monza przywitała zawodników jeszcze lepszą pogodą. Tym razem w promieniach słońca i 24 stopniach Celsjusza na torze jako pierwszy pojawił się Romain Grosjean. Do kierowcy Lotusa niedługo potem dołączyli inni zawodnicy, którzy od razu zaczęli przejeżdżanie pomiarowych okrążeń. Francuz otworzył tabelę z czasami przejeżdżając okrążenie w 1:32,995s, choć już w pierwszej próbie zrobił spory błąd na dohamowaniu do drugiej szykany.

Oczywiście pobicie tego czasy nie trwało długo, więc po pierwszych dziesięciu minutach sesji mieliśmy na czele Magnussen przed Perezem i Kwiatem. Póki co wszyscy jeździli na twardych oponach i żaden z zawodników nie popełniał poważniejszych błędów, choć nie brakowało drobnych uślizgów czy zblokowanych kół. Na tym etapie na torze nie pojawili się jeszcze kierowcy Mercedesa, Williamsa, Vettel oraz Gutierrez.

Rosberg po swoim pomiarowym okrążeniu znalazł się na czele, jednak 1:27,005 nie było szczególnie wyśrubowanym czasem i bardzo blisko z tyłu był Magnussen, a na 20 minut od rozpoczęcia sesji szybciej pojechali Buttona oraz Alonso, który wpisał się na pierwsze miejsce tabeli wyników, czym mocno ucieszył lokalnych kibiców. Wyników obok swojego nazwiska nadal nie mieli jeszcze Kobayashi, Gutierrez oraz Hamilton, który cały czas pozostawał w garażu z powodu problemów z jednostką napędową.

Godzinę przed końcem jazd na czele ponownie znajdował się Rosberg, który oprawił się o niespełna trzy dziesiąte i wyprzedzał drugiego Alonso o zaledwie 0,004s. Czołową trójkę uzupełniał Button. Zawodnicy cały czas jeździli na twardej mieszance opon, a pierwszym, który założył pośrednie gumy był Kevin Magnussen, który zrobił to zaledwie dwie minuty po upływie 1/3 treningu. Kierowca McLarena na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu na tych oponach był wolniejszy niż wcześniej.

Seria wyjazdów na bardziej miękkiej w ten weekend gumie zaowocowała poprawą czasów okrążeń, jednak Rosberg z wynikiem 1:26,225s nie poprawił porannego rezultatu Hamiltona. Na drugim miejscu ze stratą 0,340s znalazł się Alonso, a czołową trójkę uzupełniał Bottas. Czwarty był Button, przed Vettelem i Magnnussenem. Massa, Ricciardo, Perez i Hulkenberg zamknęli czołową dziesiątkę, która mieściła się w 1,002 sekundy straty do kierowcy Mercedesa.

37 minut przed końcem dobrym czasem popisał się Raikkonen, który wskoczył na drugie miejsce z nieco ponad jedną dziesiątą straty do Rosberga. Praktycznie równo po godzinie na tor zawitał Hamilton, w którego bolidzie w końcu udało się odpalić silnik. Brytyjczyk wyjechał na twardych gumach i po pierwszym pomiarowym kółku legitymował się dwunastym czasem. Na kolejnych okrążeniach nie udało mu się poprawić czasu, ale taki stan rzeczy zmienił się po przejściu na pośrednie gumy, które pozwoliły mu znaleźć się 0,061 s za swoim kolegą zespołowym.

W międzyczasie reszta kierowców koncentrowała się na długich przejazdach, więc sytuacja w tabeli się nie zmieniała. Wszyscy kierowcy nadal mniej lub bardziej utrzymywali się w torze, choć Romain Grosjean dość często gościł na powtórkach z powodu wycieczki poza tor i przestrzelenia szykany. W końcówce wszyscy ponownie pojawili się na torze, jednak nadal kontynuowali długie przejazdy, więc pozycje w czołówce nie uległy zmianie i tak najszybszy okazał się Rosberg, przed Hamiltonem i Raikkonenem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:26,22541
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:26,2860,0610,06116
3Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:26,3310,1060,04531
4Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:26,5650,3400,23426
5Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:26,7580,5330,19334
6Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:26,7620,5370,00427
7Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:26,7620,5370,00034
8Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:26,8810,6560,11944
9Felipe Massa (19)Williams FW36 1:26,9350,7100,05433
10Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:26,9920,7670,05737
11Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:27,0790,8540,08742
12Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:27,2271,0020,14839
13Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:27,4761,2510,24937
14Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:27,8401,6150,36433
15Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:27,9291,7040,08933
16Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:28,0291,8040,10035
17Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:28,6592,4340,63034
18Pastor Maldonado (13)Lotus E221:28,7002,4750,04142
19Max Chilton (4)Marussia MR03 1:28,7862,5610,08629
20Romain Grosjean (8)Lotus E221:29,0852,8600,29929
21Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:29,1782,9530,09332
22Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:29,2753,0500,09737
107% najlepszego czasu: 1:32,260

KOMENTARZE

6
Bari
05.09.2014 07:24
@Mahilda111 Wątpię czy tutaj, skoro osiągają prędkości maksymalne nieznacznie wyższe niż mieliśmy np. w GP Austrii (kwestia mniejszych skrzydeł na Monzy?)
robertunio
05.09.2014 07:05
Nie jestem zdziwiony pozycja Mercedesa, ale zaskoczyla mnie slaba dyspozycja pozostalch zespolow napedzanych ich silnikiem.
Mr President
05.09.2014 04:38
Ja z kolei słyszałem, że możliwa jest tylko jedna zmiana przełożeń na sezon, ale bez możliwości powrotu do poprzedniej konfiguracji. Dlatego zmiana pod Monzę nie ma sensu w perspektywie kolejnych wyścigów na torach o innej charakterystyce. Zgaduję, że korzystnie jest zmienić na Abu Zabi z powodu podwójnych punktów.
Mahilda111
05.09.2014 02:34
@Bari Zespoły mają możliwość dokonania jednej zmiany przełożeń na sezon i raczej skorzystali z niej tutaj ;)
Bari
05.09.2014 02:06
Obawiam się, że to efekt tej zmniejszonej liczby ustawień przełożeń na sezon czy stałych przełożeń na sezon... (nie wiem jakie dokładnie są te przepisy)
gnodeb
05.09.2014 01:53
W zeszłym roku osiągane prędkości to 330-340km/h, puki co jest niecałe 10km/h więcej, a nowe priusy miały być tak piekielnie szybkie na prostych... Może w FP3 i Q zwiększą moc silników i chociaż przekroczą 350?