Lopez: Renault nie ponosi pełnej winy za nieudany sezon 2014

Właściciel Lotusa przyznał, iż odejście kluczowych ludzi odbiło swe piętno na osiągach E22
15.02.1510:09
Mateusz Szymkiewicz
2073wyświetlenia

Gerard Lopez stwierdził, że słaba jednostka napędowa Renault nie była w pełni odpowiedzialna za kiepskie osiągi bolidu Lotusa w sezonie 2014.

Stajnia z Enstone po ubiegłorocznych zmaganiach rozwiązała swoją umowę z francuskim producentem, ze względu na fakt, że jego silnik wyraźnie odstawał swoim poziomem osiągów oraz niezawodności od pakietów konkurencji. Mimo to jak przyznał właściciel ekipy, do rozczarowujących osiągów bolidu E22 przyczyniło się również odejście kluczowych ludzi.

Nasz nowy silnik Mercedesa robi różnicę, choć Renault nie ponosi w pełni winy za katastrofalny sezon 2014 - powiedział Gerard Lopez, który dodał, że po zwolnieniu przed sezonem 2014 około stu pracowników, w tym roku zatrudnił pięćdziesięciu nowych głównie do działu aerodynamiki oraz CFD. Wiele pisano o odejściu kluczowych ludzi, ale prawda jest taka, że zespół odpowiedzialny za bolidy z sezonu 2012 oraz 2013 wciąż dla nas pracuje. Zapłaciliśmy za to pewną cenę i wyciągnęliśmy z tego wnioski. Nie liczy się ilość pracowników, a ich wydajność. Znam zespoły, które mając personel liczący 850 osób nie były w stanie zrobić tyle, co ekipa z 500 pracownikami.

Zdaniem Luksemburczyka, utracenie Caterhama oraz Lotusa będzie dobrą nauczką dla Renault, by te nie skupiało się już więcej tylko na jednym kliencie. To może okazać się dla nich przydatne, by już więcej nie skupiali swojej uwagi tylko na jednym zespole - zakończył Lopez.

KOMENTARZE

8
Psyche
16.02.2015 02:36
Przystosowanie do konkretnych wymagan zespolu to jedno, a poprawki do silnika i traktowanie mniejszych teamow po macoszemu to drugie..
LH44fan
15.02.2015 06:35
[quote] Znam zespoły, które mając personel liczący 850 osób nie były w stanie zrobić tyle, co ekipa z 500 pracownikam[/quote] Ferrari i Williams.
SirKamil
15.02.2015 11:49
RB nie funduje silnika Renault, nie płacą ponad kontraktowe minimum.
ROOK
15.02.2015 11:27
[quote="Psyche"]Powinien byc odgorny przykaz stosowania tej samej wersji jednostki we wszystkich bolidach danego producenta, ot co.[/quote] [color=white].[/color] Czyli zupełnie nowy producent jest o’kay, a jednostka napędowa przystosowana do życzeń zespołu już nie jest o’kay? Czy to wyścigi jednostek fabrycznych? [quote="cobra"]Jasne jest, że Red Bull podsyła im kontenery z pienędzmi żeby tylko zbliżyli się do poziomu konkurencji. Nie sądzę też żeby RB bawił się w budowanie własnej jednostki a przynajmniej nie w perspektywie 2-3 najbliższych sezonów.[/quote] [color=white].[/color] Wiesz, Honda już to robi… I jeśli Renault zostanie najsłabszą jednostką, to nie będą tracić kontenerów z pieniędzmi, tylko po prostu zmienią producenta — któryś na pewno się skusi.
SirKamil
15.02.2015 11:18
[quote]Renault na pewno nie będzie płakało po utracie Lotusa i Caterhama.[/quote] Już płacze.
cobra
15.02.2015 11:03
Renault na pewno nie będzie płakało po utracie Lotusa i Caterhama. Jasne jest, że Red Bull podsyła im kontenery z pienędzmi żeby tylko zbliżyli się do poziomu konkurencji. Nie sądzę też żeby RB bawił się w budowanie własnej jednostki a przynajmniej nie w perspektywie 2-3 najbliższych sezonów.
enstone
15.02.2015 10:47
[quote]Zdaniem Luksemburczyka, utracenie Caterhama oraz Lotusa będzie dobą nauczką dla Renault, by te nie skupiało się już więcej tylko na jednym kliencie. „To może okazać się dla nich przydatne, by już więcej nie skupiali swojej uwagi tylko na jednym zespole” – zakończył Lopez. [/quote] Już dawno o tym pisałem, ale Lopez dobrze gada. Tylko kto teraz by chciał nawiązać współpracę Renault...
Psyche
15.02.2015 09:14
Powinien byc odgorny przykaz stosowania tej samej wersji jednostki we wszystkich bolidach danego producenta, ot co.