Molina zwycięzcą głównego wyścigu DTM na Nurburgringu
Dla Hiszpana to pierwsze zwycięstwo w niemieckiej serii.
27.09.1515:54
2421wyświetlenia
Podczas głównego wyścigu na Nurburgringu, Miguela Molina odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii DTM, pokonując Paula di Restę oraz Bruno Spenglera.
Po starcie z pierwszego pola Molina bez większych przeszkód kontrolował rywalizację, wpadając na metę z ponad siedmiosekundową przewagą nad byłym kierowcą Force India. Lier mistrzostw - Pascal Wehrlein ukończył rywalizację na piątym miejscu. Pomimo tego, że w niedzielnym wyścigu punktów nie zdobyli MAttias Ekstrom i Edoardo Mortara, losy tytułu rozstrzygną się dopiero podczas ostatniej rundy sezonu, jaka za trzy tygodnie odbędzie się tradycyjnie na torze Hockenheimring.
Start nie poszedł po myśli Jamiego Greena, który spadł na sam koniec stawki. W pierwszym zakręcie doszło do incydentu pomiędzy Robertem Wickensem oraz Timo Scheiderem - po kontakcie kierowca Audi zakończył rywalizację w żwirowej pułapce, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Na dziewiątym okrążeniu di Resta wyprzedził Toma Blomqvista awansując tym samym na drugą lokatę. Krótko później przed syna byłego rajdowego mistrza świata przesunął się także Spengler. Pod koniec jedenastego kółka Wehrlein wskoczył na piąte miejsce dzięki atakowi na Augusto Farfusa, który bezpośrednio po tym stracił dwie lokaty na rzecz Maximiliana Gotza i Daniela Juncadelli.
Pierwsza grupa kierowców zjechała na obowiązkowy postój po zakończeniu trzynastego okrążenia. Molina opóźnił wymianę ogumienia o dwa okrążenia, przekazując prowadzenie Rockenfellerowi. Niezadowolenie z zastosowania podobnej decyzji strategicznej wyraził Wehrlein, który po pit stopie stracił na trzy pozycje i znalazł się pod presją odrobienia strat podczas walki na torze. W znaczącym stopniu pomogli mu partnerzy z Mucke Motorsport - wspomniani wcześniej Juncadella oraz Gotz, którzy w reakcji na polecenia zespołowe przepuścili walczącego o tytuł protegowanego Mercedesa.
Poza czołową dziesiątką rywalizację zakończył Mortara, który po uderzeniu przez Timo Glocka wypadł z toru po obrocie samochodu. Kierowca BMW otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez boksy.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 43 | 1h02m00,166 | 25 | |
2 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:07,500 | 18 | |
3 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 43 | +0:08,791 | 15 | |
4 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 43 | +0:19,824 | 12 | |
5 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:25,581 | 10 | |
6 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:26,326 | 8 | |
7 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 43 | +0:26,626 | 6 | |
8 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 43 | +0:34,305 | 4 | |
9 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 43 | +0:37,205 | 2 | |
10 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:38,059 | 1 | |
11 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 43 | +0:38,848 | ||
12 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 43 | +0:38,980 | ||
13 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 43 | +0:41,174 | ||
14 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:41,451 | ||
15 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 43 | +0:42,656 | ||
16 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 43 | +0:43,205 | ||
17 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 43 | +0:47,506 | ||
18 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 43 | +1:02,291 | ||
19 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +1:05,555 | ||
20 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 43 | +1:11,458 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 28 | |||
22 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 8 | |||
23 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 1 | |||
24 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 0 |
Pole position: Miguel Molina - 1:21,732 Najszybsze okrażenie: Miguel Molina - 1:23,417 na 16 okrążeniu
KOMENTARZE