Molina zwycięzcą głównego wyścigu DTM na Nurburgringu

Dla Hiszpana to pierwsze zwycięstwo w niemieckiej serii.
27.09.1515:54
Nataniel Piórkowski
2421wyświetlenia


Podczas głównego wyścigu na Nurburgringu, Miguela Molina odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii DTM, pokonując Paula di Restę oraz Bruno Spenglera.

Po starcie z pierwszego pola Molina bez większych przeszkód kontrolował rywalizację, wpadając na metę z ponad siedmiosekundową przewagą nad byłym kierowcą Force India. Lier mistrzostw - Pascal Wehrlein ukończył rywalizację na piątym miejscu. Pomimo tego, że w niedzielnym wyścigu punktów nie zdobyli MAttias Ekstrom i Edoardo Mortara, losy tytułu rozstrzygną się dopiero podczas ostatniej rundy sezonu, jaka za trzy tygodnie odbędzie się tradycyjnie na torze Hockenheimring.

Start nie poszedł po myśli Jamiego Greena, który spadł na sam koniec stawki. W pierwszym zakręcie doszło do incydentu pomiędzy Robertem Wickensem oraz Timo Scheiderem - po kontakcie kierowca Audi zakończył rywalizację w żwirowej pułapce, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Na dziewiątym okrążeniu di Resta wyprzedził Toma Blomqvista awansując tym samym na drugą lokatę. Krótko później przed syna byłego rajdowego mistrza świata przesunął się także Spengler. Pod koniec jedenastego kółka Wehrlein wskoczył na piąte miejsce dzięki atakowi na Augusto Farfusa, który bezpośrednio po tym stracił dwie lokaty na rzecz Maximiliana Gotza i Daniela Juncadelli.

Pierwsza grupa kierowców zjechała na obowiązkowy postój po zakończeniu trzynastego okrążenia. Molina opóźnił wymianę ogumienia o dwa okrążenia, przekazując prowadzenie Rockenfellerowi. Niezadowolenie z zastosowania podobnej decyzji strategicznej wyraził Wehrlein, który po pit stopie stracił na trzy pozycje i znalazł się pod presją odrobienia strat podczas walki na torze. W znaczącym stopniu pomogli mu partnerzy z Mucke Motorsport - wspomniani wcześniej Juncadella oraz Gotz, którzy w reakcji na polecenia zespołowe przepuścili walczącego o tytuł protegowanego Mercedesa.

Poza czołową dziesiątką rywalizację zakończył Mortara, który po uderzeniu przez Timo Glocka wypadł z toru po obrocie samochodu. Kierowca BMW otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez boksy.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Miguel Molina (17)Audi RS5 DTM431h02m00,16625
2Paul di Resta (3)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+0:07,50018
3Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM43+0:08,79115
4Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM43+0:19,82412
5Pascal Wehrlein (94)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+0:25,58110
6Maximilian Gotz (84)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+0:26,3268
7Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM43+0:26,6266
8Augusto Farfus (18)BMW M4 DTM43+0:34,3054
9Martin Tomczyk (77)BMW M4 DTM43+0:37,2052
10Daniel Juncadella (12)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+0:38,0591
11Mattias Ekström (5)Audi RS5 DTM43+0:38,848
12Adrien Tambay (27)Audi RS5 DTM43+0:38,980
13Maxime Martin (36)BMW M4 DTM43+0:41,174
14Christian Vietoris (8)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+0:41,451
15Antonio Felix da Costa (13)BMW M4 DTM43+0:42,656
16Nico Muller (51)Audi RS5 DTM43+0:43,205
17Jamie Green (53)Audi RS5 DTM43+0:47,506
18Marco Wittmann (1)BMW M4 DTM43+1:02,291
19Lucas Auer (22)DTM AMG Mercedes C-Coupe 43+1:05,555
20Timo Glock (16)BMW M4 DTM43+1:11,458
Niesklasyfikowani
21Edoardo Mortara (48)Audi RS5 DTM28
22Gary Paffett (2)DTM AMG Mercedes C-Coupe8
23Robert Wickens (6)DTM AMG Mercedes C-Coupe 1
24Timo Scheider (10)Audi RS5 DTM0
Pole position: Miguel Molina - 1:21,732 Najszybsze okrażenie: Miguel Molina - 1:23,417 na 16 okrążeniu

KOMENTARZE

2
Mr President
28.09.2015 11:04
@Kamikadze Ale w jaki sposób zmierza... Czy to, co zrobili w tym wyścigu Juncadella i Goetz można uznać za normalne? Mercedes i Audi przez większą część sezonu walczą na noże, wyciągają "za uszy" w wynikach kogo im się podoba i dlatego moim zdaniem prawdziwi zwycięzcy tego sezonu to BMW, rywalizujący w porównaniu do rywali bez brudnych gierek i team orders.
Kamikadze2000
27.09.2015 09:07
Wehrlein póki co zmierza po majstra. Jeżeli go zdobedzie Merc nie bedzie miał argumentów, aby nie zapewnić mu etatu w F1.