Red Bull przeprowadził test systemu Halo
Pierre Gasly wykonał dwa okrążenia instalacyjne z zainstalowaną do bolidu "aureolą".
12.07.1611:38
1951wyświetlenia
Podczas porannej części pierwszego dnia testów na Silverstone, Red Bull Racing przetestował system Halo, który może wejść do użytku już w sezonie 2017.
We wtorek rano współpracujący z Red Bullem Pierre Gasly wykonał dwa okrążenia instalacyjne z zainstalowaną "aureolą", która w założeniu ma przyczynić się do zwiększenia ochrony obszaru głowy kierowcy. Był to pierwszy test Halo przeprowadzony przez zespół inny niż Ferrari.
Wcześniej stajnia z Maranello sprawdzała działanie rozwiązania podczas przedsezonowych testów w Barcelonie i w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Aureola w nowej wersji pojawiła się także na torze Austrii, gdzie w garażu Ferrari została poddana ocenie FIA pod kątem ogólnego projektu i szybkości opuszczania bolidu przez kierowcę.
Red Bull pracował w ostatnim czasie nad swoją własną koncepcją systemu zwiększającego ochronę kokpitu - Aeroscreen. Pod koniec maja FIA w porozumieniu z zespołami zadecydowała jednak, że preferowanym rozwiązaniem pod kątem wprowadzenia w sezonie 2017 powinno być Halo, znajdujące się na bardziej zaawansowanym etapie rozwoju. Organ zarządzający nie wykluczył jednak dokonania powtórnej oceny zmodyfikowanego Aerocreen'a przed startem mistrzostw w 2018 roku.
We wtorek rano współpracujący z Red Bullem Pierre Gasly wykonał dwa okrążenia instalacyjne z zainstalowaną "aureolą", która w założeniu ma przyczynić się do zwiększenia ochrony obszaru głowy kierowcy. Był to pierwszy test Halo przeprowadzony przez zespół inny niż Ferrari.
Wcześniej stajnia z Maranello sprawdzała działanie rozwiązania podczas przedsezonowych testów w Barcelonie i w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Aureola w nowej wersji pojawiła się także na torze Austrii, gdzie w garażu Ferrari została poddana ocenie FIA pod kątem ogólnego projektu i szybkości opuszczania bolidu przez kierowcę.
Red Bull pracował w ostatnim czasie nad swoją własną koncepcją systemu zwiększającego ochronę kokpitu - Aeroscreen. Pod koniec maja FIA w porozumieniu z zespołami zadecydowała jednak, że preferowanym rozwiązaniem pod kątem wprowadzenia w sezonie 2017 powinno być Halo, znajdujące się na bardziej zaawansowanym etapie rozwoju. Organ zarządzający nie wykluczył jednak dokonania powtórnej oceny zmodyfikowanego Aerocreen'a przed startem mistrzostw w 2018 roku.
Halo test also include aero sensors under the roll hoop to detect the effect it has on cooling airflow pic.twitter.com/NGkJFluWkU
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) July 12, 2016
KOMENTARZE