GP USA: Rosberg przyśpiesza w drugim treningu

Hamilton nie wykorzystał optymalnie przejazdu na super-miękkiej mieszance
21.10.1622:31
Łukasz Godula
4375wyświetlenia


Drugi trening przed Grand Prix USA rozpoczął się tradycyjnie w czasie, gdy będzie rozgrywany wyścig. Biorąc pod uwagę dobór mieszanek Pirelli, była to istotna sesja, by ekipy zrozumiały, jak w takich warunkach sprawują się opony. Przygotowanie w tym obszarze będzie kluczowe dla dalszej części weekendu.

Pierwsze reprezentatywne czasy ustanowili kierowcy Ferrari, ale równie szybko przed nich wskoczyli zawodnicy Red Bulla i oczywiście Mercedesa. Tym razem szybszy był Rosberg od Hamiltona i wykręcił wynik 1:38,082. Wyniki padły na miękkich oponach. Tymczasem pierwszą przygodę zaliczył Esteban Ocon, który wypadł poza tor w osiemnastym zakręcie. Na szczęście nie zakopał się w żwirze i mógł powrócić do akcji.

Tymczasem już po 20 minutach na trasie pojawił się pierwszy zawodnik z super-miękką mieszanką. Był to Kimi Raikkonen w Ferrari. Niestety pierwsze mierzone kółko okazało się zepsute, gdyż Kimi pojechał zbyt szeroko w ostatnim sektorze toru. Jego partner zespołowy ustrzegł się błędu, ale pomimo przewagi opon, nie był szybszy od Rosberga, którego wynik był jeszcze z początku sesji.

Mercedesy również się poprawiły, ale tym razem doszło do minimalnej niespodzianki, gdyż przedzielił ich Ricciardo. Na szczęście dla fanów różnice na szybkich przejazdach nie były już tak duże jak w pierwszym treningu. Za Red Bullem i Ferrari, a przed McLarenem w tym momencie plasowało się Force India, po raz kolejny prezentując mocną formę. Ich bezpośredni rywale, Williams byli daleko poza pierwszą dziesiątką.

Do niespodziewanego rozwiązania doszło gdy na torze trwały długie przejazdy przygotowujące do wyścigu. Na torze w eskach z pierwszego sektora pojawiły się odłamki bolidów, co doprowadziło do wywieszenia czerwonej flagi. Sesja została jednak dość szybko wznowiona, gdyż porządkowi szybko usunęli odłamki bolidu Grosjeana.

Oczywiście druga cześć treningu nie przyniosła zmian w stawce i była użyteczna głównie dla inżynierów. Fani za to mogli podziwiać prawdziwie imponujący tor w Austin. Na szczęście różnice zdecydowanie zmalały i Mercedes nie może się czuć pewnie przed jutrzejszym dniem. Za to kto wyciągnie najlepsze wnioski z dzisiejszych treningu dowiemy się już jutro w trzeciej sesji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:37,35833
2Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:37,5520,1940,19433
3Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:37,6490,2910,09732
4Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:38,1780,8200,52935
5Max Verstappen (33)Red Bull RB121:38,2580,9000,08027
6Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:38,5081,1500,25032
7Sergio Perez (11)Force India VJM091:38,5681,2100,06031
8Jenson Button (22)McLaren MP4-311:38,7131,3550,14529
9Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:38,8011,4430,08830
10Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:38,8651,5070,06431
11Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:38,9711,6130,10631
12Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:39,1591,8010,18823
13Felipe Nasr (12)Sauber C351:39,1891,8310,03028
14Valtteri Bottas (77)Williams FW381:39,1971,8390,00834
15Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:39,2021,8440,00536
16Felipe Massa (19)Williams FW381:39,2811,9230,07930
17Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:39,4552,0970,17434
18Romain Grosjean (8)Haas VF-161:39,5542,1960,09924
19Esteban Ocon (31)Manor MRT051:40,0862,7280,53227
20Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:40,1142,7560,02826
21Marcus Ericsson (9)Sauber C351:40,2192,8610,10528
22Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:41,1313,7730,91231
107% najlepszego czasu: 1:44,173