Porsche poważnie rozważa powrót do F1 w charakterze dostawcy silników
Podczas GP Włoch z władzami sportu spotkał się wiceprezes zarządu koncernu - Lautz Meschke.
05.09.1711:43
2947wyświetlenia
Embed from Getty Images
Porsche poważnie rozważa powrót do Formuły 1 w charakterze dostawy jednostek napędowych - potwierdził szef działu finansów i wiceprezes zarządu koncernu, Lutz Meschke.
Magazyn Autosport donosi, że Meschke spotkał się na Monzy z dyrektorem do spraw sportowych F1 - Rossem Brawnem oraz innymi osobami odpowiadającymi za funkcjonowanie serii Grand Prix.
Wraz z końcem bieżącego sezonu Porsche zamknie swój program LMP1. Firma zapowiedziała już wejście do Formuły E od edycji 2019/20, a co więcej bierze udział w rozmowy na temat nowych regulacji z zakresu jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w Formule 1 od 2021 roku.
Meschke przyznał, że Porsche jest zadowolone z działań ukierunkowanych na wprowadzenie do F1 tańszej i prostszej technologii.
Porsche było po raz ostatni zaangażowane w F1 jako partner silnikowy Footworka. Współpraca ta okazała się jednak olbrzymią klęską. Pomimo tego firma do dzisiaj kontynuuje swą obecność na torach z kalendarza Grand Prix poprzez serię Porsche Supercup. Zapytany o to, czy plany wprowadzenia silników V6 twin-turbo z uproszczonym systemem hybrydowym mogą wzbudzić zainteresowanie Porsche, Mesche stwierdził:
Niemiec dodał, że obecne dyskusje dotyczą ewentualnego wejścia Porsche do sportu w charakterze dostawcy jednostek napędowych, a nie jako koncernu wystawiającego także swój zespół fabryczny.
Pośród potencjalnych partnerów Porsche wymienia się takie teamy jak Williams czy Red Bulla. Stajnia Sir Franka Williamsa prowadzi udaną współpracę z niemieckim producentem w zakresie systemów hybrydowych, podczas gdy austriacki koncern będący właścicielem teamu z Milton Keynes, jest mocno powiązany z Grupą Volkswagena. W latach 1983-87, w erze silników TAG, Porsche było partnerem McLarena. Obecnie jednak obie firmy rywalizują ze sobą na rynku samochodów drogowych.
Dyrektor do spraw komercyjnych Formuły 1 - Sean Bratches zapewniał, że Liberty Media byłoby niezwykle zadowolone z wejścia Porsche do serii Grand Prix od sezonu 2021.
Porsche poważnie rozważa powrót do Formuły 1 w charakterze dostawy jednostek napędowych - potwierdził szef działu finansów i wiceprezes zarządu koncernu, Lutz Meschke.
Magazyn Autosport donosi, że Meschke spotkał się na Monzy z dyrektorem do spraw sportowych F1 - Rossem Brawnem oraz innymi osobami odpowiadającymi za funkcjonowanie serii Grand Prix.
Wraz z końcem bieżącego sezonu Porsche zamknie swój program LMP1. Firma zapowiedziała już wejście do Formuły E od edycji 2019/20, a co więcej bierze udział w rozmowy na temat nowych regulacji z zakresu jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w Formule 1 od 2021 roku.
Meschke przyznał, że Porsche jest zadowolone z działań ukierunkowanych na wprowadzenie do F1 tańszej i prostszej technologii.
Formuła 1 może być jednym z odpowiednich miejsc. Jak wiadomo bardzo istotne znaczenie ma teraz dla nas Formuła E, ale F1 jest zawsze dobrym tematem do przemyśleń. Sądzę, że bierzemy udział w dość dobrych dyskusjach związanych z nowym silnikiem.
Porsche było po raz ostatni zaangażowane w F1 jako partner silnikowy Footworka. Współpraca ta okazała się jednak olbrzymią klęską. Pomimo tego firma do dzisiaj kontynuuje swą obecność na torach z kalendarza Grand Prix poprzez serię Porsche Supercup. Zapytany o to, czy plany wprowadzenia silników V6 twin-turbo z uproszczonym systemem hybrydowym mogą wzbudzić zainteresowanie Porsche, Mesche stwierdził:
Zdecydowanie. Musimy ciąć koszty w F1, a to dobry sposób na osiągnięcie tego celu.
Niemiec dodał, że obecne dyskusje dotyczą ewentualnego wejścia Porsche do sportu w charakterze dostawcy jednostek napędowych, a nie jako koncernu wystawiającego także swój zespół fabryczny.
Pośród potencjalnych partnerów Porsche wymienia się takie teamy jak Williams czy Red Bulla. Stajnia Sir Franka Williamsa prowadzi udaną współpracę z niemieckim producentem w zakresie systemów hybrydowych, podczas gdy austriacki koncern będący właścicielem teamu z Milton Keynes, jest mocno powiązany z Grupą Volkswagena. W latach 1983-87, w erze silników TAG, Porsche było partnerem McLarena. Obecnie jednak obie firmy rywalizują ze sobą na rynku samochodów drogowych.
Dyrektor do spraw komercyjnych Formuły 1 - Sean Bratches zapewniał, że Liberty Media byłoby niezwykle zadowolone z wejścia Porsche do serii Grand Prix od sezonu 2021.
Naszym celem jest stworzenie platformy i środowiska, w którym w sporcie pojawiają się kolejni producenci, zespoły i marki. Chcemy uczynić z F1 interesującą propozycję biznesową. Wejście Porsche, marki wyścigowej z dziedzictwem w naszym sporcie, miałoby olbrzymią wartość- powiedział Amerykanin.
KOMENTARZE