Informacja Pirelli przed GP Malezji
Nowy asfalt ma rok, zatem proces starzenia może zmienić charakterystykę toru Sepang.
26.09.1710:42
842wyświetlenia
Embed from Getty Images
Organizowana od 1999 roku Grand Prix Malezji, jeden z pionierskich wyścigów Formuły 1 na Dalekim Wschodzie, w najbliższy weekend odbędzie się po raz ostatni. Tegoroczna nominacja mieszanek jest o jeden szczebel miększa niż w poprzednim sezonie: wybrano opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone” - taką samą kombinację zastosowano poprzednim razem podczas Grand Prix Włoch. Tor Sepang poddano poważnym modyfikacjom w 2016 roku: wymiana nawierzchni na całej długości nitki wyeliminowała liczne nierówności, które stanowiły dotąd jedną z kluczowych cech charakterystycznych wybudowanego na bagnach obiektu. W dalszym ciągu tę rundę wyróżnia tropikalna, wilgotna pogoda z częstymi ulewami monsunowymi w porze popołudniowej.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Po zmianie nawierzchni asfalt jest także mniej szorstki, co ułatwia zastosowanie miększych mieszanek.
• Nowy asfalt ma rok, zatem proces starzenia może zmienić jego charakterystykę w porównaniu z zeszłym sezonem.
• Nowa nawierzchnia oznacza także zmiany nachylenia i optymalnego toru jazdy w niektórych zakrętach, które stały się szybsze niż w przeszłości.
• Tropikalna pogoda w Malezji oznacza prawdopodobieństwo użycia opon deszczowych.
• W suchych warunkach temperatura nawierzchni jest wysoka, co powoduje degradację termiczną. W zeszłym sezonie właśnie tu odnotowano rekord: 59 stopni Celsjusza.
• W zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wpływ na taktykę miały okresy wirtualnej neutralizacji.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w Malezji pojawiają się opony supermiękkie.
• W następstwie zeszłorocznych poważnych zmian, w tym roku na torze Sepang nie wprowadzono żadnych istotnych modernizacji.
• Pirelli świętuje kolejne mistrzowskie tytuły: Audi na oponach Pirelli wywalczyło swoje dziewiąte mistrzostwo Blancpain GT Series w mistrzostwach sprinterskich, a Tamara Molinaro z Włoch wywalczyła Trofeum Kobiet w Rajdowych Mistrzostwach Europy.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MALEZJĘ (SLICKI)
21,5 psi (przód) | 18,0 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,25° (przód) | -1,75° (tył)
Organizowana od 1999 roku Grand Prix Malezji, jeden z pionierskich wyścigów Formuły 1 na Dalekim Wschodzie, w najbliższy weekend odbędzie się po raz ostatni. Tegoroczna nominacja mieszanek jest o jeden szczebel miększa niż w poprzednim sezonie: wybrano opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone” - taką samą kombinację zastosowano poprzednim razem podczas Grand Prix Włoch. Tor Sepang poddano poważnym modyfikacjom w 2016 roku: wymiana nawierzchni na całej długości nitki wyeliminowała liczne nierówności, które stanowiły dotąd jedną z kluczowych cech charakterystycznych wybudowanego na bagnach obiektu. W dalszym ciągu tę rundę wyróżnia tropikalna, wilgotna pogoda z częstymi ulewami monsunowymi w porze popołudniowej.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Po zmianie nawierzchni asfalt jest także mniej szorstki, co ułatwia zastosowanie miększych mieszanek.
• Nowy asfalt ma rok, zatem proces starzenia może zmienić jego charakterystykę w porównaniu z zeszłym sezonem.
• Nowa nawierzchnia oznacza także zmiany nachylenia i optymalnego toru jazdy w niektórych zakrętach, które stały się szybsze niż w przeszłości.
• Tropikalna pogoda w Malezji oznacza prawdopodobieństwo użycia opon deszczowych.
• W suchych warunkach temperatura nawierzchni jest wysoka, co powoduje degradację termiczną. W zeszłym sezonie właśnie tu odnotowano rekord: 59 stopni Celsjusza.
• W zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wpływ na taktykę miały okresy wirtualnej neutralizacji.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Zeszłoroczna Grand Prix Malezji różniła się od poprzednich edycji, za sprawą powrotu do jesiennej pory rozgrywania wyścigu oraz kompletnej wymiany nawierzchni w 2016 roku. Te ostatnie zabiegi wpłynęły też na skuteczność odprowadzania wody: to ważny aspekt na torze, na którym często i obficie pada deszcz. Jednak charakterystyka nowego asfaltu może zmieniać się z roku na rok, więc ciekawie będzie sprawdzić, jak wygląda sytuacja w tym sezonie. Przywozimy najmiększe mieszanki w historii wyścigu w Malezji, w związku z czym spodziewamy się jeszcze lepszych czasów okrążeń, na po raz pierwszy używanych tutaj oponach supermiękkich. Należy zatem dostosować wszystkie dotychczasowe wyliczenia strategiczne, przez co praca podczas treningów będzie szczególnie istotna.
CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w Malezji pojawiają się opony supermiękkie.
• W następstwie zeszłorocznych poważnych zmian, w tym roku na torze Sepang nie wprowadzono żadnych istotnych modernizacji.
• Pirelli świętuje kolejne mistrzowskie tytuły: Audi na oponach Pirelli wywalczyło swoje dziewiąte mistrzostwo Blancpain GT Series w mistrzostwach sprinterskich, a Tamara Molinaro z Włoch wywalczyła Trofeum Kobiet w Rajdowych Mistrzostwach Europy.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MALEZJĘ (SLICKI)
21,5 psi (przód) | 18,0 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,25° (przód) | -1,75° (tył)