Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP USA

W zależności od poziomu degradacji przewidywane są jeden bądź dwa postoje w wyścigu.
22.10.1711:38
informacja prasowa
650wyświetlenia
Embed from Getty Images

Po uzyskaniu najlepszych czasów we wszystkich trzech sesjach treningowych i pobiciu rekordu toru w piątek, Lewis Hamilton z Mercedesa ponownie podniósł poprzeczkę, zdobywając pole position na ultramiękkich oponach.

W odróżnieniu od piątku, w sobotę panowały ciepłe i suche warunki, z temperaturą powietrza sięgającą 35 stopni Celsjusza. Mercedes i Ferrari jako jedyne zespoły korzystały tylko z supermiękkich opon w Q1, a przez resztę kwalifikacji wszyscy kierowcy używali wyłącznie ultramiękkiej mieszanki - poza jednym wyjątkiem.

W końcówce sezonu kilku kierowców dotknęły karne przesunięcia na starcie i miało to wpływ na strategię związaną z oponami. Nico Hulkenberg z Renault uzyskał w Q1 czas w pierwszej dziesiątce, ale nie zdecydował się na wyjazd na tor w Q2, oszczędzając opony na wyścig w obliczu przesunięcia do ostatniego rzędu na starcie. Max Verstappen z Red Bulla, także cofnięty na starcie, jako jedyny skorzystał z supermiękkich opon w Q2 i na nich wystartuje do niedzielnego wyścigu.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Opony spisywały się zgodnie z oczekiwaniami, a sobotnie jazdy odbywały się w bardziej stabilnych, cieplejszych warunkach niż piątkowe. Rekord toru został dziś ponownie pobity, ale dane z długich przejazdów wskazują, że wyścigowe tempo wśród czołowych kierowców powinno być bardzo wyrównane. Spodziewamy się, że popularną strategią będą dwa pit stopy, ale będzie to zależało w dużej mierze od temperatury nawierzchni i tempa degradacji. Ten tor zapewnia dogodne okazje do wyprzedzania, dzięki czemu zespoły będą mogły stosować różne strategie, w zależności od okoliczności w wyścigu. Niektórzy kierowcy zostali przesunięci na polach startowych, więc możemy mieć do czynienia z interesującym podejściem do taktyki. Zaobserwowaliśmy to już podczas kwalifikacji.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
• Ultramiękkie „fioletowe”: Wykorzystywane przez większość kwalifikacji, pierwsza dziewiątka ruszy na nich do wyścigu.
• Supermiękkie „czerwone”: Max Verstappen jako jedyny korzystał z nich w Q2.
• Miękkie „żółte”: Odpowiedni wybór przy strategii jednego pit stopu.

TRZECI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Hamilton 1.34,478 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Vettel 1.34,570 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Bottas 1.34,692 ULTRAMIĘKKIE NOWE

KWALIFIKACJE - PIERWSZA DZIESIĄTKA
Hamilton 1.33,108 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Vettel 1.33,347 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Bottas 1.33,568 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ricciardo 1.33,577 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Raikkonen 1.33,577 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Verstappen 1.33,658 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ocon 1.34,647 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Sainz 1.34,852 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Alonso 1.35,007 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Perez 1.35,148 ULTRAMIĘKKIE UŻYWANE

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY
MIĘKKIE Kwiat 21
SUPERMIĘKKIE Sainz 25
ULTRAMIĘKKIE Hartley 20
PRZEJŚCIOWE Sainz 9
DESZCZOWE Stroll 1

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA OPONY
MIĘKKIE Verstappen 1.36,328
SUPERMIĘKKIE Verstappen 1.34,716
ULTRAMIĘKKIE Hamilton 1.33,108
PRZEJŚCIOWE Massa 1.47,692

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG