Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

"Naszą ambicją jest dokonanie postępów i powrót do zwycięskiej formy".
17.11.1711:08
Nataniel Piórkowski
2877wyświetlenia
Embed from Getty Images

Paddy Lowe zaznacza, że podstawowym celem Williamsa na nadchodzące miesiące jest znacząca poprawa konkurencyjności bolidu przed sezonem 2018.

Przez dwa ostatnie lata stajnia z Grove całkowicie straciła kontakt z trzema czołowymi zespołami, a dodatkowo spadła za ekipę Force India. Lowe, który po ubiegłorocznej kampanii zdecydował się na odejście z mistrzowskiego teamu Mercedesa i dołączenie do Williamsa jako dyrektor techniczny i mniejszościowy udziałowiec, przyznaje, że musiał zmienić swoje nastawienie do pracy.

To był rok wypełniony kilkoma interesującymi wyzwaniami. Poznanie zespołu, zmierzenie się z problemami zespołu środka stawki - to było nowe doświadczenie - powiedział Lowe Auto Hebdo.

Williams do dobry zespół, często wyznaczający standardy pod względem czasów pit stopów lub sposobu funkcjonowania. Z drugiej strony potrzebujemy szybszego bolidu. Naszą ambicją jest dokonanie postępów i powrót do zwycięskiej formy. Po to tu jesteśmy - dodał ceniony inżynier.

Brytyjczyk zaznaczył, że bardzo ważnym elementem procesu projektowania przyszłorocznego bolidu jest system Halo. To istotny projekt. Jego wpływ jest w większym stopniu strukturalny niż aerodynamiczny. Podejmowanie odpowiednich decyzji w pracach nad przyszłorocznym bolidem to ważny projekt na nadchodzące miesiące. Zobaczymy, czego możemy nauczyć się z tego sezonu.

KOMENTARZE

12
kovalf122
18.11.2017 10:19
@Falarek Przecież Kubica skończył szkołę podstawową. Nawet uczęszczał do jednego z krakowskich liceów, ale z wiadomych względów musiał na tym etapie zakończyć swoją edukację.
hds.147
18.11.2017 08:30
@Falarek Formalnie tak. Ale sam znam kilku inżynierów ( z tytułu), a kompletnie się do tego nie nadają. Znam też osoby bez studiów, które mają więcej wiedzy inżynierskiej niż nie jeden inżynier.
RY2N
18.11.2017 08:07
@sneer tylko, że wszyscy piszecie o klasyfikacji zespołów, a kluczem do tego jest suma punktów obu kierowców. Reanult, McLaren i Force India w klasyfikacji zespołów to inna liga (mają składy kierowców prawie 2x mocniejsze niż Williams) muszą tylko zapanować nad tym żeby kierowcy sobie wzajemnie nie odbierali punktów. Co innego gdybysmy mówili o klasyfikacji kierowców. Tutaj istotnie Williams zachowuje jakieś szanse na 7 miejsce, ale dużo będzie zależeć od bolidu. Jeśli będzie odstawał na więcej niż 0,2-0,3 sek to nawet kierowca-robot tego nie nadrobi. @Falarek słuszna uwaga
Falarek
17.11.2017 10:16
[quote="janko30"]On wie ergie i mają już najlepszego inżyniera-kierowcę![/quote] Inżynier to raczej ktoś kto skończył wyższą uczelnię a nie niepełną podstawówkę. Sorry ale nie mogłem się powstrzymać :)
piro
17.11.2017 03:41
@Rasputin SRT zdobyło punkty raz od kiedy Saintz odszedł i zrobił to właśnie Kwiat w USA
sneer
17.11.2017 03:29
@piro Tak, ale z Kubicą będzie lepiej. Po to właśnie go zatrudnią. Śmiem twierdzić, że nawet w tegorocznym bolidzie, ale z innym składem kierowców, byłoby znacznie lepiej. Może by z FI nie wygrali, ale byliby bliżej.
Rasputin
17.11.2017 02:52
To chyba oczywiste że jeżeli chcą wrócić do czołówki muszą wziąć Kubicę. A tak na serio nawet jak Robert przyjdzie to Williamsowi będzie ciężko : TOP 3 jest z góry zaklepane, Force India, Renault i McLaren na pewno nie odpuści. Bowiem 5 miejsce jest bardzo fartowne bo: Renault miało Palmera który był jaki był Toro Rosso miało Daniłła Kwiata który w tym roku jeździł tragicznie a po odejściu Sainza nie zdobyli ani razu punktów McLaren miało silnik Hondy
Luis Garcia
17.11.2017 01:03
piro, 100% racji.
piro
17.11.2017 12:47
Oj będzie bardzo bardzo ciężko. Obecnie mają to 5 miejsce tylko z powodu Palmera (Renault) i nieudolności Hondy (McLaren). W przyszłym roku nie będzie taryfy ulgowej ponieważ Hulk i Saintz jadą na podobnym poziomie, a McLaren raczej nie zepsuje obecnego pakietu który jak już wiele razy wspominano nie jest zły. Szacuję 7 miejsce ponieważ SRT z Hondą raczej nie ma szans, Hass i Sauber to też nie ta liga.
janko30
17.11.2017 11:20
On wie ergie i mają już najlepszego inżyniera-kierowcę!
rno2
17.11.2017 10:25
Szczerze to wg mnie sukcesem będzie utrzymanie P5.
ergie
17.11.2017 10:16
jest na to bardzo prosty sposób Panie Lowe... wie Pan o czym mowa ;)