FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
Wejdą one w życie od sezonu 2018.
07.12.1712:45
2556wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA ogłosiła wprowadzenie zmian w systemie kar cofnięcia na starcie. Wejdą one w życie od sezonu 2018.
Wraz z kolejnymi rundami minionej kampanii coraz więcej kierowców otrzymywało kary cofnięcia na starcie w związku z wymianę komponentów silnika. Dyrektor sportowy F1 - Ross Brawn stwierdził nawet, że stanowiło to "farsę" wyścigów Grand Prix. Dodatkowo obawiano się, że w przyszłym roku sytuacja ulegnie pogorszeniu, ze względu na ograniczenie regulaminowej puli jednostek napędowych do trzech na sezon.
Podczas środowych obrad Światowej Rady Sportu Motorowego, ustalono nową strukturę kar. Od sezonu 2018 każdy kierowca, który zostanie cofnięty o więcej niż 15 miejsc na starcie wyścigu, będzie musiał wyruszyć do wyścigu z końca stawki. Zamiast określania ustawienia na starcie na bazie tego, jak wiele kar na starcie otrzymali poszczególni kierowcy, od przyszłego roku będzie dochodziło do tego na podstawie kolejności, w jakiej dokonywano wymiany komponentów jednostki napędowej.
W oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać:
FIA ogłosiła także inne zmiany w przepisach na sezon 2018.
• Przepisy dotyczące procedury startu lub kontynuowania wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.
• Możliwość wprowadzenia zmian w harmonogramie weekendów Grand Prix, aby zapewnić większą elastyczność promotorom (przykład GP USA 2017).
• Wprowadzenie zasady, że testy dawnych bolidów mogą odbywać się jedynie na torach, które w danej chwili dysponują licencją FIA Grade 1 lub 1T.
• Wprowadzenie wyjątku użycia dawnych bolidów podczas imprez demonstracyjnych, jakie nie stanowią testów. Nie można w ich trakcie pokonać więcej niż 50 kilometrów, a w użyciu muszą być specjalne opony wyprodukowane przez oficjalnego dostawcę ogumienia.
• Zapewnienie, że olej nie będzie wykorzystywany jako paliwo.
• Wprowadzenie szczegółowej specyfikacji oleju.
• Wprowadzenie minimalnej wagi oraz wielkości baterii.
• Zmiana pozycji mocowania kamer oraz lusterek aby umożliwić instalację halo.
FIA ogłosiła wprowadzenie zmian w systemie kar cofnięcia na starcie. Wejdą one w życie od sezonu 2018.
Wraz z kolejnymi rundami minionej kampanii coraz więcej kierowców otrzymywało kary cofnięcia na starcie w związku z wymianę komponentów silnika. Dyrektor sportowy F1 - Ross Brawn stwierdził nawet, że stanowiło to "farsę" wyścigów Grand Prix. Dodatkowo obawiano się, że w przyszłym roku sytuacja ulegnie pogorszeniu, ze względu na ograniczenie regulaminowej puli jednostek napędowych do trzech na sezon.
Podczas środowych obrad Światowej Rady Sportu Motorowego, ustalono nową strukturę kar. Od sezonu 2018 każdy kierowca, który zostanie cofnięty o więcej niż 15 miejsc na starcie wyścigu, będzie musiał wyruszyć do wyścigu z końca stawki. Zamiast określania ustawienia na starcie na bazie tego, jak wiele kar na starcie otrzymali poszczególni kierowcy, od przyszłego roku będzie dochodziło do tego na podstawie kolejności, w jakiej dokonywano wymiany komponentów jednostki napędowej.
W oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać:
Zatwierdzono także zmiany w systemie kar związanych z jednostkami napędowymi. Jeśli kierowca otrzyma karę przekraczającą 15 pozycji na starcie, będzie zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z końca stawki. Jeśli więcej niż jeden kierowca otrzyma tego typu karę, to obaj będą zobowiązywani do startu z końca stawki, przy czym ich pozycje będą określone na podstawie kolejności, w jakiej dopuścili się złamania przepisów.
FIA ogłosiła także inne zmiany w przepisach na sezon 2018.
• Przepisy dotyczące procedury startu lub kontynuowania wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.
• Możliwość wprowadzenia zmian w harmonogramie weekendów Grand Prix, aby zapewnić większą elastyczność promotorom (przykład GP USA 2017).
• Wprowadzenie zasady, że testy dawnych bolidów mogą odbywać się jedynie na torach, które w danej chwili dysponują licencją FIA Grade 1 lub 1T.
• Wprowadzenie wyjątku użycia dawnych bolidów podczas imprez demonstracyjnych, jakie nie stanowią testów. Nie można w ich trakcie pokonać więcej niż 50 kilometrów, a w użyciu muszą być specjalne opony wyprodukowane przez oficjalnego dostawcę ogumienia.
• Zapewnienie, że olej nie będzie wykorzystywany jako paliwo.
• Wprowadzenie szczegółowej specyfikacji oleju.
• Wprowadzenie minimalnej wagi oraz wielkości baterii.
• Zmiana pozycji mocowania kamer oraz lusterek aby umożliwić instalację halo.
KOMENTARZE