Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo
Zgodnie z poleceniem FIA zespół usunął kontrowersyjne skrzydełka.
23.05.1812:58
2921wyświetlenia
Ferrari zmodyfikowało swój projekt lusterek zamontowanych do systemu halo.
Przed dwoma tygodniami Scuderia jako pierwsza skorzystała z możliwości przymocowania lusterek do pałąka bezpieczeństwa. Rozwiązanie użyte przez włoski zespół natychmiast wzbudziło kontrowersje ze względu na dodane przy tej okazji skrzydełka poprawiające właściwości aerodynamiczne bolidu.
Chociaż Ferrari argumentowało, że ich celem owiewek jest stabilizacja lusterek, FIA zobowiązała team do usunięcia kontrowersyjnych elementów przed Grand Prix Monako.
Dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting, tłumaczył:
Przed dwoma tygodniami Scuderia jako pierwsza skorzystała z możliwości przymocowania lusterek do pałąka bezpieczeństwa. Rozwiązanie użyte przez włoski zespół natychmiast wzbudziło kontrowersje ze względu na dodane przy tej okazji skrzydełka poprawiające właściwości aerodynamiczne bolidu.
Chociaż Ferrari argumentowało, że ich celem owiewek jest stabilizacja lusterek, FIA zobowiązała team do usunięcia kontrowersyjnych elementów przed Grand Prix Monako.
Dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting, tłumaczył:
Interpretacja zależy od tego, czy uważamy, że jest to element mocujący, czy nie. Sądzimy, że w tym przypadku tak nie było. Zespół zapewniał, że przyczynia się on do usztywnienia lusterka. Wątpię jednak, że decydowaliby się na jego dodanie, gdyby nie zapewniał on wymiernych korzyści aerodynamicznych. W obecnych czasach nie muszą być to wcale wielkie zyski.
Przed kilkoma tygodniami wydaliśmy dyrektywę techniczną ustosunkowując się do pytań ze strony innych zespołów o możliwość montowania lusterek na systemie halo. Odpowiedzieliśmy, że jest to zgodne z przepisami i podaliśmy kilka ustaleń. Jedno z nich dotyczyło tego, że dopuszczamy jedynie elementy mocujące. To kwestia interpretacji. Nie byliśmy usatysfakcjonowani tak nieprzekonującą argumentacją.
This is the new Ferrari mirror arrangement. Still mounted to the halo but without the aero element on the top #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/PJPDyWedeh
— Christian Menath (@MSM_Christian) 23 maja 2018
KOMENTARZE