Hamilton: Wyścig o GP Monako był jak przejażdżka
Kierowca Mercedesa przyznał, że rywalizacja w Monte Carlo nie była zbyt ekscytująca.
27.05.1819:43
3032wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton przyznał, że traktował rywalizację o Grand Prix Monako jako przejażdżkę, a nie prawdziwe ściganie na limicie.
Zastosowanie hipermiękkiej mieszanki sprawiło, że kluczową rolę w niedzielnych zmaganiach w Monte Carlo odgrywało kontrolowanie zużycia ogumienia. W połączeniu z niewielkimi szansami na zaatakowanie rywala zaowocowało to sytuacją, w której trzynastu pierwszych kierowców na mecie zastosowało strategię jednego pit stopu.
Podczas spotkania z dziennikarzami Hamilton powiedział:
Daniel Ricciardo, który stracił 25% mocy silnika w wyniku usterki MGU-K, otwarcie przyznał, że w utrzymaniu pozycji lidera pomogła mu wyjątkowa charakterystyka toru w Monako.
Chociaż hipermiękkie opony pojawią się na torze także podczas GP Kanady, Ricciardo nie spodziewa się podobnego zarządzania tempem.
Lewis Hamilton przyznał, że traktował rywalizację o Grand Prix Monako jako przejażdżkę, a nie prawdziwe ściganie na limicie.
Zastosowanie hipermiękkiej mieszanki sprawiło, że kluczową rolę w niedzielnych zmaganiach w Monte Carlo odgrywało kontrolowanie zużycia ogumienia. W połączeniu z niewielkimi szansami na zaatakowanie rywala zaowocowało to sytuacją, w której trzynastu pierwszych kierowców na mecie zastosowało strategię jednego pit stopu.
Podczas spotkania z dziennikarzami Hamilton powiedział:
Od szóstego okrążenia nie traktowałem tego jako wyścigu. To była przejażdżka. Dosłownie przejażdżka. Tak naprawdę nie było mowy o prawdziwym ściganiu. Daniel wykonał świetną pracę i jestem bardzo cieszę się z jego sukcesu. Koniec końców wszyscy skręciliśmy jednak obroty i jeździliśmy w kółko dbając o dojechanie do mety. Nie wiem, czy było to ekscytujące widowisko. Jeśli było to nie ma żadnego problemu.
Daniel Ricciardo, który stracił 25% mocy silnika w wyniku usterki MGU-K, otwarcie przyznał, że w utrzymaniu pozycji lidera pomogła mu wyjątkowa charakterystyka toru w Monako.
Dzisiaj ze względu na wąski tor mogliśmy pozwolić sobie na wolniejszą jazdę. Były momenty, gdy jechałem bardzo spokojnie, ale tor mi na to pozwalał, bo wyprzedzanie jest tutaj bardzo trudne.
Chociaż hipermiękkie opony pojawią się na torze także podczas GP Kanady, Ricciardo nie spodziewa się podobnego zarządzania tempem.
Nie sądzę, że będziemy w stanie zachować ten typ rytmu na torze jak Montreal. Wszystko zależy od specyfiki obiektu, ale cieszę się, że ponownie dostaniemy do dyspozycji hipermiękką mieszankę. Gdy zjechaliśmy na wczesny pit stop pomyślałem, że być może trzeba będzie zastosować strategię dwóch postojów, ale szczerze mówiąc mogliśmy kontrolować tempo. Jak już jednak powiedziałem - na innym torze prawdopodobnie musielibyśmy wykonać dwa zjazdy.
KOMENTARZE