Na Silverstone zostanie utworzona trzecia strefa aktywacji DRS

Kierowcy będą mogli korzystać z systemu pokonując szybkie zakręty Abbey i Farm.
02.07.1811:27
Nataniel Piórkowski
2503wyświetlenia
Embed from Getty Images

W tym roku na Silverstone kierowcy Formuły 1 będą mogli korzystać z DRS pokonując dwa szybkie zakręty Abbey i Farm.

Dyrektor wyścigów Formuły 1 - Charlie Whiting potwierdził, że na torze Silverstone zostanie utworzona trzecia strefa aktywacji ruchomego tylnego skrzydła.

Powstanie dodatkowa strefa biegnąca od ostatniego zakrętu do pierwszego. Nie będzie to długi obszar, ale interesujące jest to, że kierowcy otrzymają możliwość używania DRS przy pokonywaniu T1 - oczywiście jeśli będą chcieli. Gdy aktywują system za wyjazdem z T18, a więc po ostatnim wirażu, klapa skrzydła zostanie zamknięta w chwili odpuszczenia gazu lub naciśnięcia na hamulec. Potencjalnie więc skrzydło będzie mogło pozostawać otwarte podczas pokonywania "jedynki" (Abbey) i dwójki (Farm).

Wykorzystywane dotychczas dwie strefy będą zlokalizowane za wyjściem z zakrętów Aintree i Chapel.

Whiting podkreślił, że był zadowolony z działania dodatkowej strefy DRS na Red Bull Ringu. Sądzę, że nieco pomogła. Na pewno w przypadku F2. Myślę, że zapewniła ona kierowcom większe szanse wyprzedzania. Dość często widzieliśmy, że w pierwszej strefie kierowca mógł zbliżyć się do rywala, a później przystępował do ataku na dojeździe do czwartego zakrętu.

Whiting nie podziela obaw zawodników, którzy przed startem weekendu w Spielbergu obawiali się, że przez dodawanie kolejnych stref DRS F1 zacznie przypominać grę "Mario Kart". Moim zdaniem DRS działał naprawdę dobrze. Nie czynił wyprzedzania zbyt prostym, a o to martwili się niektórzy kierowcy.

KOMENTARZE

9
rno2
03.07.2018 05:10
@Olek89 Racja. Chodzi o lata 2011-2012 :-)
dulk
02.07.2018 10:12
[quote="lordfryta"]Niby tak ale to po co w ogole ten DRS skoro wszyscy beda go uzywac w tych samych miejscach?[/quote] strefa detekcji DRS musialby zostac by określić czy jest się w zasięgu 1sek - tak by tylko ten z tyłu mial prawo go użyc przez całe okrązenie
Olek89
02.07.2018 06:45
[quote="rno2"]Tak było bodajże w dwóch pierwszych sezonach obowiązywania drsu, tj. w latach 2010-2011 w sesjach treningowych i kwalifikacjach.[/quote] W 2010 roku to był jeszcze kanał F, a nie DRS.
Pauree
02.07.2018 02:32
Pod kątem treningów i kwalifikacji nie ma znaczenia, gdzie DRS będzie można odpalić. Najważniejsze jest to, gdzie można DRS odpalić w wyścigu - bo tam nie każdy może go użyć w tym samym momencie ;)
lordfryta
02.07.2018 01:54
@rno2 Niby tak ale to po co w ogole ten DRS skoro wszyscy beda go uzywac w tych samych miejscach?
rno2
02.07.2018 12:40
@marvin Tak było bodajże w dwóch pierwszych sezonach obowiązywania drsu, tj. w latach 2010-2011 w sesjach treningowych i kwalifikacjach. Skoro pozwalają kierowcom przejechać szybką sekcję Silverstone z otwartym drsem, to faktycznie niech może kierowcy sami decydują kiedy go aktywować, a strefy drs niech znikną...
marvin
02.07.2018 12:26
Albo w ogóle niech włączą DRS na żądanie po prostu ;) chcesz użyć DRS to wciskasz guzik i po sprawie ;)
Gzehoo92
02.07.2018 12:10
Ja to bym dodał nawet czwartą strefę DRS, na drugiej prostej start/meta między Woodcote i Copse.
Pauree
02.07.2018 10:04
Ciekawe, kto się odważy przejechać Abbey z włączonym DRS-em...