W środę odbędzie się posiedzenie Grupy Strategicznej
W jego trakcie dojdzie do serii głosowań nad krótko i długoterminowymi planami F1.
04.07.1814:39
1102wyświetlenia
Embed from Getty Images
W środę dojdzie do ważnego posiedzenia Grupy Strategicznej.
Będzie to pierwsze rozmowy członków Grupy od spotkania, jakie odbyło się przy okazji majowego Grand Prix Monako. Środowe obrady będą miały jednak bardziej formalny charakter i w ich trakcie dojdzie do głosowań nad istotnymi propozycjami kształtującymi przyszłość sportu.
Wiadomo, że przedyskutowane zostaną projekty krótkoterminowe, takie jak na przykład kwestia zatwierdzenia finalnej wersji przepisów aerodynamicznych na sezon 2019, co do których szczegółów porozumieli się w ostatnim czasie dyrektorzy techniczni zespołów.
Oprócz tego dojdzie do głosowania w sprawie wiążących przepisów silnikowych, jakie wejdą w życie w 2021 roku. Poruszone zostaną także kwestie związane z nowymi umowami komercyjnymi oraz limitami budżetowymi, standardowymi częściami oraz ograniczeniami we współpracy między teamami.
W środę dojdzie do ważnego posiedzenia Grupy Strategicznej.
Będzie to pierwsze rozmowy członków Grupy od spotkania, jakie odbyło się przy okazji majowego Grand Prix Monako. Środowe obrady będą miały jednak bardziej formalny charakter i w ich trakcie dojdzie do głosowań nad istotnymi propozycjami kształtującymi przyszłość sportu.
Wiadomo, że przedyskutowane zostaną projekty krótkoterminowe, takie jak na przykład kwestia zatwierdzenia finalnej wersji przepisów aerodynamicznych na sezon 2019, co do których szczegółów porozumieli się w ostatnim czasie dyrektorzy techniczni zespołów.
Oprócz tego dojdzie do głosowania w sprawie wiążących przepisów silnikowych, jakie wejdą w życie w 2021 roku. Poruszone zostaną także kwestie związane z nowymi umowami komercyjnymi oraz limitami budżetowymi, standardowymi częściami oraz ograniczeniami we współpracy między teamami.
Wiele spodziewamy się po tym spotkaniu- zakomunikował dyrektor Renault, Cyril Abiteboul.
Wciąż znajdujemy się w fazie wzrostu i musimy ukształtować nasz zespół nie tylko w oparciu o obecne przepisy, ale także przyszłe regulacje. Istnieje precedens stworzony przez Haasa i w pewnym stopniu także przez Saubera. Zespoły te prowadzą bliską współpracę z Ferrari, co zapewnia im pewne szanse.
Nie chcemy z tym walczyć. Naszym celem jest raczej określenie, czy powinna to być właściwa ścieżka dla F1. Musimy mieć to na uwadze tworząc nasze własne plany. Tego typu kwestie są istotne, podobnie jak temat przepisów silnikowych. Jestem przekonany, że omówimy tematy związane z limitami budżetowymi, regulacje dotyczące nadwozia i standardowych części oraz właśnie te relacje występujące pomiędzy zespołami: co można, a czego nie można robić. To wszystko ma bardzo istotne znaczenie.
KOMENTARZE