Gasly zszokowany deficytem prędkości Toro Rosso na prostych
"Obiektywnie patrząc nie mamy tempa. Nie wynika to z możliwości bolidu, ale silnika".
08.07.1813:05
1961wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pierre Gasly przyznaje, że jest zszokowany deficytem prędkości na prostych, z jakim na torze Silverstone musi radzić sobie Toro Rosso.
Francuz zakończył czasówkę na Silverstone z czternastą pozycją. Junior Red Bulla przekonuje, że jest zadowolony z możliwości bolidu STR13, ale daje jasno do zrozumienia, iż Honda musi popracować nad poprawą potencjału na prostych.
Gasly dodał, że wywalczenie siódmego rzędu na starcie było dla niego niespodzianką.
Pierre Gasly przyznaje, że jest zszokowany deficytem prędkości na prostych, z jakim na torze Silverstone musi radzić sobie Toro Rosso.
Francuz zakończył czasówkę na Silverstone z czternastą pozycją. Junior Red Bulla przekonuje, że jest zadowolony z możliwości bolidu STR13, ale daje jasno do zrozumienia, iż Honda musi popracować nad poprawą potencjału na prostych.
Bolid spisywał się super, ale w tej chwili nasze straty na długich prostych stoją na szalenie wysokim poziomie. Wiedzieliśmy, że na tym torze, gdzie zakręty numer jeden i dziewięć pokonywane są z gazem w podłodze, będziemy mieć problemy. Mówimy jednak o stracie 0,9s do Force India i Saubera.
W takiej sytuacji walka jest bardzo trudna. Patrząc na dane z GPS w zakrętach byliśmy szybsi. Prezentowaliśmy naprawdę dobre osiągi. Na prostych jesteśmy z kolei bardzo wolni. Obiektywnie patrząc nie mamy tempa. Nie wynika to z możliwości bolidu, ale silnika- zaznaczył.
Gasly dodał, że wywalczenie siódmego rzędu na starcie było dla niego niespodzianką.
Byliśmy zaskoczeni awansem do Q2, bo od samego początku weekendu tracimy wiele czasu na prostych. W zakrętach nie da się odrobić straty wynoszącej 0,9s. Sobota była dobrym dniem, ale w niedzielę czeka nas bardzo trudny wyścig. W normalnych warunkach musimy poprawić naszą prędkość na prostych. Strata powstaje gdy jedziemy z w pełni otwartą przepustnicą i wyprostowaną kierownicą. Jedyne co nam zostaje to obniżanie docisku. Nie sądzę, że możemy wydobyć z bolidu większy potencjał.
Mamy tu poprawki, ale nie rozumiemy zbyt dobrze ich działania. Liczę, że uda nam się poprawić osiągi bolidu, ale na chwilę obecną największym problemem jest prędkość na prostych. Jesteśmy zbyt wolni.
KOMENTARZE