Camilleri: Nadal nie ustaliliśmy zasad wprowadzenia limitów budżetowych

Zdaniem dyrektora Ferrari postępy osiągnięto w rozmowach na temat przepisów technicznych.
06.11.1810:42
Nataniel Piórkowski
1118wyświetlenia
Embed from Getty Images

F1 nadal nie ustaliła zasad dotyczących limitów budżetowych - przyznał dyrektor Ferrari, Louis C. Camilleri.

Właściciel praw komercyjnych zabiega o wprowadzenie ograniczeń budżetowych, aby poprawić poziom konkurencyjności stawki. Wysiłki Liberty Media wciąż nie przyniosły porozumienia. Ostatnia propozycja zakłada, że limity będą wprowadzane stopniowo, przez trzy lata, począwszy od sezonu 2021.

Zapisane w regulaminach restrykcje nie będą dotyczyć wszystkich rozchodów zespołów. Wśród wyjątków mają znaleźć się między innymi wynagrodzenia kierowców, największa indywidualna pensja oraz wydatki ponoszone w związku z działalnością marketingową oraz obsługą gości.

W rozmowie z La Gazetta dello Sport Camilleri przekonywał jednak: Sądzę, że poczyniono postępy nad przepisami technicznymi na sezon 2021, ale jeśli mówimy o finansach i wprowadzeniu restrykcji budżetowych, to póki co nie możemy ogłosić żadnego progresu.

Moim zdaniem tego typu ograniczenia mają sens, chociaż jak zwykle wszystko zależy od szczegółów. Wydaje mi się, że koniec końców osiągniemy porozumienie, ale póki co nie mamy konsensusu.

KOMENTARZE

5
RY2N
06.11.2018 04:22
@Kamikadze2000 tylko że F1 miała być serią dla topowego wyścigu technologicznego, gdzie zespoły starają się wymyślić jak najlepsze rozwiązania konstrukcyjne, a rywalizacja kierowców jest tylko wisienką na torcie. Dodatkowo te obszary, które są nowe i jednocześnie potrzebne koncernom motoryzacyjnym miały stać się polem szczególnie dynamicznego rozwoju i zaciętej rywalizacji (baterie, silnik elektryczny, hamulce elektr., MGU-K/H itp). Aerodynamika nie jest im aż tak bardzo potrzebna (nie specjalnie się przyjmuje w samochodach drogowych, poza ekstremalnymi wyjątkami) dlatego lepiej zamrozić skrzydła niż wnętrzności.
pluto
06.11.2018 03:41
@bartoszcze ale Kamikadze2000 podał przyklad tego co robiło najwieksza przewage w MotoGP. Teź jestem za standaryzacja MGU-H ale z powodu ogromnych kosztów. Według mnie obecnie najwieksza przewage w F1 daje zawieszenie bolidów TOP3 zespołów. Jakis rok temu Ross Brawn powiedział, że gdyby on tylko sam zarządzał regulaminem tech to pierwsza rzecz jaką by wprowadził to standardowe aktywne zawieszenie. To daje do myślenia ,nie...
bartoszcze
06.11.2018 03:28
@Kamikadze2000 Elektronika w F1 jest ustandaryzowana :)
Kamikadze2000
06.11.2018 03:22
Przede wszystkim ustandaryzować komponenty, które robią różnice i pochłaniają ogromne koszty np. MGH-U. MotoGP na dobre wyszło np. ustandaryzowanie elektroniki. ;)
RY2N
06.11.2018 02:40
[quote]Wśród wyjątków mają znaleźć się między innymi wynagrodzenia kierowców, największa indywidualna pensja oraz wydatki ponoszone w związku z działalnością marketingową oraz obsługą gości.[/quote] Echh marzyciele ... Już widzę jak zaczną być poszukiwani kierowcy, którzy zamiast sponsora przyprowadzą swoją ekipę konstruktorów. Albo jak jakiś gość w zamian za nadzwyczajną obsługę odwdzięczy się dwoma czy trzema dobrymi rysunkami elementów aerodynamicznych. Każde kolejne pokolenie musi się samo przekonać że żadna prohibicja nie zadziała, tylko daje pożywkę rozwiązaniom pozaprawnym.