Renault zainaugurowało tegoroczny program F1

Zespół zaprezentował bolid R.S.19 i przedstawił nowego kierowcę - Daniela Ricciardo.
12.02.1912:52
Nataniel Piórkowski
7502wyświetlenia


Renault zainaugurowało we wtorek tegoroczny program F1, prezentując bolid R.S.19.

Ceremonia odsłonięcia tegorocznej konstrukcji odbyła się w fabryce zespołu w Enstone.

W prezentacji wzięli udział prezes Renault Sport - Jerome Stoll, dyrektor zarządzający Renault w F1 - Cyril Abiteboul a także kierowcy wyścigowi: Daniel Ricciardo oraz Nico Hulkenberg.

To czwarty bolid przygotowany przez francuski koncern od czasu powrotu do serii Grand Prix z fabrycznym zespołem w 2016 roku. Ekipa krok po kroku zmierza ku walce o miejsca w ścisłej czołówce, inwestując w rozwój infrastruktury oraz zatrudniając nowych pracowników.

Znaczącym wzmocnieniem ekipy było pozyskanie Marcina Budkowskiego, który od wiosny 2018 roku odpowiada za budowanie stabilnej i efektywnie działającej struktury organizacyjnej.

Renault ujawniło, że na sezon 2019 przygotowało zupełnie nowy bolid. Jedynym elementem przeniesionym z modelu R.S.18 jest układ wspomagania kierownicy. W Viry trwały z kolei prace nad udoskonaleniem jednostki napędowej. Celem inżynierów była poprawa osiągów i niezawodności silnika.

Szef działu jednostek napędowych Renault - Remi Taffin uważa, że sezon 2019 i wchodzące w życie zmiany w przepisach, to doskonała szansa na dokonanie znaczących postępów.

Nowe przepisy są bardzo skomplikowane. Znamy je, rozumiemy i mieliśmy czas na wdrożenie odpowiedniej struktury. Mamy organizację, mamy ludzi. Koniec końców przełoży się to na rezultaty.
Ciężko pracowaliśmy nad systemem odzyskiwania energii oraz silnikiem spalinowym. W 2018 roku wprowadzaliśmy nowe komponenty, które okazały się sukcesem. Niektóre z nich zostaną zastosowane także w tegorocznej konstrukcji. Była to dla nas najlepsza zima w historii zespołu
.

Jak podkreślają szefowie Renault, sezon 2019 jest pierwszym etapem "fazy ataku", która ma zaprowadzić ekipę do walki o mistrzowskie tytuły. Koncern wiąże duże nadzieje z zatrudnieniem Ricciardo, który podpisał z zespołem dwuletnią umowę, mającą opiewać na kwotę 60 milionów dolarów.

Zastanawialiśmy się, czy lepiej przeznaczyć pieniądze na bolid czy kierowców? Sądzę, że doszliśmy do punktu, w którym możemy rozsądnie inwestować w oba te obszary - przekonywał Abiteboul.

^galeria,857

^galeria,858


KOMENTARZE

11
Scofik
12.02.2019 10:08
Po zmianach w regulacjach miałem mieszane uczucia. Obawiałem się, że wrócimy do pługów z 2009 roku. Pozytywnie się zaskoczyłem. Ogromne tylne skrzydło równoważy przednie, więc z większości ujęć bolid wygląda atrakcyjnie. Jedynym zarzutem który mam co do proporcji jest fakt, że skrzydła z przodu są tak szerokie jak rozstaw kół w bolidach, no i zdecydowanie szerze niż podłoga. Z typowo estetycznego punktu widzenia to największe faux pass, jakie moim zdaniem popełniają aktualne regulacje. Powrotu mikroskrzydeł z lat do 2008 bym nie chciał, ale gdyby te były choć trochę krótsze (np. do połowy szerokości opony) to nie miałbym się do czego przyczepić. Malowanie jak zwykle petarda. Szczerze im życzę wejścia do czołówki, i poza Williamsem (z oczywistych powodów) jest to zespół za który będę trzymał kciuki. W ogóle pierwszy raz od dłuższego czasu nie mam faworyta za którym stałbym murem. Jedyną awersję mam do RedBulla i STR, zaś pozostałe traktuję raczej na równi (poza wcześniej wymienionymi dwoma, które wysuwają się delikatnie przed szereg).
michal132
12.02.2019 05:51
@F1V0 haha żebyś się nie zdziwił osobiście życzę RBR sezonu jak Williams rok temu :D
rocque
12.02.2019 05:11
Nawet jakby samochód się nie udał, to Renault nie wypuści w tym roku gorszej rzeczy niż to nagranie ;) https://www.facebook.com/RenaultSportFormulaOneTeam/videos/1863848017059349/?epa=SEARCH_BOX
F1V0
12.02.2019 04:55
Tylko czekać, aż będą bici przed Red Bulla.
piro
12.02.2019 03:36
Sekcja boczna wygląda jak RB zeszłoroczny. Poza tym słaby rendering ponieważ usunęli dużą ilość części. Bardziej natomiast podoba mi się wersja przedniego skrzydła Renault w porównaniu z STR chociaż zastanawiam się które okaże się bardziej wydajne.
JuJu_Hound
12.02.2019 01:40
Szeroki wlot powietrza, przypomnial mi Renault w Williamsie 1990 https://i0.wp.com/www.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2015/12/Ex-Thierry-Boutsen-1990-Williams-FW13B-2.jpg
marios76
12.02.2019 01:13
Dobrze wyglada.
kumien
12.02.2019 01:10
Ciekawe boczne deflektory, ale górny wlot chyba jest ciut większy niż w Haas, więc silnik potrzebuje więce powietrza. Wygląda ładnie, więc nie powinno być dramatu.
szczawek
12.02.2019 12:51
Na dole płetwy jest GENII... czyżby Lopez nie do końca wycofał się z F1? Czy może jest to pokłosie pożyczek jakie jego spółki udzielały jego zespołowi F1?
xPiotreq
12.02.2019 12:45
Fajnie, że nie zmienili malowania, obecne jest po prostu piękne. Oby bolid był jeszcze szybszy niż rok temu. 10/10
Gzehoo92
12.02.2019 12:17
Fajnie że dali numer kierowcy na pokrywie silnika.