Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Zainteresowanie rywali wzbudza przednie skrzydło bolidu SF90.
20.02.1910:30
Nataniel Piórkowski
2663wyświetlenia
Embed from Getty Images

Chociaż zimowe testy znajdują się na dość wczesnym etapie, wiele wskazuje na to, że Ferrari dysponuje zauważalną przewagą nad rywalami.

Szef Toro Rosso - Franz Tost, przyznał, że przeprowadzone przez jego zespół analizy pokazują, że przewaga Ferrari nad Mercedesem wynosi obecnie około pół sekundy.

Przynajmniej. Sądzę, że jest nawet większa - stwierdził Austriak.

Auto Bild sugeruje, że przy wysokich prędkościach podłoga bolidu Ferrari zaczyna zbliżać się do nawierzchni. Delegat techniczny FIA - Jo Bauer miał jednak zadeklarować, że konstrukcja SF90 jest całkowicie legalna.

Daniel Ricciardo z Renault uważa z kolei, że Ferrari jest jak dotąd jedyną stajnią, która wysłała czytelną wiadomość po dwóch pierwszych dniach zimowych zajęć.

Zainteresowanie rywali wzbudza przednie skrzydło Scuderii. Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff, stwierdził, iż wyraźnie zapewnia ono niższy docisk. Coś musi go rekompensować. Pytanie w jaki sposób.

KOMENTARZE

12
mazi6622
20.02.2019 05:40
Widzę powtórkę z rozrywki. W zeszłym roku była ta sama gadka a skończyło się jak zawsze ( czytaj dwa tytuły dla Mercedesa).
Carolius
20.02.2019 01:18
Moim zdaniem Ferrari ma jakiegoś asa w rękawie i choć to są tylko testy, to ilość okrążeń oraz ich czasy mogą dawać wiele do myślenia. Sam projekt samochodu sprawia, że wielu inżynierów zastanawia się co Włosi wymyślili, by jakoś zniwelować braki docisku spowodowane zmianą regulaminu na ten sezon. Inna kwestia, że Mercedes, czy też RedBull są w stanie szybko rozwijać swoje projekty i nadrabiać ewentualne straty.
stasek44
20.02.2019 12:53
Chociaż z drugiej strony... Być może Mercedesa stać na prowadzenie dwóch niezależnych projektów nadwozia i zmiana pakietu wcale nie musi być taka trudna jak nam się wydaje?
kumien
20.02.2019 12:22
@stasek44 I tutaj jest pies pogrzebany. Wychodzi, ze Ferrari dobrze trafiło z konstrukcją, a reszta nie (oprócz Saubera). Zmiana nie jest możliwa, ponieważ trzeba zmienić cały pakiet i zajmie to trochę czasu. Hamilton na wywiadach nie był taki pewny siebie, więc zapowiada się ciekawy sezon. Oby tylko Seb tego nie zaprzepaścił, a słynna "włoska robota" okazała się szwajcarską. Jedynym znakiem zapytania jest zużycie opon i tutaj mamy wielką niewiadomą. Co z tego jak pakiet będzie szybszy na jednym okrążeniu jak zajedzie gumy po 10.
stasek44
20.02.2019 12:15
@Zomo Z ostatniego dnia testów ;) Poprawka: bardziej pasuje przedostatni dzień. Link do wszystkich testów z sezonu 2018: https://www.f1wm.pl/php/testy.php?sezon=2018&dzial=1
Zomo
20.02.2019 12:06
[quote="stasek44"]Dwa pierwsze dni: https://www.f1wm....sty.php?newsid=42291 - Mercedes 2, Ferrari 3. https://www.f1wm....sty.php?newsid=42300 - Ferrari 1, Mercedes 2.[/quote] Dzieki za przypomnienie. Niby latwa informacja do skorygowania ale mozna dac sie poniesc narracji. Swoja droga ciekawe skad @ekwador wzial to 8 i 10 miejsce mercedesa ?
stasek44
20.02.2019 10:54
@ekwador15 Dwa pierwsze dni: https://www.f1wm.pl/php/testy.php?newsid=42291 - Mercedes 2, Ferrari 3. https://www.f1wm.pl/php/testy.php?newsid=42300 - Ferrari 1, Mercedes 2. Aczkolwiek zgadzam się, że czasy podczas testów nie są reprezentatywne.
ekwador15
20.02.2019 10:48
rok temu w testach, ferrari bylo na dwoch pierwszych miejscach a mercedes mial 8 i 10 miejsce w podsumowaniu czasów, a pozniej lewis P1 w australii :)
sneer
20.02.2019 10:08
Spokojnie. Vettel ją zniweluje.
SirKamil
20.02.2019 10:08
Nieistotne rozważania za czołówką. Pytanie ile przewagi nad Ferrari ma RB?
stasek44
20.02.2019 10:08
@Sasilton Zmiana przedniego skrzydła na podobne do Ferrari = zmiana całego pakietu aero. To wcale nie będzie takie proste.
Sasilton
20.02.2019 09:45
Szkoda. Jeśli Mercedes w drugich testach zacznie używać podobnego skrzydła do Ferrari, to wtedy zacznę się martwić, bo toby znaczyło, że to co mają teraz nie działa.