Bottas kończy piątek na Imoli z najlepszym czasem okrążenia
Verstappen przerwał jazdę po dziesięciu minutach z powodu awarii bolidu.
16.04.2115:29
4090wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia również w drugim treningu do Grand Prix Emilii Romanii. O sporym nieszczęściu może mówić Max Verstappen, który z powodu usterki przerwał jazdę po dziesięciu minutach.
Ostatni piątkowy trening rozpoczęło trio George Russell, Esteban Ocon oraz Kimi Raikkonen. Pierwszy mierzony czas okrążenia należał do Fina, który okrążył Imolę w 1:20,118. Chwilę później do tabeli wyników dołączyło dwunastu kierowców, a po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji najlepszym rezultatem legitymował się Charles Leclerc (1:17,076) na pośrednim zestawie.
Po dziesięciu minutach od startu do głosu doszła czołówka. Najlepszy czas okrążenia należał do Lewisa Hamiltona z Mercedesa na oponach oznaczonych żółtym kolorem - 1:16,227. Drugi był jego partner Valtteri Bottas ze stratą 0,241 sekundy.
Chwilę później doszło do poważnej awarii w samochodzie Maksa Verstappena, który zatrzymał się tuż za aleją serwisową. Holender wychodząc z ostatniego zakrętu całkowicie stracił napęd. Interwencja porządkowych wymusiła wirtualną neutralizację, która została zakończona po około dwóch minutach.
Po ponownym wywieszeniu zielonych flag najlepszy czas uzyskał Bottas, który na pośrednich Pirelli podniósł poprzeczkę do 1:15,551. Drugi był Hamilton (+0,121), a trzeci Carlos Sainz z Ferrari (+1,172).
Dwadzieścia dwie minuty od rozpoczęcia sesji nowy najlepszy czas uzyskał Charles Leclerc wyposażony w miękki zestaw. Mimo to sędziowie niemal natychmiast unieważnili rezultat kierowcy Ferrari, który nie dostosował się do limitów toru w dziewiątym zakręcie. Poprawę zanotował za to Sainz, który na najszybszym zestawie zbliżył się do Bottasa na 0,283 sekundy, pozostając na trzecim miejscu.
Na półmetku drugiego treningu w miękkie opony zostały wyposażone samochody Mercedesa. Bottas nie zdołał poprawić swojego dotychczasowego wyniku, jednakże Hamilton w trakcie powtórzonej próby umocnił się na drugiej pozycji, tracąc do partnera zaledwie 0,010 sekundy. Na trzecie miejsce wskoczył z kolei Pierre Gasly, tracący do Bottasa mniej niż jedną dziesiątą.
Chwilę później mechanicy Red Bulla odzyskali samochód Verstappena, podejmując walkę o powrót na tor. Ted Kravitz ze Sky Sports F1 informował, że usterka w RB16B mogła wynikać z błędu oprogramowania, który być może uda się wyeliminować poprzez reset. Na etapie inspekcji potwierdzono jednak, że awarii uległ wał napędowy.
Tymczasem na torze problemy ze swoim Haasem zgłaszał Nikita Mazepin. Rosjanin zbyt agresywnie zaatakował jeden z krawężników, dobijając podłogą. Z kolei informację od inżyniera o miejscach, w których traci zbyt dużo czasu do Micka Schumachera, Rosjanin skwitował szorstkim:
Końcówka sesji upłynęła na symulacjach wyścigu. Większość kierowców realizowała dłuższe przejazdy na pośredniej mieszance, mając samochody z wysokim zapasem paliwa. Trzy minuty przed flagą w szachownicę trening został jednak przerwany po wypadku Charlesa Leclerca. Monakijczyk na wejściu w ostatni zakręt stracił kontrolę nad SF21, lądując przodem na barierach po nieudanej kontrze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia również w drugim treningu do Grand Prix Emilii Romanii. O sporym nieszczęściu może mówić Max Verstappen, który z powodu usterki przerwał jazdę po dziesięciu minutach.
Ostatni piątkowy trening rozpoczęło trio George Russell, Esteban Ocon oraz Kimi Raikkonen. Pierwszy mierzony czas okrążenia należał do Fina, który okrążył Imolę w 1:20,118. Chwilę później do tabeli wyników dołączyło dwunastu kierowców, a po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji najlepszym rezultatem legitymował się Charles Leclerc (1:17,076) na pośrednim zestawie.
Po dziesięciu minutach od startu do głosu doszła czołówka. Najlepszy czas okrążenia należał do Lewisa Hamiltona z Mercedesa na oponach oznaczonych żółtym kolorem - 1:16,227. Drugi był jego partner Valtteri Bottas ze stratą 0,241 sekundy.
Chwilę później doszło do poważnej awarii w samochodzie Maksa Verstappena, który zatrzymał się tuż za aleją serwisową. Holender wychodząc z ostatniego zakrętu całkowicie stracił napęd. Interwencja porządkowych wymusiła wirtualną neutralizację, która została zakończona po około dwóch minutach.
Po ponownym wywieszeniu zielonych flag najlepszy czas uzyskał Bottas, który na pośrednich Pirelli podniósł poprzeczkę do 1:15,551. Drugi był Hamilton (+0,121), a trzeci Carlos Sainz z Ferrari (+1,172).
Dwadzieścia dwie minuty od rozpoczęcia sesji nowy najlepszy czas uzyskał Charles Leclerc wyposażony w miękki zestaw. Mimo to sędziowie niemal natychmiast unieważnili rezultat kierowcy Ferrari, który nie dostosował się do limitów toru w dziewiątym zakręcie. Poprawę zanotował za to Sainz, który na najszybszym zestawie zbliżył się do Bottasa na 0,283 sekundy, pozostając na trzecim miejscu.
Na półmetku drugiego treningu w miękkie opony zostały wyposażone samochody Mercedesa. Bottas nie zdołał poprawić swojego dotychczasowego wyniku, jednakże Hamilton w trakcie powtórzonej próby umocnił się na drugiej pozycji, tracąc do partnera zaledwie 0,010 sekundy. Na trzecie miejsce wskoczył z kolei Pierre Gasly, tracący do Bottasa mniej niż jedną dziesiątą.
Chwilę później mechanicy Red Bulla odzyskali samochód Verstappena, podejmując walkę o powrót na tor. Ted Kravitz ze Sky Sports F1 informował, że usterka w RB16B mogła wynikać z błędu oprogramowania, który być może uda się wyeliminować poprzez reset. Na etapie inspekcji potwierdzono jednak, że awarii uległ wał napędowy.
Tymczasem na torze problemy ze swoim Haasem zgłaszał Nikita Mazepin. Rosjanin zbyt agresywnie zaatakował jeden z krawężników, dobijając podłogą. Z kolei informację od inżyniera o miejscach, w których traci zbyt dużo czasu do Micka Schumachera, Rosjanin skwitował szorstkim:
Porozmawiamy o tym po ukończeniu przejazdu.
Końcówka sesji upłynęła na symulacjach wyścigu. Większość kierowców realizowała dłuższe przejazdy na pośredniej mieszance, mając samochody z wysokim zapasem paliwa. Trzy minuty przed flagą w szachownicę trening został jednak przerwany po wypadku Charlesa Leclerca. Monakijczyk na wejściu w ostatni zakręt stracił kontrolę nad SF21, lądując przodem na barierach po nieudanej kontrze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:15,551 | 25 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:15,561 | 0,010 | 0,010 | 26 | |
3 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:15,629 | 0,078 | 0,068 | 30 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:15,834 | 0,283 | 0,205 | 30 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:16,371 | 0,820 | 0,537 | 28 | |
6 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:16,411 | 0,860 | 0,040 | 25 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:16,419 | 0,868 | 0,008 | 26 | |
8 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:16,485 | 0,934 | 0,066 | 23 | |
9 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:16,513 | 0,962 | 0,028 | 25 | |
10 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:16,737 | 1,186 | 0,224 | 25 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:16,817 | 1,266 | 0,080 | 27 | |
12 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:16,823 | 1,272 | 0,006 | 29 | |
13 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:16,835 | 1,284 | 0,012 | 27 | |
14 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:16,999 | 1,448 | 0,164 | 5 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:17,092 | 1,541 | 0,093 | 27 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:17,179 | 1,628 | 0,087 | 31 | |
17 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:17,273 | 1,722 | 0,094 | 27 | |
18 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:17,281 | 1,730 | 0,008 | 24 | |
19 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:17,350 | 1,799 | 0,069 | 28 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:17,857 | 2,306 | 0,507 | 16 |
107% najlepszego czasu: 1:20,839