Red Bull zaskoczony komentarzami Meredesa na temat silnika Hondy
Toto Wolff zasugerował, że japońskiemu dostawcy udało się ulepszyć jednostki na GP Francji.
24.06.2108:36
1215wyświetlenia
Embed from Getty Images
Bardzo dobre tempo Red Bulla podczas Grand Prix Francji miało swoje podłoże w kilku czynnikach, między innymi w specyfikacji tylnego skrzydła poprawiającego prędkości na prostych. Mercedes jednak sugeruje, że do tego można dodać zmiany w silniku Hondy.
Obecne zasady homologacyjne mówią jednak, że zespoły muszą używać tej samej specyfikacji jednostek przez cały sezon, co nie pozwala na ich ulepszanie między wyścigami.
Dyrektor techniczny Hondy, Toyoharu Tanabe, zaznacza, że ewentualna poprawa pracy jednostki napędowej może wynikać z lepszego zarządzania bateriami.
Bardzo dobre tempo Red Bulla podczas Grand Prix Francji miało swoje podłoże w kilku czynnikach, między innymi w specyfikacji tylnego skrzydła poprawiającego prędkości na prostych. Mercedes jednak sugeruje, że do tego można dodać zmiany w silniku Hondy.
Wykonali ogromny krok w przód z ich jednostką napędową przy wprowadzeniu drugiego silnika w ten weekend. Do tego ich samochód jest dobry, nie ma do tego żadnych wątpliwości- powiedział szef Mercedesa, Toto Wolff.
Obecne zasady homologacyjne mówią jednak, że zespoły muszą używać tej samej specyfikacji jednostek przez cały sezon, co nie pozwala na ich ulepszanie między wyścigami.
Nie możemy usprawniać silników, nie wiem do czego Toto nawiązuje- zareagował szef Red Bulla, Christian Horner.
Wydaje mi się, że to była ta sama specyfikacja jak w przypadku pierwszej jednostki. Mieliśmy znacznie mniejsze tylne skrzydło, stąd nasza dobra prędkość na prostych. Honda wykonuje świetną robotę, ale nie zauważyliśmy wzrostu mocy silnika.
Dyrektor techniczny Hondy, Toyoharu Tanabe, zaznacza, że ewentualna poprawa pracy jednostki napędowej może wynikać z lepszego zarządzania bateriami.
Z naszej strony wprowadzamy nowe części więc możemy rozwijać się co wyścig. Jednostka napędowa ma cały czas dokładnie taką samą specyfikację, ale ciągle uczymy się jak lepiej zarządzać energią z baterii, z wyścigu na wyścig.