Analiza techniczna modelu Ferrari F2007

Włosi dokonali znaczących usprawnień w przodzie i tyle bolidu
16.01.0712:50
deZZember
2255wyświetlenia

Pomimo, że nowe Ferrari F2007 wydaje się być kontynuacją głównych założeń projektu zeszłorocznego modelu 248 F1, Włosi dokonali znaczących usprawnień w przodzie i tyle bolidu.

Inżynierowie zrezygnowali ze stosowanego dotychczas w przednim zawieszeniu rozwiązania typu pojedynczy kil (single keel) na rzecz kila zerowego (zero keel, zwanego także no keel). Z tego powodu przesunięte zostały wyżej mocowania dolnych wahaczy.

Nowa geometria przedniego zawieszenia wpływa nie tylko na aerodynamikę, ale także na wydajność nowych opon Bridgestone, a więc rozwiązanie to może być uważane za dosyć ryzykowne. W przeszłości kilka zespołów, które zmieniły mocowanie zawieszenia na zero keel, musiały w połowie sezonu przeprojektować geometrię zawieszenia, by lepiej pasowała do opon.

Zmiany z tyłu bolidu dotyczą zastosowania nowej skrzyni biegów z nieprzerwanym przeniesieniem napędu (seamless-shift gearbox). Zespół pracował nad nią w zeszłym roku, badając dwie różne wersje. Ostatecznie wybrano rozwiązanie prostsze i zarazem lżejsze ze względu na niezawodność.

Pod względem aerodynamicznym F2007 kształtem przypomina model zeszłoroczny, chociaż bez wątpienia skrzydła i kilka innych detali zostaną zmienione przed pierwszym wyścigiem. Najbardziej zmienione wydają się być przednie części osłon chłodnic. Obecne mają jeszcze głębsze podcięcia niż w 248 F1, a przed wlotami do chłodnic znajdują się bardziej złożone przypodłogowe elementy aerodynamiczne.

Subtelnej zmianie uległy także boczne owiewki zamontowane na wyższych częściach boków bolidu, a także kominy. Jednakże kominy te wydają się na tyle cienkie, że jest raczej mało prawdopodobne, aby zapewniały jakiekolwiek chłodzenie.

Zobacz także:


Źródło: Autosport.com (Autor oryginalnego opracowania: Craig Scarborough)

KOMENTARZE

3
sasza82
17.01.2007 10:47
przecież Ferrari nie zastosowało skrzyni biegów z przełożeniem ciagłym...może pomyliło Ci się z Toyotą albo BMW...
dz
17.01.2007 09:18
no według mnie kil 0 jest rewolucją w ferrari , jestem ciekawy czy to efekt urlopowania się R.Browna i czy zmienilo się podejście do kwestii" nie naprawiamy tego co nie jest zepsute" jestem niesamowicie ciekawy zawieszenia jak i skrzymi przełożenia ciągłego.
Love
16.01.2007 04:44
hmnm kto zrobi to /\ do f1c ? XD