Domenicali o zmianach w kwalifikacjach (aktualizacja)
Szef zespołu Ferrari zdradził kilka szczegółów na temat zmian w formacie kwalifikacji na 2008
20.12.0714:58
6338wyświetlenia
Szef zespołu Ferrari - Stefano Domenicali zdradził kilka szczegółów na temat zmian w opartym na systemie knock-out formacie kwalifikacji na sezon 2008. Dotyczą one głównie wyeliminowania tzw. fazy spalania paliwa w trzeciej części kwalifikacji, zanim kierowcy przystępują do decydującej walki o czołowe pozycje startowe.
Zapobiec temu ma skrócenie Q3 z 15 do 10 minut i brak możliwości uzupełnienia zapasu paliwa w bolidach z pierwszej dziesiątki po zakończeniu kwalifikacji. Czołowa dziesiątka będzie więc teraz musiała zadbać wręcz o to, by spalić jak najmniej paliwa w Q3, gdyż ostatnie tankowanie przed startem wyścigu wykona po Q2. Do tej pory paliwo zużyte w Q3 można było uzupełnić przed wyścigiem.
Domenicali ujawnił ponadto, że zaoszczędzone pięć minut zostanie wykorzystane do wydłużenia pierwszej części kwalifikacji, w której uczestniczą wszystkie, a więc panuje wówczas zdecydowanie największy tłok na torze. Dodatkowy czas powinien dać jeszcze jedną szansę tym kierowcom, którzy na swoich okrążeniach pomiarowych trafili na korek. Środkowa część kwalifikacji pozostanie bez zmian i będzie nadal trwała 15 minut.
Aktualizacja: Powyższe zmiany zostały już zatwierdzone podczas ostatnich obrad przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA i uwzględnione w regulaminie sportowym na sezon 2008.
Potwierdzony przez FIA harmonogram kwalifikacji w sezonie 2008 | |||
@Część | @Długość | @Przedział | Opis |
---|---|---|---|
Q1 | 20 minut | 14:00-14:20 | Wszystkie bolidy na torze, jazda z dowolną ilością paliwa, nie przechodzi dalej 6 (na 22) lub 7 (na 24) najwolniejszych kierowców |
Q2 | 15 minut | 14:27-14:42 | 16 lub 17 bolidów na torze, jazda z dowolną ilością paliwa, nie przechodzi dalej 6 (na 16) lub 7 (na 17) najwolniejszych kierowców |
Q3 | 10 minut | 14:50-15:00 | 10 bolidów na torze, jazda z ilością paliwa na początek wyścigu, brak możliwości uzupełnienia paliwa spalonego w tej części |
KOMENTARZE