Nowe Q3 nudne według Massy
Tymczasem Charlie Whiting podjął już działania dotyczące zmiany zasad
27.03.0813:31
5015wyświetlenia
Kierowca Ferrari - Felipe Massa uważa, że nowe przepisy uczyniły ostatni blok kwalifikacji nudnym w porównaniu do poprzednich sezonów.
Ostatnia sesja została skrócona do 10 minut, eliminując jednocześnie marnotrawne wytracanie paliwa, które miało miejsce na początku ostatniej rundy kwalifikacji w zeszłym roku. Dotankowywanie jest teraz zabronione pomiędzy zakończeniem kwalifikacji a startem do Grand Prix, co oznacza, że w Q3 kierowcom zależy na oszczędzeniu jak największej ilości paliwa na wyścig. Massa stwierdził, że zmiana ta uczyniła finałową sesję nudną.
Brazylijczyk sugeruje również, że ciało zarządzające powinno zastanowić się nad nowym przepisem, który wyeliminowałby problem samochodów jadących zbyt wolno pod koniec kwalifikacji (kosztował on kierowców McLarena karę przesunięcia na starcie w Malezji).
Sporo mówiono na temat nowego formatu kwalifikacji i tak czy inaczej musimy wprowadzić jakiś przymus, aby nie pojawiały się samochody jadące zbyt wolno w celu oszczędzenia paliwa po swoim szybkim kółku. Musimy więc przedyskutować całą sytuację.- stwierdził Massa.
Osobiście uważam, że nowe zasady dotyczące Q3 nie czynią wcale tej części kwalifikacji bardziej interesującą. Przynajmniej w poprzedniej wersji można było wykonać szybkie kółko z mniejszym zapasem paliwa, a teraz jest to zbyt nudne z paliwem, jakiego użyjesz w wyścigu. Q1 i Q2 są dość długie, później musisz czekać w garażu, a jazda w Q3 bardzo ciężkim samochodem nie jest już w sumie taką zabawą, nawet jeśli udało mi się zrobić świetne okrążenie kwalifikacyjne w Malezji i zdobyłem pole position.
W przeszłości było to większą frajdą z punktu widzenia kierowcy. Może potrzeba nam zmiany zasad ze względu na ten problem z samochodami jadącymi wolno na swoim okrążeniu zjazdowym, jednak musimy poczekać i zobaczyć, jakie propozycje zostaną przedstawione.- dodał kierowca Ferrari.
Tymczasem według serwisu automoto365.com, dyrektor wyścigów FIA - Charlie Whiting podjął działania natychmiast po wyścigu w Malezji i już od Grand Prix Bahrajnu zasada dotycząca okrążenia wjazdowego na start wyścigu będzie obowiązywać również w kwalifikacjach.
To oznacza, że zakazany będzie powolny powrót do boksów w celu oszczędzenia paliwa, a kierowcy zmuszeni będą wykonać swoje okrążenie zjazdowe w ciągu 120% średniej ich najlepszych czasów. Dodatkowo zasada ta obowiązywać będzie we wszystkich częściach kwalifikacji, a nie tylko w ostatniej.
Źródło: Autosport.com, Automoto365.com
KOMENTARZE