McLaren wypróbował nowe rogi na nosie bolidu

"W tej chwili mamy bardzo napięty harmonogram rozwoju przed tradycyjną przerwą letnią"
25.07.0809:44
Bartosz Pyciarz
4433wyświetlenia

McLaren zastanawia się nad wprowadzeniem dodatkowych rogów na nosie bolidu na Grand Prix Węgier po wypróbowaniu ich podczas czwartkowych testów na torze Jerez. Zespół chce wycisnąć jak najwięcej z MP4-23, aby utrzymać przewagę, którą ostatnio wydają się mieć nad ich najgroźniejszymi rywalami - Ferrari.

Po wypróbowaniu pokrywy silnika z "płetwą rekina" podczas testów na torze Hockenheim, zespół zaskoczył obserwatorów podczas trzeciego dnia testów w Hiszpanii, pokazując wyraziste rozwiązanie na nosie bolidu. Skrzydełka przymocowane z przodu bolidu są podobne do elementów używanych już przez zespoły BMW Sauber i Honda.

Dyrektor generalny McLarena - Martin Whitmarsh przyznał, że brytyjski zespół może użyć tego rozwiązania wkrótce, być może już podczas weekendu na Węgrzech. Podczas ostatnich testów wypróbowaliśmy wiele nowych rozwiązań aerodynamicznych. Jeździliśmy z płetwą rekina w Hockenheim i próbujemy tych rogów w tym tygodniu w Jerez. - powiedział serwisowi autosport.com.

W tej chwili mamy bardzo napięty harmonogram rozwoju przed tradycyjną przerwą letnią i kiedy podejmiemy decyzję o użyciu rogów na Węgrzech, to wtedy okaże się, czy jest to opcja tylko na Budapeszt, czy także na pozostałe wyścigi.

•  Zdjęcie nr 1 nowych elementów aerodynamicznych na nosie bolidu MP4-23
•  Zdjęcie nr 2 nowych elementów aerodynamicznych na nosie bolidu MP4-23

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

24
skan
27.07.2008 09:00
imho, najladniejsze rogi ma bmw :)
Castaway
26.07.2008 06:57
Zajebiście to wygląda!
MairJ23
25.07.2008 02:24
zgadzam sie z ktoryms z przedmowcow - mnei to nie obchodzi jak te bolidy beda wygladaly - naprawde - wazne dla mnei tylko tyle zeby bylo ich w stawce 22 czy nawet 24 i zeby bylo widowsisko na kazdym wyscigu - nei ma byc niczyjej dominacji - chcialbym zeby nei bylo nic wiadomo przed kwalifikacjami - kto bedzie gdzie i co tym bardziej sie wydarzy podczas wyscigu - cieszy mnie fakt ze stawka stala sie w polowie sezonu bardziej wyrownana - owszem moze McLaren ma mala przewage - tak zwane momentum - ale to sie zmieni - mamy juz RB i BMW zaraz za czolowa dwojka. Mam nadzieje ze koncepcja zmniejszenia AERO na 2009 rok i slick pomoga w jeszcze wyrazniejszej poprawie a w sumei wyrownaniu osiagow bolidow w stawce - moze i ja jestem oldtimer - pamietam wyscigi jeszcze z lat 80-tych - to byly widowiska - w sumie kazdy sezon inny - kazdy sezon przynosil innego faworyta.... i tego bym pragnal w terazniejszych wyscigach
Maraz
25.07.2008 01:22
I na tym koniec tego nonsensownego off-topicu. W newsie nawet raz nie padło słowo Hamilton czy Kubica, więc zastanówcie się, czy to co piszecie ma cokolwiek wspólnego z tematem tej wiadomości...
madry86
25.07.2008 12:47
pasior nie porównuj Kubicy i Hamiltona- jak Kubek objął prowadzenie to media go okrzyknęły mistrzem a on sam był sceptyczny i mówił że nie liczy na tytuł w tym roku z tym bolidem; Hamilton natomiast już się zastanawiał gdzie postawić trofeum i wcale się z tym nie krył... ja tu widzę wyraźną różnicę w podejściu obydwu kierowców, nie wiem jak ty
hawaj
25.07.2008 12:25
Prawda Rafaello85 - takiej "kupy" jak "miszcz" Hamilton zrobił w ubiegłym roku to chyba jeszcze w historii nie było :-) Dziwią mnie tylko komentarze tych pseudo polaków, którzy za jakiegoś tam Levisa, Kimasa czy innego Trulego poświęcili swój wypaczony światopogląd łącznie z głową. To chore i typowo polskie a co najgorsze - uznawane za normę społeczno-obyczajową. Dla normalnego kibica liczy się rywalizacja i fascynacja swoim ukochanym sportem. A dla tych pseudokiboli to nic nie ma wartości, żadnych zasad, żadnych reguł, tylko "ja" i mój wykrzywiony świat.
Jakuzo
25.07.2008 11:49
Pewnie na McHorsie
Rob3rt
25.07.2008 11:39
pasior Jakimi bolidami wtedy jezdził Mc?.
pasior
25.07.2008 11:30
rafaello85 a w 1410 była bitwa pod Grunwaldem
rafaello85
25.07.2008 11:27
pasior--> ale przypomnij sobie, że rok temu Hamilton też "był" Mistrzem;) A później to dopiero była KUPA:D
Chłodny
25.07.2008 11:25
Fakt faktem ze gdyby nie Ferrari to Maki by nie były tam gdzie są aktualnie, przeciez one sie tak psuły...
pro
25.07.2008 10:50
Ja bym wolał żeby bolidy miały mniej tych ***ół wszystkich :/ Byk na STR 2 i 2B wyglądał pięknie. A teraz na STR 3 wogóle nie widać kształtów tylko jakąś czerwoną plamę... :(
Maly-boy
25.07.2008 10:28
BMW i Honda nie mają żadnego płata nad przednim skrzydłem
West#
25.07.2008 10:12
michael85-- tylko szkoda że rogi tzw wikinga skopiowali takie zespoły jak BMW Honda a przedni skrzydło? z dodatkowym płatem nad nosem bolidu to chyba wszystkie zespoły już skopiowały wiec sory ale pomyśl zanim coś napiszesz
Maraz
25.07.2008 09:52
Dzisiaj Ferrari ma podobno "płetwę rekina" testować.
pasior
25.07.2008 09:48
michael84 najważniejsze że Ferrari , BWM i Red Bull mogą tylko wąchać spalinki z bolidu Hamiltona . Jescse niedawno Kubica był mistrzem świata , Kimi i Massa również a tu nagle KUPA. I tak trzymać
michael85
25.07.2008 09:42
Ja lubie bolidy takie jak są. Ferrari jest piękne i już! A co do MaCa to tak: "kołpaki" z Ferrari, skrzydełka z BMW i pokrywa silnika z Red Bulla. Cały McLaren!
owca
25.07.2008 09:21
a mi tam obojętne jak będą wyglądały bolidy. serio. i mam gdzieś "piękno bolidów", dla mnie mogą wyglądać jak chcą, byle by tylko wyprzedzanie było łatwiejsze.
macrocosm
25.07.2008 09:01
Lepsze jest wrogiem dobrego. A po drugie mam nadzieje, że od przyszłego sezonu bolidy będą bardziej przypominać samochód wyścigowy a nie trzymasztowiec w pełnym ożaglowaniu i cztererma gumowymi kołami ratunkowymi po bokach.
biela
25.07.2008 08:59
widzę rodzinka dumbo się powiększa
Rob3rt
25.07.2008 08:45
cinek Raczej połączenie rozwiązań Hondy i BMW!.
cinek
25.07.2008 08:43
zerżnięte z BMW :P
michal2111
25.07.2008 08:37
Za pół roku aerosy idą na śmietnik. Koniec z tymi pokractwami. Nie lubię, jak te dziwactwa niszczą piękno bolidów. Taka jest moja opinia
Rob3rt
25.07.2008 08:27
Rogi , płetwa rekina, szukuje się niezłe menu. Swoją drogą to dobrze że Mc sprawdza wpływ różnych rozwiązań stosowanych przez inne zespoly. Biorąc pod uwagę ich doświadczenie wybiorą najlepsze z najlepszych rozwiązań. Ron zapowiedzaił że będą pracować nad dwoma bolidami z KRES i bez, wię może się okazać że ostatnie testy dadzą im odpowiedz z czego korzystać bez KRES-u, a to może spowodować dalszą ich przewagę.