LiGNA: F1: Okrążenie toru z Danielem "Darondi" - Sepang
Serdecznie zapraszam do obejrzenia mojego jednego kółka po torze Sepang
12.09.0821:25
3275wyświetlenia
Witam wszystkich sympatyków F1 z Malezji, i tym samym serdecznie zapraszam do obejrzenia mojego jednego kółka po torze Sepang.
Prosta start-meta, ważne jest aby wejść na nią odpowiednią linią i z odpowiednią prędkością, która przełoży nam się na szybsze pokonanie tego odcinka. Zbliżamy się do T1. Jest to zakręt trudny, bo trzeba odpowiednio wyhamować przed nim, trzeba dobrze złożyć się do wejścia i w odpowiednim momencie skręcić kierownicą. Przejeżdżamy go na dwójce. Koleinie T2, zakręt w lewo, który poziomem trudności dorównuje T1. Jest bardzo śliski i łatwo w nim o błąd. Następnie wyjście na krótka prostą i dojazd do zakrętu T4. W nim również liczy się odpowiednie ułożenie. Spóźnione hamowanie kończy się wyjazdem na tarkę zew., zbyt wczesne hamowanie natomiast kończy się najazdem na wew. tarkę, co może zwiastować bączka. Kolejna jest sekwencja zakrętów 5,6. Są to również trudne technicznie zakręty. Liczy się wjazd odpowiednią linią. Na T5 możemy odczuć sporą podsterowność, oraz uślizg przedniej osi. Później zaś w T6 odczuwamy mocną nadsterowność.
Dalej mamy T7 i T8 - zakręty pokonywane na czwartym biegu. Krótka prosta i dojeżdżamy do dohamowania z 7 do 1 biegu. Tu również nie powinniśmy zbytnio opóźniać hamowania, ponieważ kończy się to wycieczką w żwir, z którego nie łatwo się wydostać. Następnie mamy zakręt 11 - wjazd w niego jest w łuku, a odpowiednia linia jazdy tuż przy tarce. Nieodpowiednie złożenie się do hamowania może grozić wyjazdem poza tor. Następnie mamy zakręty 12 i 13, które swoją specyfikacją przypominają zakręt 5 i 6. Dojechaliśmy do zakrętu 14 - 2 bieg, i wyjazd na drugą pod względem długości prostą. Na niej liczy się prędkość, ustawienia spojlerów oraz odpowiednie ustawienia skrzyni biegów, oraz sama ich zmiana. Następnie wjeżdżamy na prostą. Tor ma bardzo dużo mocnych dohamowań, więc warto oszczędzać hamulce.
KOMENTARZE