LiGNA: F1: Okrążenie toru z Danielem "Darondi" - Sepang

Serdecznie zapraszam do obejrzenia mojego jednego kółka po torze Sepang
12.09.0821:25
Rubiq
3275wyświetlenia

Witam wszystkich sympatyków F1 z Malezji, i tym samym serdecznie zapraszam do obejrzenia mojego jednego kółka po torze Sepang.

Prosta start-meta, ważne jest aby wejść na nią odpowiednią linią i z odpowiednią prędkością, która przełoży nam się na szybsze pokonanie tego odcinka. Zbliżamy się do T1. Jest to zakręt trudny, bo trzeba odpowiednio wyhamować przed nim, trzeba dobrze złożyć się do wejścia i w odpowiednim momencie skręcić kierownicą. Przejeżdżamy go na dwójce. Koleinie T2, zakręt w lewo, który poziomem trudności dorównuje T1. Jest bardzo śliski i łatwo w nim o błąd. Następnie wyjście na krótka prostą i dojazd do zakrętu T4. W nim również liczy się odpowiednie ułożenie. Spóźnione hamowanie kończy się wyjazdem na tarkę zew., zbyt wczesne hamowanie natomiast kończy się najazdem na wew. tarkę, co może zwiastować bączka. Kolejna jest sekwencja zakrętów 5,6. Są to również trudne technicznie zakręty. Liczy się wjazd odpowiednią linią. Na T5 możemy odczuć sporą podsterowność, oraz uślizg przedniej osi. Później zaś w T6 odczuwamy mocną nadsterowność.

Dalej mamy T7 i T8 - zakręty pokonywane na czwartym biegu. Krótka prosta i dojeżdżamy do dohamowania z 7 do 1 biegu. Tu również nie powinniśmy zbytnio opóźniać hamowania, ponieważ kończy się to wycieczką w żwir, z którego nie łatwo się wydostać. Następnie mamy zakręt 11 - wjazd w niego jest w łuku, a odpowiednia linia jazdy tuż przy tarce. Nieodpowiednie złożenie się do hamowania może grozić wyjazdem poza tor. Następnie mamy zakręty 12 i 13, które swoją specyfikacją przypominają zakręt 5 i 6. Dojechaliśmy do zakrętu 14 - 2 bieg, i wyjazd na drugą pod względem długości prostą. Na niej liczy się prędkość, ustawienia spojlerów oraz odpowiednie ustawienia skrzyni biegów, oraz sama ich zmiana. Następnie wjeżdżamy na prostą. Tor ma bardzo dużo mocnych dohamowań, więc warto oszczędzać hamulce.


KOMENTARZE

22
Darondi
11.10.2008 11:39
Wiesz, nie było sensu dawania komuś tylko z powodu wyglądu :) Wolałem zrobić sam i dać. Ważne, że dobrze ujęta jest jazda, bo chyba widać "mniej więcej"? :P :]
MikeF1
29.09.2008 12:06
Darondi luz, ale zwsze możesz dać powtórkę komuś z ligi i dać do wyrenderowania :-)
Figo
15.09.2008 02:37
Nie każdy ma sprzęt, pozwalający na grę na full detalach...
Darondi
15.09.2008 01:48
MikeF1, kupisz mi Intel Core 2 Quad, dobrą kartę graficzną, i 2 GB Ram, to nagram specjalnie dla Ciebie onboard na NAJWYŻSZYCH DETALACH z HDR Plugin. Nagram Ci na dodatek onboardy ze wszystkich torów. Specjalnie dla Ciebie. ;-) A tak poza tym: "Jeżeli nikt nie ma żadnych uwag co do okrążenia, to darujcie sobie komentarze o grafice... :|"
Pokwa
15.09.2008 06:37
MikeF1 po co ty wogóle zaglądasz na strone LiGNY. Tylko krytykujesz i nic więcej. Weź się chłopie ogarnij bo zazdrością to od ciebie bije na 100 km.
MikeF1
14.09.2008 10:22
Jak można zrobić onboard do pokazania z taką grafiką? To profanacja rFactor...
KubuŚ
14.09.2008 12:41
Po co kłótnia??, jeżeli ktoś stawia tylko na multiplayer to Rfactor bije F1c na głowe, jeśli wolisz sobie pośmigać miło w singlu to tutaj jest odwrotnie F1c ma owiele lepsze AI, deszcze itp. Więc każda gra ma swoje + i -.
Master
13.09.2008 05:13
Dale, porównaj sobie: rF - http://pl.youtube.com/watch?v=GAIdZ0eRS4o (włącz sobie high quality) http://pl.youtube.com/watch?v=PPXaUmoh3NM http://ubplanet.pl/forum/uploads/U6639-1215870283.jpg F1 Challenge - http://pl.youtube.com/watch?v=b6gnfD6Zbis n/c
Darondi
13.09.2008 04:57
ja się do nikogo nie będę plecami odwracał, bo to nie na tym polega. Głównie chodziło mi o jedno, pradawne i święte zdanie - że w symulatorze nie jest najważniejsza grafika, a fizyka. Następnym razem ustawie sobie detale na full low, i niech se grafika z f1c będzie tysiąc razy lepsza, ale fizyką nie pobije - oczywiście nie ujmując f1c jej uroku, bo to fajna gra na wyluzowanie i trening :) skończmy ten temat :]
Figo
13.09.2008 03:33
Darondi, ja na Twoim miejscu odwróciłbym się plecami do takiego Dale'a, który nawet nie wie że w rF jest coś takiego jak rF Config :|
Darondi
13.09.2008 03:20
a zauważyłeś, że jest to po kowersji w movie makerze, i po wrzuceniu na YT? Po takim czymś jakość mocno spada, a kompa zbyt dobrego nie mam - 2 lata już ma, więc detale są obniżone, zapasowa już na race. Jeżeli nikt nie ma żadnych uwag co do okrążenia, to darujcie sobie komentarze o grafice... :|
Dale65
13.09.2008 03:13
"przypominają sie czasy F1ch99-02" czy aby na pewno? F1C ma o wieeele lepszą grafikę niż to.
Rubiq
13.09.2008 10:33
Oho, widzę znajomy kolor asfaltu... :P
Darondi
13.09.2008 10:10
MairJ23, wiadome, żę da się szybciej. Zakręt 1 był dobrze przejechany, ale doT2 kiepsko się złożyłęm, bo powinienm zawidzić o wew. tarkę. I przedostatni zakręt też słabo przejechałem, bo podczas hamowania już przestrzeliłem best line. BoryZ, a kto tu nie ma problemów z oponami? :p najwięćej problemów mam w środku przejazdu, opony się strasznie spisują. Pod koniec jest już lepiej mimo zużycia.
Master
13.09.2008 07:26
Wątpię żeby nie miał ;) Wczoraj nawet Malarz przyznał że temp. opon przekraczała 105 stopni C. W moim przypadku jest tak samo.
BoryZ
12.09.2008 10:37
Darondi>> czy jezdzac tak nie masz problemow z temp przednich opon?? :O
MairJ23
12.09.2008 10:15
widac ze jechales bez Tc ale wydaje mi sie ze da sie to szybciej pokonac - albo moze tylko dlatego ze ja gram w f1rft2008 (tez bez TC). wiec moze poprostu inna fizyka troche - sam nei wiem - ale wyglada jkby dalo sie szybciej - szczegolnei na sekwencji 1-2 i ostatni zakret. Ale opis pokonania toru znakomity - wydaje mi sie ze te szybkie sekwencje w srodku sa ciezkie do opanowania i nei wyobrazam sobei tego w ogole robic na zywo tak jak to roba panowie z F1. Pozdrawiam (ps - akurat ten to moj ulubiony tor zaraz przed imola)
Darondi
12.09.2008 09:10
czasy f1c, to bardzo, bardzo dobre czasy :D a tak na powaznie, caly efekt skaszanil mi movie maker :/
LUKE
12.09.2008 09:02
a moim zdaniem to sprawa dx7
ICEman
12.09.2008 08:59
e jak się nagrywa onboarda to trochę nie ładnie z taką grafiką na super low, przypominają sie czasy F1ch99-02 :D
Darondi
12.09.2008 08:32
bo miałem ustawione detale nie na full, tylko na med, czy tam high.
Sergi
12.09.2008 08:29
czemu masz bialy asfalt?