LiGNA: F1: Grand Prix Francji - konferencja prasowa

16.12.0814:24
Master
1784wyświetlenia
Gratulacje Malarz! Po raz kolejny pokazałeś nam swoją świetną formę. Opowiedz nam o przebiegu Twojego wyścigu.
MalarzF1 (P1)
: Wyścig początkowo był bardzo spokojny. Przez pierwsze okrążenia miałem równą stratę dwóch-trzech sekund do Figo. Później ten popełnił błąd i znalazłem się na prowadzeniu. Wiedziałem, że mamy podobną strategię, więc po prostu starałem się jechać swoje. Drugi przejazd był również spokojny, ale ostatni stint był koszmarny. Problemy sprawiały raczej opony, chociaż dziwne, że wcześniej problemy te nie występowały. Notowałem dużo gorsze czasy mimo, że cisnąłem o wiele mocniej niż wcześniej. W wielu sytuacjach ledwo mieściłem się w torze. Straciłem siedem sekund przewagi nad Figo, który po bodaj trzech okrążeniach jazdy za mną w końcu mnie wyprzedził, chociaż na pewno nie doszłoby do tego, gdybym nie został uderzony, a przynajmniej nie w tym momencie. Byłem po wewnętrznej i z zakrętu wyszedłem bardzo dobrze, jednak Figo poślizgnął się na tarce i uderzył w mój bolid, przez co straciłem stabilność i musiałem odpuścić gaz. W tej sytuacji można też było zobaczyć jak duże problemy miałem z przyczepnością przedniej osi, kiedy to jadąc po wewnętrznej w nawrocie zostałem minięty po zewnętrznej.

W którym momencie wyścigu byłeś pewien swojej wygranej na torze Magny Cours? Figo przeciął linię mety tuż za Twoimi plecami.
MalarzF1 (P1)
: Momentem, w którym wiedziałem, że wygram było przecięcie linii mety. Na prawdę nie wiedziałem co jeszcze się może wydarzyć. Moje tempo spadło na tyle, że musiałem przepuszczać zawodników, których wcześniej dublowałem.

Figo, gratulacje. Po świetnym występie znów gościsz na podium. Jak wyglądał Twój wyścig?
Figo (P2)
: Do wyścigu ruszałem z trzeciego pola. Już pod koniec pierwszego sektora udało mi się wyprzedzić Autoryteta. Później jechałem drugi tuż za Darondim, jednak on popełnił błąd na drugim okrążeniu i awansowałem na prowadzenie. Głupi błąd spowodował, iż wypadłem z toru, przez co wyprzedził mnie Malarz. Pierwszy pit stop miałem zaplanowany na tym samym okrążeniu co kierowca DeTomaso. Podczas drugiego stintu mocno zbliżyłem się do Malarza, jednak kolejny głupi błąd zaowocował spinem i moja strata wzrosła do siedmiu sekund. Drugi pit stop miałem zaplanowany na dwa okrążenia po Malarzu. Jednak to było zbyt mało, aby odrobić straty. Wyjechałem sześć sekund za liderem. Trzeci stint miałem kapitalny. W przeciągu kilku okrążeń odrobiłem całą stratę i wyprzedziłem Malarza, jednak kolejny błąd spowodował, iż straciłem zwycięstwo.

Jak się czuje zawodnik, który regularnie kończy wyścigi na podium? Jakie czynniki wpływają na tak dobre rezultaty?
Figo (P2)
: Jestem zadowolony ze swojej postawy. Myślę, że moje wyniki zawdzięczam dosyć dużymi umiejętnościami i dobrymi ustawieniami bolidu na każdy tor.

Gratulacje należą się również dla AutoryteTa. To zaledwie jego drugi start w LiGNIE i już zagościł na podium. Opisz nam swój wyścig.
AutoryteT (P3)
: Wyścig był ciężki, lecz udany. Po przygodach na pierwszym okrążeniu i wypadnięciu z drugiej szykany udało mi się jednak dojechać na podium. Mało brakowało i odpadłbym nie dojeżdżając nawet na pierwszy pit stop, ponieważ w moim baku nie było praktycznie paliwa. Jednak udało się. Odbyłem kilka ładnych walk z innymi kierowcami. Udało mi się nawet zdobyć Fastest Lap. Mam nadzieje, że każdy kolejny wyścig będzie lepszy (śmiech).

Czy to był jednorazowy występ, czy może zamierzasz razem ze swoim zespołem kończyć wyścigi na wysokich lokatach?
AutoryteT (P3)
: Wyniki nie zależą tylko ode mnie. Wpływ na to ma także dyspozycja innych przeciwników. Do wyścigu na Magny Cours byłem perfekcyjnie przygotowany. Z każdym wyjazdem na tor i wraz ze zmianą ustawień samochodu było coraz lepiej. Mam nadzieje, że to nie było jednorazowe osiągnięcie. W kolejnych wyścigach pragnę dojeżdżać co najmniej w punktowanej ósemce.

Malarz, liderujesz w klasyfikacji jako kierowca, a Twój team przewagą zwycięstw nad zespołem CrowF1 prowadzi w klasyfikacji konstruktorów. Zamierzasz raczej zdobyć tytuł w klasyfikacji kierowców, czy może razem z teamem otrzymać złoty puchar za pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołów?
MalarzF1 (P1)
: Oczywiście, że staram się o to żebyśmy zdobywali dużo punktów w obu klasyfikacjach, ale na pewno indywidualny sukces jest trochę ważniejszy od osiągnięcia drużynowego.

Figo, liczyłeś na wyprzedzenie Malarza? Przez dłuższy okres wyścigu jechałeś tuż za nim.
Figo (P2)
: Ba. Na sześć okrążeń przed metą byłem pierwszy i zwycięstwo miałem praktycznie w kieszeni. No ale przyczynę mojej przegranej opisałem wcześniej.

Autorytet, jak zauważyliśmy to dopiero Twój drugi wyścig w LiGNIE. Jakie cele założyłeś sobie na ten sezon?
AutoryteT (P3)
: Ten sezon miał być jakby takim sezonem testowym, ponieważ pragnę zdobywać coraz więcej doświadczenia. Jak widać idzie mi to bardzo dobrze. Mam nadzieję, że partner z zespołu pozbędzie się problemów technicznych i razem ze mną będzie zdobywał cenne punkty.

Malarz, jakie są Twoje cele na zbliżające się Grand Prix Wielkiej Brytanii? Znów zamierzasz zdeklasować stawkę i ukończyć wyścig na pierwszej pozycji?
MalarzF1 (P1)
: Mam zamiar pojechać bezbłędny wyścig i ukończyć go na jak najwyższej pozycji.

KOMENTARZE

3
Figo
16.12.2008 09:25
Master do mnie na gg: Master (14-12-2008 17:03) ale żeś się rozpisał ;d
Master
16.12.2008 08:50
Panowie, weźcie trochę dłuższe wypowiedzi twórzcie ;) Bo tak niemrawo akurat było :P
Rubiq
16.12.2008 07:18
Well done.