Domenicali o Schumacherze i KERS
Szef zespołu Ferrari twierdzi, że Schumacher będzie miał istotny wkład w rozwój F60
13.01.0914:46
3044wyświetlenia
Stefano Domenicali powiedział wczoraj podczas prezentacji nowego modelu Ferrari, że 40-letni Michael Schumacher będzie miał
istotny wkładw rozwój F60.
Wraz z rozpoczęciem sezonu nastąpi całkowity zakaz testów w Formule Jeden, a więc zmniejszy się rola Niemca, który jest okazjonalnym kierowcą testowym stajni z Maranello. Niemniej Schumacher ciągle pozostaje związany z Ferrari i jest nadal doradcą zespołu.
Michael i Luca Badoer to jedyni kierowcy z doświadczeniem w jeździe na oponach typu slick w F1, a więc razem będą odgrywali ważną rolę.- powiedział szef włoskiego zespołu. Schumacher był obecny wczoraj na prezentacji nowego bolidu i przyglądał się pierwszej jeździe próbnej F60, podobnie jak obydwaj kierowcy testowi Ferrari: Luca Badoer i Marc Gene.
Domenicali wypowiedział się wczoraj także na temat systemu KERS, który Felipe Massa przetestował w poniedziałek po raz pierwszy na torze.
Zacznę od tego, że nasze stanowisko, które przedyskutowaliśmy z innymi zespołami jest w chwili obecnej takie, że kiedy istnieje potrzeba redukcji wydatków, wprowadzenie takiego systemu jest z tym zupełnie sprzeczne. Możemy zdecydować, czy chcemy użyć KERS w naszym samochodzie i kiedy będzie jasne, że system ten poprawia osiągi, na co wskazują symulacje, to naszym zadaniem i zarazem technicznym wyzwaniem będzie dążenie do użycia go.
Poniedziałek jest bardzo ważnym dniem także ze względu na KERS, ponieważ po raz pierwszy testujemy nowy system na torze. Nie spodziewam się żadnych większych niespodzianek, ale z pewnością napotkamy jakieś problemy, kiedy zaczniemy eksperymentować z tym na torze. Jak wiecie, testy są ograniczone do 15.000 km w tym roku i nie ma możliwości testów po rozpoczęciu sezonu, tak więc spodziewam się, że będziemy teraz znacznie częściej korzystali z symulacji. Naszym głównym celem jest poprawa niezawodności. W ubiegłym roku zapłaciliśmy wysoką cenę, a w tym roku przy tak skomplikowanym systemie jak KERS, naszym celem jest zweryfikowanie jego niezawodności.
Źródło: OneStopStrategy.com, GPUpdate.net
KOMENTARZE