LiGNA GP2: Wywiad z DAK'iem

Prezentujemy zapis rozmowy z organizatorem serii w którym ujawnia on plany dotyczące nowego sezonu
05.05.0919:58
Bartosz Pyciarz
1689wyświetlenia

Dołączył do ligi zaledwie dwa miesiące przed zakończeniem zmagań. Okazał się jednak nie tylko szybkim kierowcą, ale i aktywnym uczestnikiem serii, dzięki czemu otrzymał tytuł administratora ligi. O kim mowa? Oczywiście odpowiedź może być tylko jedna, chodzi bowiem o DAK'a.

Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie istnienia LiGNY GP2 bez niego. Pracuje nad fizyką bolidu, organizuje testy, przyznaje licencję na starty, a do tego startuje w wyścigach. Uff dużo tego, nieprawdaż? Z tego wywiadu możecie dowiedzieć się więcej o jednym z administratorów LiGNA GP2, a do tego poznać zmiany jakie liga ujrzy w przyszłym sezonie. Zapraszam do przeczytania wywiadu z DAK'iem.

DAK dołączyłeś do serii GP2 dopiero pod koniec sezonu, jednak twoja obecność była wyraźnie zauważalna. Pomagałeś organizatorom w różnych sprawach aż w końcu sam zostałeś jednym z nich. Jak podsumujesz ubiegły rok pod względem działalności w Lignie GP2?
Witam wszystkich. Zgadza się, przyszedłem do LiGNY gdy zbliżał się finisz sezonu. Od razu zadeklarowałem swoją pomoc przy organizacji GP2. Zostałem ciepło przyjęty, w tym miejscu chciałbym szczególnie podziękować Pyćkowi za dotychczasową dość owocną współpracę. Potrafimy się świetnie dogadać i zorganizować. W momencie gdy było raptem 4 wyścigi do końca sezonu zacząłem analizować całą sytuację w GP2 i przygotowywać poprawki na nowy sezon.

Tymczasem LiGNA wkracza w drugi sezon. Jakie są założenia organizatorów na nowy sezon? Co ma sprawić że frekwencja na starcie oraz na mecie będzie wyższa niż w roku ubiegłym?
Tak to już bywa, że pierwszy sezon jest z reguły najtrudniejszy, uczy nas wielu rzeczy. W tamtym sezonie poprzeczka została dość wysoko zawieszona czego efektem była niska frekwencja na wyścigach i na mecie. Wyciągnęliśmy odpowiednie wnioski. Seria GP2 będzie dostępna dla szerszej grupy odbiorców. Począwszy od modyfikacji, która ulegnie zmianie, postanowiliśmy znowelizować regulamin rozgrywek.

Ligna F1 poszła za głosem kibiców i poszerzyła swój przyszłoroczny kalendarz do 19. wyścigów. Czy w GP2 możemy spodziewać się podobnych kroków? Jakie nowe tory pojawią się, a na których nie zobaczymy już kolorowych bolidów?
Przyszłych kierowców GP2 czeka miła niespodzianka. Nasz kalendarz został poszerzony o 3 weekendy wyścigowe. Zaczniemy zmagania w Azji (4 weekendy), potem przeniesiemy się do Europy (10 weekendów), by zakończyć sezon weekendem w Brazylii . Sezon potrwa około 9 miesięcy! W ciągu najbliższych 24 godzin powinien się pojawić oficjalny kalendarz z datami oraz regulamin.

Anonimowy pracownik, oficjalnego dostawcy nadwozi do serii GP2 - Dallary, zdradził nam, że pracujecie nad nową wersją bolidu dla GP2. Czy to prawda? Jakie będą zmiany w ewentualnym nowym samochodzie?
Tuż po zakończeniu pierwszego sezonu zaczęliśmy pracę nad nowym samochodem. Przeprowadziliśmy publiczną ankietę, która dała nam jasno do zrozumienia. Bolid ma być łatwiejszy w prowadzeniu oraz bardziej przewidywalny. Żadnych "helpów" w trakcie jazdy nie zamierzamy wprowadzać.

I w końcu jak zmieni się regulamin serii w porównaniu do zeszłorocznych przepisów? Czy zobaczymy rewolucyjne zmiany, czy jednak będą tylko kosmetyczne poprawki mające na celu poprawę poziomu rywalizacji?
W regulaminie na nowy sezon zaszło parę istotnych zmian. Najważniejsze z nich to: zmiana dystansu wyścigu długiego, który wyniesie 150 km, a sprint - 100 km (wyjątkiem będzie rywalizacja w Monako), a co za tym idzie zmieni się zużycie paliwa i opon tj. od tego roku będzie wynosić x2. W kwalifikacjach będzie obowiązywać zasada parc-ferme. Uczestnictwo w lidze będzie płatne. Wpisowe za cały sezon będzie wynosić 20zł. Dwa nowe punkty pojawiły się w dziale "Kar". Regulamin zostanie na dniach opublikowany.Przyszłych i obecnych driverów LiGNY GP2 zachęcam do zapoznania się z nim.

A teraz przejdźmy do ciebie, jako kierowcy. Będziesz jeździł w przyszłym sezonie? Kto będzie twoim partnerem?
Moim głównym motorem napędowym całego przedsięwzięcia, organizacji ligi jest chęć rywalizacji na torze z pozostałymi uczestnikami, więc nie może mnie zabraknąć w gronie kierowców GP2. W ubiegłym sezonie miałem przyjemność współpracy z Corey. Stanowiliśmy bardzo mocny Team w stawce.Obecnie umowa Corey z moim zespołem wygasła i czekam na dalszy ruch ze strony Corey'a. Jeśli nie przedłuży kontraktu, będę zmuszony szukać nowego Teammate.

Jak widać LiGNA GP2 w przyszłym sezonie ma być bardziej przyjazna dla kierowców, jednocześnie zachowując poziom rywalizacji na najwyższym poziomie. Czy rzeczywiście tak będzie? Przekonamy się po zakończeniu 16. eksyctujących weekendów wyścigowych na wirtualnych torach całego świata.

KOMENTARZE

6
Kojot
05.05.2009 08:57
Mnie sie podobają takie ubarwienia, dodają swoistego smaczku.
pyciek
05.05.2009 07:59
Faktycznie chyba powinienem iść już spać bo nie potrafię czytać
Grekyy
05.05.2009 07:34
Nie... właśnie jestem za tym aby tego nie robić :D Tzn. wolę kiedy pisze się o nowej fizyce i modzie, a nie tajny, projekcie Dallary... no, ale może po prostu za stary już jestem na niektóre rzeczy = ]
pyciek
05.05.2009 07:30
grekyy --> skoro mamy udawać prawdziwe wyścigi to nie ma sprawy. :) Następnym razem poprawię się :P
Grekyy
05.05.2009 06:51
Trochę nieprzemyślane, że zaatakowaliśmy 3ma artykułami naraz, zamiast je dawkować... a teraz będzie cisza przez jakiś czas. Totalny brak współpracy :P Poza tym to nie jestem zwolennikiem udawania, że LiGNA to nie simracing, a prawdziwe wyścigi... no, ale co kto lubi oO Pomijając to, to bardzo fajny wywiad.
Rubiq
05.05.2009 06:15
Wywiad I klasa. :)