Newey o premierze podwójnego dyfuzora w Monako

Ostateczna decyzja co do użycia tego dyfuzora w najbliższym wyścigu zapadnie po treningach
20.05.0920:24
Marek Roczniak
3181wyświetlenia

Już w poniedziałek Sebastian Vettel potwierdził, że Red Bull Racing jest gotowy do użycia podwójnego dyfuzora w bolidzie RB5 w Grand Prix Monako. Szef techniczny austriackiego zespołu Adrian Newey powiedział jednak, że ostateczna decyzja co do użycia go w wyścigu zapadnie po wypróbowaniu tego rozwiązania na treningach.

Zamontujemy podwójny dyfuzor w obu bolidach (na czwartkowe treningi) i zobaczymy, jak się spisze - powiedział Newey. Będziemy korzystali z aparatury mierzącej docisk w samochodzie podczas jazdy po torze, a jeśli pod koniec sesji będziemy mieli jakieś obawy, to przemyślimy resztę weekendu.

Jest pewien element ryzyka związany z zamontowaniem tego w obu samochodach, jeśli chodzi o to, czy dyfuzor ten będzie spisywał się zgodnie wynikami testów w tunelu aerodynamicznym? Czy jest jakiś problem mechaniczny, o którym nie pomyśleliśmy wcześniej, powodujący awarię samochodu? Ale zdecydowaliśmy się podjąć to ryzyko, gdyż chcemy dowiedzieć się tego wszystkiego.

Inna rzecz jest taka, że gdybyśmy zamontowali to tylko w jednym samochodzie, to zgodnie z 'Prawem Murphy'ego' właśnie ten samochód skończyłby na bandzie na pierwszym okrążeniu i niczego byśmy się nie dowiedzieli o nowym dyfuzorze. Dlatego właśnie zamontujemy go w obu samochodach. Powinien on przynieść tutaj pewną poprawę. Istnieje błędne przekonanie, że Monako jest bardzo wolnym torem. Pod względem średniej prędkości na okrążeniu taki jest, ale jest tutaj kilka dość szybkich zakrętów, tak więc docisk jest ważny.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
Kamikadze2000
22.05.2009 12:44
Adrian i Ross to obecnie najwięksi geniusze F1 w dziedzinie inżynierii. Mam nadzieje, że Brawn GP nadal będzie rządzić (chce, aby to oni zdobyli majstra), ale RBR życzę również świetnych wyników i wicemistrzostwa.
rafaello85
21.05.2009 10:17
Do tej pory RBR spisywał się bardzo dobrze. Oby podwójny dyfuzor nie okazał się kulą u nogi.
virescens
21.05.2009 10:24
He he he, Newey myślał że przechytrzy pecha a tu Mu oba bolidy zawiodły.
sisiorex
21.05.2009 12:34
Zobaczymy kto wygra. Brawn czy Neway. Wydaje mi się że RBR może przegonić BGP, ale czy to nie będzie za póżno ?
Twarzer
20.05.2009 10:55
Szybkie zakrety... Massenet i Tunel? Cokolwiek innego? Jesli tak, to tylko ze wzgledu na rzeznie Monako z przed paru lat... Zmodyfikowana sekcja "basenu" jest banalna w porownaniu z tym co kiedys...
pjes
20.05.2009 09:51
no gdzie jak gdzie, ale w f1 prawa murphy'ego najbardziej obowiązują. przy takim wyżylowaniu wszystkich elementow....
Huckleberry
20.05.2009 07:58
hehe Pieczar też mnie to rozbroiło ;) Jak widać profesjonaliści w F1 biorą pod uwagę nawet teorię chaosu ;)
Pieczar
20.05.2009 07:23
To widze, że Prawa Murphy'ego tutaj też obowiązują ;)
akkim
20.05.2009 06:43
Adrian, z tym mózgiem do pomysłów jak bolid zbudować, szacunek do podłogi należy zachować, aż się boję pomyśleć, gdybyś mógł seniorze, z wiedzą w Twojej głowie znaleźć się na torze.
Banditto
20.05.2009 06:35
Kurczę, ten facet naprawdę zna się na tej robicie, respekt Panie Newey.
cichy
20.05.2009 06:34
oby tylko rozwalili Brawna :D