Standardowy KERS w 2011?

Tak przynajmniej twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport
22.10.0911:50
Michał Roszczyn
2866wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 uzgodniły pomiędzy sobą, by zrezygnować zupełnie z KERS w przyszłym sezonie. Jednakże w 2011 roku system ten może wrócić do łask, choć jako standardowa wersja dla wszystkich zespołów.

Choć KERS został określony mianem ekologicznego rozwiązania w sporcie, gdzie zużywane jest wiele energii, to jednak tylko dwa teamy zakończą sezon 2009 w Abu Zabi w przyszłym miesiącu, korzystając z tej technologii.

W przyszłym roku również będzie można korzystać z systemu odzyskiwania energii kinetycznej, ale stowarzyszenie zespołów FOTA uzgodniło dżentelmeński pakt, aby ignorować odpowiednie regulacje techniczne.

Jednakże niemiecki magazyn Auto Motor und Sport twierdzi, że taki stan rzeczy może być krótkotrwały. Według doniesień dostawcy komponentów KERS dla Ferrari - firmy MTS i Saft miałaby dostarczać standardowy system w 2011 roku, za który każdy zespół płaciłby dwa miliony euro rocznie.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

20
Jędruś
24.10.2009 09:32
@bicampeon Chodzi mi o to,że kiedy jadzie dwóch kierowców i jeden wolniejszy jest przed drugi a ma zamontowany KERS to drugi mimo iż jest szybszy i nie posiada KERS na większości torów ma utrudnione zadanie.
RomanSz
23.10.2009 09:51
@MairJ23: "przeciez to brukowiec" - odkąd w F1 wszyscy wszystkiemu zaprzeczają, brukowce stały się najbardziej miarodajnym źródłem (co jest raczej smutne). Cały sens KERSu w F1 miał polegać na tym, żeby doskonalić technologię do użytku w samochodach drogowych. To działa tylko wtedy, kiedy każdy buduje swój KERS, jest w tym względzie rywalizacja. Bez współzawodnictwa będzie jakiś średniej jakości niedrogi produkt, potrzebny tylko i wyłącznie na poparcie bełkotu o "zielonym obliczu F1".
bicampeon
23.10.2009 05:02
Ale wyraźnie napisałeś: gdyż teraz zamiast ułatwiać utrudnia on wyprzedzanie. Zdaje się, że teraz nie wszyscy mają KERS i dzięki temu kierowcy McLarena i Ferrari mają ułatwione zadanie jeśli chodzi o manewry wyprzedzania. Już się nie wykręcaj, że chodziło Ci o sezon, gdzie wszyscy będą mieć KERS :)
Jędruś
23.10.2009 02:16
@Adakar Oglądałem wszystkie ostatnie wyścigi, ale sam pomyśl na trzeźwo zanim zaczniesz się do mnie pluć : jeśli wszyscy będą mieli KERS to ułatwi to wyprzedzanie?Jak jeden kierowca będzie próbował wyprzedzić drugiego z użyciem ów systemu to drugi mu odpowie tym samym:D I gdzie tu masz logike? Musiało by być to na zasadzie balastu jak w WTCC, czyli np kierowcy zajmujący wysoką pozycję w klasyfikacji generalnej mieliby ograniczoną moc KERSu.Takie coś było by lepszym rozwiązaniem.
szczepaldo
23.10.2009 09:43
KERS - tak, ale tylko wtedy gdy nie będzie on standardowy i gdy znajdziecie pieniądze na jego rozwój. Dosyć tej standardyzacji. Chyba niektórzy zapominają, że jedną z podstaw sportu jest rywalizacja, konkurencja, walka. Chciałbym zobaczyć rywalizację wśród dostawców KERS. Nawet gdyby ich było tylko czterech albo pięciu. Mielibyśmy kolejny smaczek w widowisku zwanym F1. Pomijam już, czy KERS jest dobry czy zły. Oczywiście pozostaje także kwestia budżetów zespołów, bo to pewnie będzie sprawą pierwszorzędną, biorąc pod uwagę kryzys finansowy i ostatnie cięcia w tych kwestiach.
bicampeon
22.10.2009 09:15
Jędruś rację ma, ale na swój sposób, bo zawodnikom nie posiadającym tego systemu bardzo trudno jest wyprzedzić kersowca :)
Adakar
22.10.2009 08:42
Jędruś, 22.10.2009 22:30 [ ukrywaj tego użytkownika ] KERS musiałby być dużo bardziej rozwinięty i przemyślany niż obecnie, gdyż teraz zamiast ułatwiać utrudnia on wyprzedzanie. hahaha LMAO ! szczegolnie na starcie (chociażby Kimi w Brazyli - ogladałeś ?) , manewry wyprzedzania Lewisa Hamiltona w pogoni za najniższym miejscem na podium .... TAK ... to nic nie daje ... ogladałeś wogole ostatnie wyścigi tego sezonu ? Otwieraj oczy podczas transmisji , Borowczyka możesz wyłączyć, swojego mózgu, proszę nie wyłączaj
Jędruś
22.10.2009 08:30
KERS musiałby być dużo bardziej rozwinięty i przemyślany niż obecnie, gdyż teraz zamiast ułatwiać utrudnia on wyprzedzanie.
YAHoO
22.10.2009 05:59
@kemot: Chociaż z drugiej strony dla takiego Berniego, który mówi, że wypadek Senny był dobry to wypadki od sezonu 2011 to będzie dla niego dobra zabawa ;] Wybaczam Ci te głupie zdanie, bo postem w którym pisałeś że Bridgestone będzie musiał zrobić super-hiper opony (mimo iż zmiany opon w boksach będą dalej możliwe) pokazałeś że nie można brać od Ciebie wszystkiego na poważnie.
MairJ23
22.10.2009 03:38
Panowie - spokojnie - przeciez to brukowiec... a wy juz mowicie tak jakby to bylo juz ugadane i sam bernei to mowil !
jan5
22.10.2009 02:28
jak kazdy bedzie to miał i jeszcze takie samo to po co to w ogóle ma być?
kemot
22.10.2009 12:58
ht-hubcio - nie i właśnie dlatego będzie więcej wypadków, a chyba nie o to chodzi FIA no nie? Chociaż z drugiej strony dla takiego Berniego, który mówi, że wypadek Senny był dobry to wypadki od sezonu 2011 to będzie dla niego dobra zabawa ;]
ht-hubcio
22.10.2009 12:46
Ty kemot na poważnie to piszesz, że słabsi kierowcy będą brali balastu ponad minimalną wagę bolidu? ROTFL :D
MPOWER
22.10.2009 12:02
To po jakiego grzyba rezygnować z Kersu na jeden sezon? Widzę że się niektórym na stołkach nudzi....
kemot
22.10.2009 11:03
Bicampeon i właśnie dlatego wydaje mi się, że bolidy będą cięższe, bo jak mniej balastu się rozłoży, to takie Romany czy Jaimy się pozabijają ;f Sam KERS - ok, ale paliwo na wyścig i KERS, to podejrzewam, że bolidy w 2011 roku będą się tragicznie prowadzić i czasy okrążeń gorsze o 5 sekund może nawet, na takich torach, jak Singapur, czy Monako może być tragedia.
bicampeon
22.10.2009 10:51
kemot - a co ma KERS do tego? Bolid z KERS czy bez niego i tak będzie ważył 620 kg, a jedynie miejsca (dostępnych kg) na balast będzie mniej w przypadku tego systemu na pokładzie. Więc tak czy siak przed Bridgami wyzwanie, ponieważ bolidy będą cięższe z powodu zwiększenia wagi minimalnej, a do tego większa ilość paliwa.
cobra
22.10.2009 10:16
Pojawia się KERS, zespoły wydają miliony $$$ na opracowanie technologii. Znika KERS, zespoły wydają miliony $$$ na powrót do starych rozwiązań. Pojawia się KERS, zespoły wydają miliony $$$...
kemot
22.10.2009 10:13
Zakaz tankowania i KERS? Przed Bridgestone ciężkie czasy nadchodzą - będą musieli lepsze opony zrobić, bo bolid z paliwem na cały wyścig i z KERS na pokładzie to ciężar niezły.
Ralph1537
22.10.2009 10:00
niech wyrzucą ten kers w cholere w koncu
Maly-boy
22.10.2009 09:59
niedługo wszystko będzie standardowe ..