Trulli i Kovalainen w Lotusie
Na konferencji prasowej Lotus przedstawił pełen skład zespołu na sezon 2010
14.12.0908:18
6950wyświetlenia
Włoch Jarno Trulli oraz Fin Heikki Kovalainen będą startowali w sezonie 2010 w zespole Lotus. Malezyjscy właściciele Lotusa dzisiaj oficjalnie przedstawili pełną obsadę kierowców na przyszły rok. Zgodnie z oczekiwaniami Fairuz Fauzy będzie w tym zespole kierowcą rezerwowym.
Na specjalnej konferencji prasowej w Kuala Lumpur, minister sportu Malezji - Ahmad Shabery Cheek przedstawił skład zespołu oraz oczekiwania na pierwszy sezon. Zadeklarował też wsparcie ze strony malezyjskiego rządu.
Jestem dumny, że wybrane zostały miejscowe talenty, by prowadzić ten zespół- powiedział.
Cieszę się też, że program rozwoju młodych talentów też jest już wdrażany i w ten sposób będziemy promowali wyścigi samochodowe wśród narodu malezyjskiego. Cały ten projekt sprawia, że nasz kraj jest nie tylko dumny, ale także ustanawia punkt wyjściowy dla Malezyjczyków do dalszego rozwoju przemysłu, technologii i postępu w industrializacji. W istocie, cały ten projekt powinien być w stu procentach wspierany przez Malezyjczyków, przez osoby prywatne bądź przedsiębiorstwa, by mogły one zapewnić mu sukces.
Od chwili, kiedy we wrześniu nasz premier ogłosił powstanie 1Malaysia F1 Team, dokonaliśmy - co przyznaję z nieukrywaną radością - znaczących postępów. Samochód został w pełni zbudowany i wierzymy, że na torach będzie się dobrze spisywał. Osobiście cieszy mnie taki wybór kierowców, jakiego dokonali szefowie Lotus F1 Racing. W przyszłym roku będzie to dobra kombinacja doświadczenia i wytrzymałości- dodał minister, komentując decyzję o zatrudnieniu Trullego i Kovalainena. Ten pierwszy w Formule 1 jeździ od 1997 roku i w ostatnich latach ścigał się dla japońskiej Toyoty, zaś drugi w wyścigu F1 zadebiutował w 2007, a ostatnie dwa sezony startował w barwach brytyjskiego McLarena.
Szef zespołu Tony Fernandes stwierdził:
Trulli wnosi ze sobą spore doświadczenie i umiejętność rozwijania zespołu. Heikki to młody kierowca, ale już ze znacznym doświadczeniem, zatem uważam, że mamy fantastycznych kierowców, łącznie z Fairuzem. To wspaniała mieszanka doświadczenia, młodości i pasji do ścigania się.
Fernandes potwierdził, że ich zasadniczym celem jest zostanie najlepszym zespołem z grona nowicjuszy.
Nie stawiamy sobie żadnych dużych celów, po prostu chcemy przynajmniej być najlepsi spośród nowych zespołów. To, że dzisiaj właśnie prezentujemy dwóch światowej klasy kierowców, jako członków naszego zespołu, dobitnie chyba świadczy, że poważnie podchodzimy do całego projektu.
Dla Trullego będzie to już trzeci zespół, w którym będzie pracował z dyrektorem technicznym Mike'iem Gascoynem. Poprzednio Włoch pracował z nim w Renault i Toyocie. Kierowca przyznał, że to właśnie obecność Gascoyne'a w Lotusie skłoniła go do związania się z tym zespołem.
Byłem pod wrażeniem długoterminowej wizji, jaką mi nakreślili szefowie zespołu i jestem zadowolony z kadry technicznej, jaka jest tutaj. Tony przedstawił mi śmiałe, ambitne plany i jestem gotowy pomóc mu w ich realizacji. Cieszy mnie też, że będę mógł dalej współpracować z Mike'iem Gascoynem. To ktoś, z kim odnosiłem sukcesy w przeszłości w innych zespołach. Dobrze mi się z nim pracowało i szanuję jego sposób pracy.
Pod wrażeniem całego zespołu jest też Kovalainen.
Ostatnio odwiedziłem fabrykę Lotusa i byłem pod wrażeniem tego, co zobaczyłem, bo zespół jest na wysoce zaawansowanym poziomie przygotowań zważywszy na tak krótki czas, kiedy zostało ogłoszone jego powstanie we wrześniu. To pokazuje, jak każdy jest zdeterminowany, aby wypełnić ambitne plany, które nakreślił Tony. Od razu wiedziałem, że dla mnie to fantastyczna okazja, bym mógł pomóc temu zespołowi w realizacji tych zamierzeń.
Trzecim kierowcą Lotusa będzie Fairuz Fauzy. To młody kierowca z Malezji, mający za sobą dosyć udane występy w formułach GP2, A1GP i World Series by Renault. W tej ostatniej w tym roku został wicemistrzem.
Nie ma chyba większego zaszczytu, niż jazda dla zespołu z rodzimego kraju- przyznał Fauzy.
Miałem szansę do tego, jeżdżąc już przez kilka lat w ekipie A1 Team Malaysia w mistrzostwach A1GP. Teraz dołączam do pierwszego w pełni malezyjskiego zespołu Formuły 1 i to dla mnie bardzo wyjątkowy moment w mojej dotychczasowej karierze.
Zamierzam obserwować z bliska pracę Jarno i Heikkiego, chcę uczyć się od nich rozwijania samochodu i współpracy z członkami zespołu w tym pierwszym sezonie. Jestem też przekonany, że możemy sprawić, aby naród malezyjski był dumny z tego zespołu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE