FOTA rozważa wybór niezależnego dostawcy KERS
Firma Flybrid z Wielkiej Brytanii złożyła stowarzyszeniu FOTA oficjalną propozycję
04.05.1017:12
2551wyświetlenia
Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden, starając się przywrócić do łask system KERS, rozważa możliwość wprowadzenia niezależnego dostawcy tej technologii od przyszłego sezonu.
Zespoły Renault i Ferrari najbardziej naciskają na powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej, co ma związek z prowadzoną przez obie marki polityką, mającą na celu podwyższanie świadomości o ochronie środowiska i związane z tym wdrażanie odpowiednich rozwiązań do F1.
Dążenie obu ekip do jak najszybszego przywrócenia KERS doprowadziło do zyskania poparcia ze strony Williamsa, który również opowiada się za powrotem tego systemu już w przyszłym roku. Jednakże niektóre zespoły wolą poczekać do sezonu 2013, kiedy wprowadzone zostaną nowe regulacje odnośnie silników. Jednym z ważniejszych do rozwiązania problemów są koszty związane z powrotem KERS - zwłaszcza dla nowych ekip. Choć Renault i Ferrari zaproponowały dostarczanie własnych wersji systemu, to nie wszystkie teamy wyrażają swoje zadowolenie z tego tytułu.
Niemniej według pewnych źródeł wyjściem z sytuacji może być oferta firmy Flybrid z Wielkiej Brytanii, która złożyła stowarzyszeniu FOTA oficjalną propozycję dostarczania od przyszłego roku każdej chętnej ekipie swojego systemu KERS, opartego na koncepcji koła zamachowego. Źródła blisko powiązane z FOTA poinformowały serwis AUTOSPORT, że oferta Flybrid jest na tyle atrakcyjna finansowo, by na poważnie rozpatrzyć ją jako opcję na przyszły sezon. Zespoły mają omówić zaistniałą sytuację podczas spotkania przed zbliżającym się Grand Prix Hiszpanii.
Firma Flybrid posiada obszerną wiedzę na temat systemu odzyskiwania energii kinetycznej, mając za sobą nawiązaną w 2007 roku bliską współpracę z teamem Honda, który zamierzał używać KERS w sezonie 2009, zanim japoński producent zdecydował się wycofać z Formuły 1. Wiedza pozyskana w ten sposób jest wykorzystywana przez Flybrid w przemyśle samochodowym, gdzie jednym z największym klientów jest obecnie Jaguar Cars, jako część rządowych inwestycji w ekologiczne technologie.
Jak wnioskuje AUTOSPORT, spółka Flybrid mogłaby nawet zaopatrywać w KERS całą stawkę, jeśli FOTA uzna to za najlepsze rozwiązanie. Dyrektor techniczny Lotus Racing - Mike Gascoyne powiedział, że nowe zespoły miałyby problemy z budową własnej wersji systemu, zatem chętnie zaakceptowałyby każdą opłacalną finansowo propozycję.
Myślę, że dla nas oczywiście wdrożenie KERS jest dość trudne. Uważamy tę technologię za bardzo istotną i sądzimy, że to dobra wiadomość dla naszego sportu, ale według nas lepszym wyjściem byłoby przywrócenie KERS w roku 2013 wraz z nowym silnikiem. Jednakże w przypadku propozycji na przyszły rok musielibyśmy się temu przyjrzeć - musiałoby to być rozsądne finansowo.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE